• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Godmorgon!!

Tack för en jättegod middag och trevlig kväll i måndags Vitsippa! Den där kakan var helt lysande! och jag förstår att M var impad över Macpaus mage, den är fantastiskt fin!!

ännu en dag med mycket att göra så jag önskar er en trevlig dag!!

kram kram

• Liffan

God eftermiddag!!

Miss Star: hoppas du är nöjd med vädret som jag ordnade . och att du har haft en trevlig helg såklart!! inte roligt med kramp i vaden, har också fått det någon gång men det verkar ha varit förenat med vätskebrist då de alltid har kommit efter svettig träning.

Macpau: hoppas det löst sig med värme och vatten! och att du firar BF-dagen med att faktiskt leverera en liten bebis! det är väl ändå fem procent som faktiskt prickar d-dagen...

tarda: oj tänder redan. har ifs ingen riktig koll på när de brukar komma men tre månader får väl ändå räknas som tidigt. hon har väl kanske lika mycket bit som mor sin . *noterar stalltips* hoppas du fått vila lite under helgen!

Gissa Macpau's bebis

Tarda gissar: 13/5 pojke 3875 g 51 cm

Miss Star gissar: 16/5 pojke 3462 gr 51 cm

Liffan gissar: 11/5 pojke (sorry, det hade varit roligt att sprida gissningar på kön men det går inte tyvärr), 4048 gr, 53 cm

Macpau: du får hoppas på mitt datum helt enkelt...

kram på er!!

• Liffan

Hej på er tjejer!!

Miss Drutten: härligt med rapport från dig!

Macpau: ja, det är ju egentligen lite konstigt att vi gissar på en förhållandevis stor bebis med tanke på att du inte är så stor... blir spännande att se!!

Miss Star och Vitsippa: skönt att höra att ni har njutit av helgen! det är verkligen underbart med det här vädret! Miss Star: när blir det yoga och BM? berätta vad du tycker om yogan!

igår var vi på föräldrautbildning. inte så mycket nytt under solen... och det kändes lite avlägset att prata om hur man skulle hantera vattenavgång och hur slemmet kunde tänkas vara. gillade profylaxen förra veckan mer måste jag säga. men det är ju alltid trevligt med lite andra gravida par att snacka med!

ha en finfin dag!

• Liffan

Godmorgon!

Är så nyfiken på rapportering från Macpau!

Miss Star: Låter som gravidyoga typ... men tyckte du att det var skönt då? jag gillar verkligen avslappningen på slutet, brukar också slumra till där. väluppfostrat av bebisen att ge mamma lite livstecken efter så hemska drömmar!

min stressiga maj fortsätter. allt hade bara varit så mycket lättare om jag hade lite motivation till arbetet. jag vill mest hänga i solen...

ha en fin dag! kommer såklart ha tråden under hårdbevakning för att se om det kommer nyheter från Macpau!

kram

• Liffan

Men det verkar som att Vitsippa tog könet... Grattis till det!! Nu har vi vikt och längd  kvar att se vem som kom närmast... Stackars Macpau: här avslöjar vi allt innan hon har möjlighet att berätta själv...

men ÅH vad jag längtar nu!

Miss Star: skönt att BM-besöket gick bra, lite lågt järn är väl hanterbart. tre kg var inte så mycket och skönt att magstorleken var normal om än under kurvan. själv har jag yoga ikväll. känner mig dock lite för uppe i varv för att gå men det är väl just då man faktiskt ska släpa sig dit...

• Liffan

Godförmiddag!

hoppas alla mår bra såhär inför helgen! även Juristen... ?

själv börjar jag faktiskt känna mig lite påverkad av graviditeten nu. känner mig lite tyngre och lite tröttare och jag har svårt att hitta motivation på jobbet vilket gör allt mycket mer svårarbetat. och i em bär det av till sthlm igen, vid ankomst blir det handling och sen blir det matlagning halva natten för att imorgon bitti dra igång operation hämtning som möhippechaufför vid 07.30. just nu känns det lite tungt och jag bannar mig själv för att jag inte lyssnade på mina fina vänner som undrade om jag verkligen skulle ta på mig matlagning av en trerätters middag för 14 pers då det kunde vara så att jag kände mig trött. men det gjorde jag ju inte för en vecka sen... ja ja, det kommer att gå galant, jag ska bara försöka sova lite på tåget.

• Liffan

Macpau: skönt att höra att ni mår bra nu! Låter alldeles för dramatiskt och inte alls roligt. Se till att njuta av lilla tjejen, ta hand om varandra och, om du behöver, se till att få prata med någon som kan hjälpa er bearbeta dramatiken. Ser så fram emot att få träffa er sen när ni har landat! Och hon är så söt och näpen! Inte alls den store killen vi hade gissat på. Men med tanke på statistiken är jag nu ännu mer säker på att min bebis är en kille. Han kommer trivas utmärkt i sällskap av alla dessa vackra damer!

Juristen: HEJ!! Vad skönt att höra att det ÄNTLIGEN börjar bli bättre. Och RUL om 1,5 vecka, vad spännande!

Hoppas helgen varit bra! På väg hem. Får bli hockey-final och mys med sambon och magen ikväll.

• Liffan

Godmorgon!!

Miss Star: Jag träffas gärna för en fika på onsdag! jag har kanske lite svårt att komma ifrån till 15.30 men 16-16.15 ska nog funka (har möte så kan inte säga exakt). funkar det? nån annan som kan?

idag blir det både besök hos BM och föräldrautbildning. ska bli mysigt att få lyssna på lite hjärtljud och mäta magen igen.

ha en fin dag!

• Liffan
    Vattuman skrev 2011-05-15 19:57:44 följande:
    Känner mig helt knäpp...bara för att jag inte mår dåligt just nu så oroar jag mig för att det inte står rätt till...
    Känns just nu oerhört långt till RUL.
    Går in i v 19 på tisdag iaf, börjar bli otålig efter att få känna något tecken från skrutt*n där inne.
    Hur länge har ni fått vänta på att känna rörelser?

Macpau: Fantastiskt söt lillan är, hon är ju jättelik dig! Dramatisk entré dock, skönt att ni är välbehållna.

Kram
    Hej vännen!

Det kommer! förstår din oro inför RUL, för mig var det oerhört jobbigt och jag kände nästan som att jag ville skippa det för att det bara blev en tid som jag gick och väntade på och kände oro inför. de veckorna du är i nu är jobbiga! man ser kanske inte så mycket, man känner inte så mycket och man mår rätt bra. och att må bra ska du ju njuta av efter att ha mått mindre bra under HALVA graviditeten som faktiskt har gått nuFörvånad. rörelserna kommer!

kram på dig!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?