• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Ok, ingen bra ide att yoga, nu har det kommit mer och färskt. Ringde spec. förlossning som tyckte att jag skulle dricka saft och kolla om liten kommer igång (har varit lugnt tycker jag men det känns svårt att veta). I don't like. C jobbar så är ensam hemma också. Han sa såklart att han skulle komma hem men jag avvaktar lite... Nu kommer lite sparkar iaf. Mamma är dessutom bortrest och jag vill inte oroa henne i onödan när hon är på semester och har roligt. Imorgon är det jag som drar till bm iaf!

• Liffan

LVHM: det lät ju riktigt bra! Stort lycka till på måndag och låt oss veta hur det går!

Nu har jag varit hos bm, inte min egen men en annan trevlig tjej! Hon klämde lite och lyssnade på hjärtljud och allt såg bra ut. Jag skulle ta det lugnt i helgen men sen såg hon ingen anledning till att jag inte kunde träna på som vanligt. Kändes skönt! När jag satt och väntade sparkade det på så jag var inte jätteorolig men nu känns det mycket bättre.

Kram på er!

• Liffan

Hej i tråden,

Miss Star: härligt med familjehelg och att de fick ta del av sammandragningarna! och grattis till tydliga kickar!!!
    LVHM: hur har det gått? hoppas så att det ska gå hela vägen för er nu!!!

Macpau: hur har du det på föräldraledigheten?

Vitsippa: tillbaka från resa? hur har du haft det?

Juristen: hur mår du? lider med dig!!!

tarda: hej hej! hoppas allt är bra med er!

Inget mer blod så jag hoppas att det som skulle läkas har gjort det. men hela historien gav mig ett slag tillbaka några veckor. hade liksom börjat känna oförbehållen glädje och yttrade t.o.m. orden att jag trodde på min starka bebis. nu är oron tillbaka och jag känner mig verkligen inte säker längre utan är försiktigt glad igen. det som var så härligt att gå på rosa moln...

Nu är våren på g va?

• Liffan

Hello!

LVHM: grattis till ÄP! jag hoppas dina fem ägg ger sköter sig väl i värmeskåpet as we speak!! hur är det på carlanderska (för det är väl där ni är nu?), långtidsodlar de eller satsar ni på ET imorgon?

Vitsippa: härligt med lite vår och väluppfostrat resesällskap! hoppas du hann ut i solen igår för just nu vet jag inte om den någonsin kommer tillbaka.,,

Miss Star: Vi får väl växeldra lite i pessimisen! passa på och njut nu för jag hoppas att jag snart är tillbaka .

Miss Drutten: jaså, fullt upp med en liten bebis . härligt att hon växer till sig och att hon är fantastisk!

nån som ska på baby barn-mässan? vi måste ju kolla in vagnar men jag kan tänka mig att C inte vill hänga där längre än nödvändigt och då hade det varit trevligt med lite sällskap! jag kan tänka mig att jag inte heller kommer orka en hel dag men jag kan iaf tänka mig att ta en sväng runt och kolla lite. och kanske ta en fika

• Liffan

LVHM: då håller jag tummarna att det inte kommer något samtal och att allt går bra idag! håll oss uppdaterade!!

Miss Drutten: ja, jag färstod det som att det inte var helt ovanligt och nu hoppas jag att det är helt över, även när jag sätter igång med fysisk aktivitet.

LVHM: du har alla tummar idag!!

kram

• Liffan

LVHM: det var härligt att höra! och två tillbaka... nu hoppas vi verkligen att iaf en stannar kvar!!!

Miss Star: då kanske vi kan försöka samordna mässa då! jag vet att C jobbar men jag har inte riktigt koll på hur så jag vet inte heller vilken dag det blir men det hade ju varit trevligt med en fika iaf!

• Liffan

Idag är det fredag!! Tjoho!!

Miss Star: vänta lite med att köpa biljett, jag kanske kan fixa det . jag ser mässan som ett terapeutiskt steg till att börja närma sig inköp av saker. inser att det fortfarande är långt tid kvar att shoppa på men jag kan inte kolla på bebiskläder m.m. utan att få lite panik. jag hade trott att det skulle släppa nu men var inne i en affär som hade rea nu på lunchen och jag fick i princip vända i dörren... att göra grejer själv har ju inte varit något problem men det här med att köpa färdiga saker känns helt absurt.

har ni några trevliga helgplaner? själv ska jag pyssla... min nya drog. nu har jag börjat med stickning.

kram

• Liffan

Hej i regnet,

Tarda: klart du ska komma! om inte annat så för en fika. det verkar som att det blir lördag. passar det?

Macpau: nu närmar det sig för dig - så spännande!!! härligt med profylaxkurs och att du nu är så pass fullärd att du även kan agera lärare. tar gärna emot råd och tips. vi ska visserligen gå själva i maj men man vill ju inte missa när en riktig lärare är i farten . lycka till med försäljning av lägenhet! hur trivs du på föräldraledigheten för övrigt?

Miss Star: åh vad härligt att även sambon fick känna så snart. er lille rackare var kanske sen i starten men när den väl kom igång så verkar det vara rejält. C fick ju nöja sig med muntliga rapporter rätt länge innan han började känna utanpå.

Det här med försäkring verkar ju vara en djungel som jag är så osugen på att sätta mig in i... jag försökte för ett tag sen men blev inte mycket klokare. jag har tecknat en gratisvariant hos Trygg Hansa och tänker nog köra på betalvarianten där också. min kompis vars pappa jobbar med försäkringar säger att de är bäst på barnförsäkringar och något ska man ju gå på...

För övrigt tror jag att min sambo är rädd för magen. när vi kramas drar han liksom in sin egen mage så att magarna inte ska klämmas ihop. han är så sjukt försiktig... jar har en kompis som interagerar mer med magen än vad C gör. hon och jag kan stå och kramas och liksom gnugga våra magar (hennes ogravida) mot varandra. jättemysigt! så vill jag göra med C också men han tycker det är läskigt... min kompis klappar och pratar och berömmer. hmm, tror att bebisen kommer föredra henne framför sin pappa när den kommer ut... eventuellt kommer jag själv att föredra henne framför pappan...

kram på er! hoppas ni får en bra dag, vädret till trots...

• Liffan

förresten, en annan grej som det visade sig att jag var grymt osugen på att sätta mig in i visade sig vara barnvagnar. eller rättare sagt, jag har ju läst mig själv till döds men vi kollade lite på riktigt i helgen och det var ingen hit... ingen av oss gillar att shoppa så vi stod helt handfallna framför alla vagnar. C är så sjukt bestämd på vad han vill ha och inte ha medan jag tycker att vi kan ha ett mer öppet sinne. vi kom ingen vart. men jag tror att det var bra att vi prövade en gång innan mässan så att vi vet hur vi är när vi ska pröva fler.

• Liffan

Ja, tur är inte en helt irrelevant faktor när det kommer till att andra ska kunna känna sparkarna än så länge. men igår var jag jag ute med min magmysarkompis och då kunde hon känna sparkar för första gången så nu är de två!

Vi är också lite inne på Kronan men sen när jag testkörde de där med svängbara hjul fram så var de ju så mycket skönare att köra. men jag tror att jag har hittat en lösning som gör oss både nöjda. låt mig säga så att den involverar inköp av flera vagnar... Kul att du har en engagerad sambo iaf! jag tycker att min är sådär engagerad när det kommer till barnvagnsköp, även om han envisas med vetorätt. eller han säger att han tycker att det är jag i slutändan som får ta det slutgiltiga beslutet men det känns ändå som att han lägger in veto och att jag kommer att få äta upp eventuella felval i lång tid framöver .

jag och miss star har bestämt oss för lördag och tänkte träffas för en fika. tänkte att vi tar diskussionen publikt så att fler kan hänga på om så önskas. Vad sägs om att träffas kl 11 för en förmiddagsfika. Om miss och mr star ska vara där vid 9.30 så kanske det är dags för en liten paus vid den tiden? jag vet inte om vi pallrar oss dit så tidigt men då kan vi (eller ev bara jag) komma vid 11 iaf. vad sägs? eller annan tid? för mig spelar det inte så stor roll...

kram kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?