• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Miss star: har för mig att jag körde 3x3 till rd och sen körde enligt de nya instruktionerna ( har för mig att det var ytterligare några dagar 3x3).

Nu prövar jag iphone-appen och ser om jag kan göra retur... Sitter och väntar på min ansiktsbehandling, ska bli härligt!

• Liffan

Hej tjejer,

Kissie: hur gick det igår? blir lite orolig när det inte kommer någon uppdatering...kram

jag känner mig lite orolig. jag är inte lika trött längre och jag tycker inte att jag känner någon riktig molvärk heller. allt var typ borta igår. blä! det är väl inte så mycket att göra åt heller - skulle det vara något fel är det ju inte så mycket man kan göra. får se hur det känns efter jul och nyår. nu ska jag försöka njuta av det! vi ska åka skidor en vecka över nyår. ska bli SÅ mysigt och roligt!! love it!

• Liffan

Hej på er!

Kissie: vad bra att allt såg bra ut! Då var våra nästan exakt lika stora, min var 10,6 mm.

Idag har jag varit ledig och shoppat alla julklappar. Det blev två till sambon, sen var det klart. Skönt!

• Liffan

Hej tjejer!!

GOTT NYTT ÅR!! hoppas ni hade en trevlig kväll igår!!

Grattis Frikadellen!! vilken grej!!

Juristen: ÄNTLIGEN!! skönt att mensen dök upp och vilken tur att frikadellen lämnade plats!! kul att du kommer den 12.

Miss Star: vet hur det är med svaga gravsymptom men det är väl bara att hoppas att det är så för en del... min trötthet är helt borta fortfarande men det är faktiskt bara skönt. nu kanske jag har ett nytt symptom - äter bara mackor, mat känns inte alls lockande..

tarda och macpau: härligt med nya boenden! och Tarda: bara några veckor kvar Förvånad!! herregud!

vitsippa: hoppas du njuter av jullov!!

vad säger ni om Hello Monkey den 12?

massa nyårskramar!!

• Liffan

Tarda: provat dim sumen? bara varje gång jag är där... fjällen var bra men vi var lite lata och det var lite kallt så det blev typ bara tre timmar skidor om dagen. ibland ännu mindre... men det var härligt att få vara ute ordentligt!

förstår att det måste kännas enormt konstigt att det snart kommer ett barn hem till er! jag är dock helt övertygad om att ni kommer att finna er i situationen och bli fantastiska föräldrar!! men det kommer säkert vara lika svårt att förstå att man har en liten bebis i början som det är att förstå att man är gravid...

Hej Miss Star: du hittar nog något mer än rå fisk. jag är dock sjukt sugen på deras sashimi... hoppas allt är bra med dig!! och att håret är snyggt .

ska bli så trevligt att ses nästa vecka!!

hur är det med er andra? har jobbet dragit igång? är hemma idag också men imorgon börjar allvaret igen, om än bara i två dagar för sen är det ju trettondagsafton. perfekt!!

• Liffan

Hello!

Åh vad härligt det är att jobbet är igång igen! love it! NOT!! men i morse var jag duktig och gick och simmade. det var min första träning sedan jag började IVF-behandlingen och oj vad mycket jobbigare det var. annars hade jag kunnat tänka mig att vara hemmafru (ett tag) och träna varje morgon, äta lite frukost, läsa bildande böcker och tidningar, laga god mat och allmänt njuta av livet... men nu är det som sagt tillbaka till verkligheten.

Miss Star: inskrivning är nästa vecka, den 13, så morgonen efter vår date. ska bli kul och jag har snokat runt lite och det verkar inte omöjligt att få UL så jag funderar på att pröva mina chanser... idag har jag riktigt mycket molvärk vilket oroar lite. men det kan vara från simningen också. eller kanske från det faktum att jag inte sover något. jag vaknar för att jag är kissnödig och sen kan jag inte somna om. igår vaknade jag 00.15 efter ca 1,5 timmas sömn och kunde omöjligt somna om sen. idag var det lite bättre, vaknade vid 02.00 efter tre timmars sömn och har inte sovit sen dess. GAHHH!

Macpau: nu är det min mage som krånglar... jag är en s.k. biweekly just nu. inte alls roligt men ska pröva tipsen du fick tidigare.

alla har visserligen inte svarat på förslaget om Hello Monkey men eftersom ingen har gjort några större protester bokar jag helt enkelt bord. jag bokar till 17 och är det några som inte hinner tills dess så väntar vi andra med en drick i baren så länge.

nu blir det lunch!

kram på er!!

• Liffan

Hej,

Ligger och latar mig i sängen. Så skönt med ledigt!

Vitsippa: kul att se dig! Vet du när ni drar igång? Kram

Kissie: jobbigt att du har börjat må så dåligt! Hoppas det är tillfälligt och att det snart går över. Har du varit på inskrivning än?

Hoppas alla har en skön dag! Lycka till med flyttbestyren Tarda och Macpau!

• Liffan

Godmorgon!

Måndag igen. jag har värsta finnen i näsvingen - inte alls bekvämt. så vet ni .

Miss Star: ah, tröttheten... den är härlig. håller tummarna att den går över lika snabbt för dig som den gjorde för mig för det var verkligen inte roligt! men jag hade precis samma tidsperiod som du är i nu. snart är det dags för VUL! inte lika oändligt många dagar nu...

MissDrutten: ojdå! vad är det för antikropp? jobbigt! hoppas att du mår bra! då blir det kanske du som levererar den första trådbebisen!

ha en bra dag!

• Liffan

Men Finiz! Fantastiskt!! Stort grattis!! Ring SU och avboka FET och fråga om du inte kan få en VUL ändå (man kan ju alltid pröva), och ring MVC och var glad!! Gud vad roligt!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?