Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Rondellen skrev 2010-01-31 12:29:43 följande:
Hej allesammans. Jag skrev visserligen sist att jag skulle dra mig ur tråden eftersom X:et verkar dra ut på tiden, men tröstar mig med tanken om att få sätta igång med ivf i år och förhoppningsvis bli mamma nästa år! Följer därför lite vad det snackas om här i tråden och vill göra ett inlägg i prisdiskussionen.Man kan be sin arbetsgivare att betala ivf:n (om arbetsgivaren går med på det dvs), kanske lättare att be sin mans? Sedan drar arbetsgivaren kostnaden på ens lön innan man betalat skatt, vilket innebär att ju högre skattesats man har, ju större del betalar man med oskattade pengar. Jag är tämligen säker på att det hela kallas för bruttoskatteavdrag. Det jag lägger fram har jag itne luskat ut själv, utan fått förklarat för mig av en annan medlem här på FL, så jag reserverar mig för att detta kan vara bitvis felförklarat. Dock uppmanar jag er alla soms ka gå privat att kolla upp denna möjlighet, kan bli stora pengar man sparar!Stort lycka till alla, jag följer tråden då o då, och kommer tillbaka när min process kommer igång igen :DLiffan skrev 2010-01-31 13:28:31 följande:
Frikadellen: Det var ju bra att veta om skattereduktionen! Idag vid frukosten tog jag upp tanken på privat försök innan vi kommer igång på SU med min sambo men han tyckte att det var totalt onödigt att lägga så mycket pengar på något som vi ändå snart får gratis. ja, ja, vi får se vad de säger på SU och sen prata vidare, det kan behövas lite tid för saker att mogna hos min sambo så mitt hopp är inte helt dött än.Lycklig vill ha mer skrev 2010-02-01 08:16:53 följande:
Kolla på fertilitetscentrum (carlanderskas) hemsida och se vad de har för samarbetspartners. Jag bor 12 mil från Göteborg och kommer göra min behandling på distans dvs man åker bara till carlanderska för äggplock och insättning. Allt annat sköter min vanliga gynmottagning. Jag betalar 5.000 till min läkare och 17.000 till carlanderska. Alltså 22 i stället för 30.000. Det är mycket pengar att spara.