S1975 skrev 2010-01-29 14:16:55 följande:
Macpau:Eftersom jag inte vet om jag är gravid så talade jag om för läkaren att jag har gjort
IVF. Hon skrev ut en penicillin som inte medför några risker för fosterskador!Jag tror att chansen att bli gravid är större vid
IVF än vid insemination men jag kan inga siffror.
ok, då håller jag tummarna att det går hem den gången. Du har verkligen kämpat. Hur länge sen är det du påbörjade den första inseminationen?
Liffan skrev 2010-01-29 18:38:53 följande:
Godkväll i tråden!Härligt med fredag, även om mina planer för kvällen tyvärr inte alls blev som de skulle bli. Ja, ensam hemma med På spåret är inte fel det heller.Välkomna nya medlemmar! Lycklig vill ha mer - skönt att sätta igång direkt med privat, funderar lite på det själv också. och skönt med den korta metoden - gissar att man skippar hela nedregleringsprocessen då eller? jag har fått för mig att man inte kör så mycket på den korta metoden på SU men har inga belägg för det. JaMa08, härligt jobbat med vikten!! Då är det ju vara lika mycket kvar, det fixar du galant!! jag fick ju mens igår och försökte få tag på SU för att höra vad som händer nu eftersom vi inte blivit kallade till det avslutande utredningssamtalet än. det var så lång telefonkö så till slut gav jag upp och satte min sambo som var ledig på det. när han fick tag på dem så visade det sig att de hade missat att säga till tidbokningen att vi skulle bli kallade! de hade noterat det i journalen men där tog det tydligen stopp. så jävla irriterande!!!! vi skulle ringa till tidbokningen nästa vecka för att höra vad de säger. grejen är att det här är andra gången de missar - de glömde att skicka provsvaren på progesteronet m.m. när jag hade tagit de proverna. när jag efter lång tid ringde så sa de bara "oj, de har de missat att skicka till dig, men jag har de här i din journal så du får dem nu". fa fan! nu känner jag att jag får ligga på dem om allt! ja, ja. ha en skön kväll! tittar nog in här igen lite senare. kram
Va?? Har de missat er inte en-utan TVÅ gånger???
Ja, läkaren sa till mig att de i första hand kör på den långa metoden, då den statistiskt ger bättre resultat i slutändan. jag får väl tänka på det, när jag är en hormonstinn jävulstyrann här hemma/på jobbet...
Jag skulle trycka på det med att ni har missat att bli kallade...det kanske skyndar på processen litegrann? Då är de säkert extranoga med att föra in allt/logga ordentligt
Hur är det med er andra? Hom precis hem från bion, såg "Sherlock Holmes". Superbra!!!
Rekommenderas starkt. Jag har hittat ett nytt frikort-Robert Downey Jr...
kram & ha en trevlig kväll.