Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Apropå fikat...Jag försvinner från datorn strax efter 10 idag och kommer troligen inte åt någon mer dator innan vi ska ses i morgon, om jag inte mobilsurfar lite för att kolla läget.

Men ni kan väl höra av er till mig om ni bestämmer någon tid och plats medan jag är borta. Liffan du har mitt nr det vet jag. Tror jag har inboxat mitt till dig tidigare också Tarda, men jag gör det igen för säkerhets skull.

Skulle någon annan se det här och vilja hänga på kan ni väl hålla kontakten om detaljer med Liffan här på FL om inte annat.

• Stella Kardunn
    Tarda skrev 2011-05-17 08:49:57 följande:
    Om du är fri redan vid 15.30 träffas jag gärna då Miss Star så kan ju Liffan ansluta när hon är klar. Vilken plats passar dig bäst?

Måste säga att Borås verkar ha förstklassig mödravård, massage, dietist mm. så lyxigt jämfört med det skrala utbudet i gbg. Jag vet vart jag vill flytta om det blir en kotte till Tungan ute 
    Jag är mitt på Avenyn, på hotell Elite Park Avenue, så där någonstans eller i närheten där det passar dig. Tiden är något preliminär då det står i schemat att dagen avslutas med kaffe vid 15, så har vi tur är vi färdiga tidigare, men annars tänkte jag att man kanske inte behöver fika mer än en halvtimme i alla fall.

Det kanske vi har, låter jättebra i sådana fall Skrattande Jag har väldigt dålig koll på vad folk brukar få göra generellt sett och har anmält mig/oss till allt man får gå, pratade dock med en kompis häromveckan som bara gått föräldragruppen och struntat i allt annat, men jag tänker att något lär man sig väl alltid och hur ska man veta vad som är värt att hoppa över eller inte innan man provat.  Men det blir en del frånvaro från jobbet, i juni kommer jag vara borta en eller två eftermiddagar i veckan så det är tur att jag jobbat ihop en massa flex för det är bara 2 besök som får göras på arbetstid.
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-05-17 09:34:59 följande:
    Ja ja, det är väl skönt på dig ocskå gissar jag . får helt enkelt utvecka en egen fostermassage... jag tycker verkligen att massagen som vi har fått lära oss nu på profylaxen och FUB fungerar väldigt bra och avslappnande. vi tränade lite hemma igår också och det är någon handmassage som är helt fantastisk! den behöver man nog inte vara gravid för att uppskatta så den hoppas jag att vi kan fortsätta med även efter.

kul att ses imorgon!
    Va roligt, jag tänker nästan tvärtom, eftersom jag har så mycket sammandragningar brukar jag bara klappa/stryka lite lätt på magen för att inte störa för mycket.

Men apropå det här med profylax så har jag lite ångest över att vi inte anmält oss till någon sån kurs också, men jag får hoppas att den gången på yogan och sen den på föräldragruppen räcker.

Macpau, hur går det för er där hemma nu? bara bra hoppas jag! (tänker alltid på dig när jag tänker på profylax andning Flört)
  • Stella Kardunn

God förmiddag i tråden

Tack detsamma till Liffan, Tarda och lilla S, så trevligt när man kan få ihop en liten spontanfika, på ett ställe där de dessutom både har gott fika och trevlig personal Flört

Skönt att du mår bättre Juristen, så du åtminstone får en chans att njuta lite mellan alla nojor Tungan ute

Apropå träffar så pratade vi tidigare om att ses hemma hos mig nästa gång, men nu när ytterligare en bebbe anlänt kanske vi får skjuta lite på det och försöka hinna med det under juli kanske om alla inte alla hunnit åka på semester redan. Så jag föreslår att nästa träff blir en picknick någonstans i eller runt Gbg, vad tycker ni om det? Var det någon helg du hade ledig alls i juni Liffan? Såvida inte Macpau vidhåller att hon ska ha nästa träff hos sig såklart.

• Stella Kardunn

God förmiddag i tråden,

Härligt med måndag, not! men ok det får gå det med, har lite aktiviteter att se fram emot under veckan iaf och veckan brukar gå rätt fort tillslut ändå.

Instämmer med Macpau och säger stort grattis till lyckat RUL Vitsippa! Skönt att ha ännu en milstolpe avklarad, nästa borde bli magmätning och hjärtljud igen då. Jättetråkigt med mormors bortgång däremot, men som du skriver hon hann ändå få glädjas åt att det var ett barnbarn på väg.

Är det RUL den här veckan Juristen?

Skönt att allt verkar gå bra för er Macpau, jag är såklart nyfiken att få höra hela historien om vad som hände när lilla I gjorde sin dramatiska entré i världen, men det kan vi ta när vi ses nästa gång.

Apropå att ses, jag kan också den 12, så jag föreslår helt enkelt den dagen så får vi se om vi kan få ihop det. Kanske kan vi köra knytis så behöver inte alla ha med sig allt också.

Förslag till nästa träff, Picknick (i/omkring Gbg) söndag 12/6, kommer gör:

Miss Star

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Huvva Vitsippa, det där lät inte nyttigt alls, jag hoppas du är rädd om dig nu! tur att det inte är så långt kvar i alla fall...

Förresten apropå nästa träff, kom på det om vi nu får till träff på en helg ändå (som vi inte trodde vi skulle få när vi tog upp det sist) så kanske vi skulle satsa på att ses hos mig istället? Det vill säga om Macpau känner sig redo för en sån utflykt såpass nära inpå. Då får Macpau chansen att lägga beslag på juli sen...Nåväl ni kan väl fundera på saken, vi kollar hur många som kan den dagen, så kanske vi kan bestämma plats mer noggrannt sen.

Förslag till nästa träff, Picknick (i/omkring Gbg alternativt hemma hos Miss Star) söndag 12/6, kommer gör:

Miss Star
    Vitsippa

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Vitsippa jag tycker du gör rätt som säger nej till utflykten även om det säkert skulle vara roligt, men det är inte bara som du inbillar dig, man orkar inte lika mycket. Jag kan iofs bara tala för mig själv, men som du vet har jag varit oerhört tursam hittills och inte haft några väldiga krämpor, inte gått upp mer än 3 kg i vikt och har en väldigt hanterlig mage....trots detta har de senaste två helt normala promenaderna resulterat i att jag fått gå bra mycket långsammare än vanligt och ändå fått håll på bägge sidorna (på plan mark dessutom). Så mitt råd är att lyssna på vad du känner och strunta i vad som borde vara logiskt, för såna regler verkar inte riktigt gälla när man är gravid...

Du verkar ha en väldigt nattaktiv bebbe på gång Liffan, jag hoppas det inte håller i sig när den väl är på utsidan av magen också Flört du får försöka med att sjunga godnattsång varje kväll när du lägger dig och markera att det är dags att sova kanske?

Själv låg både jag och sambon och studerade en riktig "alien" mage igår kväll, den buffade och bökade och körde ut (fot, hand, armbåge?) så det blev en liten tydlig och rätt hög bula där den var just då. J petade tillbaka någon gång och fick nästan omedelbart en spark tillbaka så hela magen böljade, man petar inte på Knyttet ostraffat Tungan ute

Jag önskar alla en bra dag trots avsaknaden av vårväder...

• Stella Kardunn

Hej hej,

Skönt med fredag eftermiddag! Sitter här i chokladkoma på jobbet nu (det fanns choklad i överflöd på eftermiddagsfikat idag).

Va skönt med bra RUL Juristen! Jag hoppas illamåendet håller sig borta för gott också! och va kul att du kan komma med den 12!

Liffan jag hoppas du vilar ordentligt och rädd om dig nu, inga fler 3 rätters mitt i natten!

Ikväll blir det klänningsprovning inför bröllopet imorgon, har en jag kommer i hemma och så har jag lånat två av en kompis, så får vi se vilken det blir. Några finare strumpbyxor var det svårt att hitta som var mammamodell, men jag köpte vanliga och hoppas de inte åker ner över magen.

Jag hoppas alla får en jättebra helg!

• Stella Kardunn

God morgon i tråden!

Tack Vitsippa, det gick bra trots att det regnade mest hela tiden, det var väl mest det där med att brudparet ska komma ut och ta emot alla hyllningar efter kyrkan som inte riktigt blev som det var tänkt, men i övrigt var varken bröllopet eller festen väderberoende som tur var. Lite utanför kanske man känner sig framåt natten sen när de flesta börjar bli lite dragna, men jag var glad igår när jag inte hade några som helst problem att äta lunch med svärmor, medan sambon led lite

Juristen, jag kände inget varje dag heller runt vecka 19 och som jag skrivit innan, hade jag inte känt något innan vi var på RUL, har du dessutom moderkakan i framkant t ex, så har du extra dämpning också...

Hoppas ni alla får en riktigt bra vecka! Här blir det kortvecka (onsdag 13.00 senast tar jag helg) och innan dess ska vi hinna med första gången på föräldragruppen och ytterligare en gång på gravidyogan för min del.

• Stella Kardunn

Hej på er!

Här inne var det väldigt lugnt, jag tar det som ett tecken på att alla mår bra och ägnar sig åt att njuta av solen nu när den verkar vara på gång igen.

Liffan vilket klipp ni gjorde med vagnen! Var det på annons eller genom någon ni kände? Vilken färg blev det?

Ego: Föräldragruppen i måndags handlade om förlossningen och smärtlindring. BM gick igenom alla naturliga och medicinska smärtlindringsmetoder så nu är jag mer förvirrad än någonsin gällande de där önskemålen och "förlossningsplanen" man ska skriva med BM sen, får väl sätta mig och läsa på lite mer och tillägga att jag litar på personalen eller något Flört Yogan igår var ytterligare en uppvisning i stelhet och jag kände mig riktigt trött i svanken i morse, men vi fick öva på profylaxandningen på slutet och det ska vi tydligen göra varje gång, så det var bra.

Jag hoppas allt är bara bra med alla bebisar, mammor och blivande mammor och önskar alla en riktigt trevlig långhelg! Solig

Återpublicerar träfflistan igen också (blink blink åt Tarda och Macpau Drömmer)

Förslag till nästa träff, Picknick (i/omkring Gbg alternativt hemma hos Miss Star) söndag 12/6, kommer gör:

Miss Star
    Vitsippa
    Liffan
    Juristen

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?