Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon i tråden, äntligen fredag hörrni!

Juristen va skönt att få ett litet livstecken från dig, du vet vi är som hönsmammor härinne Flört kan nog bero på all ruvning och äggplock hit och dit vi ägnar oss åt Men trist att du inte mår så bra, du får ta alla tips du kan få från Tarda och Macpau på söndag, de är experterna på just det området i den här tråden, men jag instämmer med Liffan och hoppas det går över snart.

De svartklädda trupperna vilket fantastiskt uttryck, såhär i efterhand är det nästan synd att Vitsippa dök upp där precis när vi börjat planera som bäst, så vi inte hann genomföra vårt uppdrag. Jag får lite Kill Bill coola brudar vibbar när jag tänker på det Cool och nu när jag dessutom lägger till Macpaus "vertikalstående snigel" i ekvationen är det helt hysteriskt roligt att tänka på ett gäng vertikalstående sniglar i svarta kroppsstrumpor

• Stella Kardunn

God förmiddag i tråden,

Måste börja med att tacka Liffan för ett alldeles superbt afternoon tea igår, otroligt gott! Bättre än på lokal om du frågar mig!

Tack till resten av tjejerna för en oerhört trevlig stund, som gick alldeles för fot som vanligt....Juristen, jag hoppas du mår bättre snart och slipper allt vad illamående heter resten av tiden.

Själv planerar jag ett A-barn i stil med lilla S, som skötte sitt första sociala framträdande hos oss med bravur! Inte ens upprepade skrammel bringade den damen ur fattning Skrattande

Apropå barn så var vi som sagt på RUL imorse och barnmorskans besked var "allt jag kontrollerat och allt jag kunde se, har sett helt normalt ut" så det har vi bestämt oss för att lyssna på Flört Någon fråga om kön kom aldrig upp, så vårt "drömscenario" blev sant, dvs vi behövde inte ens ta ställning till frågan Cool och vet ni! Jag kände en spark när vi låg där!!! Såg på skärmen hur den kickade till rejält med foten och då kände jag samtidigt tydligt en "buff" i magen precis där hon höll ultraljudet, så jag tror den var lite irriterad över att hon höll på och tryckte den mot livmodern hela tiden och sparkade till den....och nu med "facit i hand" så har jag nog vid 2 helt skilda tillfällen (typ en vecka mellan gångerna) känt en sån buff förut, men inte vågat tro/fattat att det var en spark.

Vitsippa ha en underbar vecka i solen Solig och alla andra här hemma med!

• Stella Kardunn

Stress stress, månadavslut på gång, men nu har bokföringssystemet hängt sig så jag tar en liten paus medan jag väntar på att det ska gå igång igen Flört

Ja det var skönt att ultraljudet gick bra, var faktiskt inte lika nervös som inför kub, men vi hickade till lite där i början när det såg ut som den låg helt stilla bara, tills vi fick syn på hjärtat.  När jag kom hem i måndags hade sambon satt upp bilderna nedanför dem vi fick vid kub ultraljudet, så nu har vi att jämföra med. Men faktiskt så är det nästan lättare att titta på dem från vecka 12 för precis som på dina bilder Liffan så är det inte lika mycket som får plats på bilderna längre (men så skiljer det väl lite mer än 10 cm på storleken också).

Några fler buffar kan jag inte tydligt säga att jag känt tyvärr, men jag tror jag känt någon, men när jag inte ser det på bild samtidigt är det lätt att tro att man inbillar sig. Men övar sammandragningar gör den som vanligt varje dag iaf. Man får vara nöjd med det lilla Glad

Hoppas du är piggare idag Liffan och att ni alla får en bra dag i det äntligen soliga vädret igen!

• Stella Kardunn
    Liffan jag förstår att du är orolig, jag hade varit på gränsen till nervsammanbrott, men jag hoppas att det precis som de gissade inte är någon fara alls.

Hade förövrigt en bekant som blödde rätt mycket i en hel vecka runt vecka 25 i graviditeten, så hon fick ligga på sjukhuset, men sen slutade det och allting därefter var helt normalt, så det behöver verkligen inte vara någon fara heller.
  • Stella Kardunn

God förmiddag i tråden,

Undrar också lite hur det har gått Liffan, allt bara bra hoppas jag Hjärta

Här är dagens I-lands problem att jag precis nu (eller iaf innan jag går hem idag) måste berätta om mitt "välsignade tillstånd" för en kollega som är den som jag helst inte velat berätta för över huvudtaget...Obestämd

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2011-03-31 11:43:24 följande:
    Nu går jag på mammaledighet om 1 timme. Kommer att ha en massa tid & skriva from nästa vecka. Hoppas jag
    hem och njuuuut nu!
  • Stella Kardunn

Hej hej, nu är jag tillbaka i etern som vanligt efter att ha tillbringat en helg med mor och sambons släkt.

Liffan va skönt att allt verkar vara som det ska ändå, jag blev jätteorolig först när jag läste att det kommit färskt blod, men som tur var hade du hunnit uppdatera efter det också. Jag hoppas helgen varit som vanligt och att du inte blött något mer Hjärta Dum fråga, varför skulle du dricka saft och se om det kom igång? Vad har saft med saken att göra?

LVHM, jag hoppas verkligen ÄP gått bra idag, antar du redan är klar eller på plats på SÄS fortfarande. Håller tummar och tår så de vitnar för att allt går som det ska så ni får ET och några till frysen på onsdag med!

Ego, för första gången (på egen hand) kände jag i morse tre tydliga kickar vid naveln innan jag klev upp ur sängen, så nu är jag glad, både för att Knyttet äntligen gett sig lite mer till känna och för att jag trots att jag vet att det inte är någon fara började noja över att jag varit på spa hela dagen igår och badat och bastat. I lördags morse hade jag dessutom rejäla sammandragningar så både mamma och J tydligt såg hur magen såg ut som en liten fjälltopp när jag låg i sängen.

Jag hoppas alla får en riktigt bra vecka!

• Stella Kardunn

Uff, inte roligt att du känner dig lite orolig igen Liffan, men nu ska du se att allt går som på räls igen, så snart är du tillbaka på det där rosa molnet, för det har jag bestämt, det är ju jag som ska traska omkring där nere bland de andra pessimisterna Cool

Välkommen hem Vitsippa, va roligt att du haft en bra resa, jag hoppas Svedala bjuder på åtminstone nästan lika bra väder när vi ska hem till dig sen också Tungan ute

LVHM va skönt att plocket gick smidigt även om du blev besviken på skörden, men jag håller tummarna för att de ägg de fick ut är riktiga toppägg som räcker både till insättning och frys {#emotions_dlg.flower}

Förövrigt så röstar jag på vår med Liffan, läste några rubriker om rekordvärme till helgen igen, men det hade de å andra sidan utlovat till den här helgen med, tillsammans med en sol som aldrig dök upp....men den här helgen smäller det, det är jag övertygad om!

• Stella Kardunn
    Liffan jag passar på att försöka njuta för fullt då Flört blir lite lättare nu när den äntligen gör lite väsen av sig, fick några kickar runt naveln när jag sjunkit ner i tv-soffan igår kväll och om J bara hade haft handen där så är jag nästan helt säker på att han skulle känt den första med, för den var "rejäl" Solig

Vi ska gå på mässan helt klart, det har jag sett fram emot länge nu Drömmer men jag vet inte om det blir lördag eller söndag ännu, dock kommer som sagt J vara med hela tiden, men han är snäll och gillar att fika i sådana fall Flört

MissDrutten roligt att du kikar in i igen och att allt går som det ska!

LVHM jag håller tummar och tår att allt går bra idag!!

Jag hoppas alla andra har en bra vecka trots det tråkiga vädret.
  • Stella Kardunn

Va härligt att höra LVHM, nu hoppas jag att det här verkligen är gången det funkar och med bägge äggen!! Nu får du ruva så du kacklar tjejen! Cool men jag hoppas såklart att det tredje ägget repat sig under veckan också och håller för frysning under helgen. Ha en riktigt bra helg nu och försök att slappna av.

Liffan det kan vi gärna göra! Du kan ju kolla hur han jobbar och så hörs vi vidare. Jag ska kolla med J vad han tänkt sig med, tänkte köpa biljetterna på nätet om det inte blir för nära inpå så slipper man köa, vi brukar generellt sikta på att vara där när de öppnar för att få hyfsad parkering och slippa trängsel första kvarten i alla fall.

Jag hoppas alla andra mår bara bra (och att du börjat göra det Juristen) och att ni alla får en riktigt bra helg med härligt vårväder Solig

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?