Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vitsippa, va taskigt att de bara överlämnar valet till dig sådär...ja vad i hela friden skulle man göra, jag antar jag skulle vänta tills det inte fanns något annat alternativ också, men sen då...om du står ut ett tag till, tror du de ändrar sig om penicillinet då? Jag hoppas du kryar på dig snart i alla fall!

• Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-03-02 12:48:48 följande:
    7 mm och ett hjärta i full galopp! :):):)
    Grattis!! Solig vilka härliga nyheter!

Nu önskar vi dig samma lycka imorgon Vitsippa! + ett snabbt tillfrisknande från förkylningen from hell.

Macpau, mmm fast det känns ändå rätt mycket som en utopi, i måndags blev jag så himla låg under avslappningen efter träningen, så när jag kom hem grät jag en skvätt över att jag inte känner någonting och inte har något som helst som "bevisar" att jag är gravid...sambon fick trösta bäst han kunde och försöka övertyga om att bilderna på kylskåpet fortfarande är giltiga trots att de är flera veckor gamla. Jag är så knäpp ibland....Men nog om mig, hur är det i nya huset??

Stor kram till er alla Hjärta
  • Stella Kardunn

Stort Grattis JaMA08 vilket härligt resultat! Solig Inte bryr sig smurfen om din rygg, det kommer gå fin fint det här! Jag fortsätter hålla tummar och tår för ett Plus på TD. Förresten har du fått TD dag 14 eller 18? Har nämligen hört att SU ska ha flyttat sin TD, men inte hört om någon som verkligen fått nya instruktioner.

Vitsippa, du är garanterat lika frisk/sjuk som oss andra eller vänta jag är nog inte fullt lika frisk som dig faktiskt...om vi bortser från snuvan då Flört

• Stella Kardunn
    JaMA08 skrev 2011-03-02 16:19:02 följande:
    Miss Star: SS har flyttat TD från dag 18 till dag 14.
    Aaaah så det är verkligen så, jag är så imponerad av dem! då har du inte mer än 1,5 vecka kvar nu då Glad

Tack för stödet tjejer Hjärta Det är precis som ni skriver, man har hela tiden byggt på den där muren som ser till att man inte blir bottenlöst deppad varje gång det inte fungerat, så nu har man istället svårt att glädjas, men jag fortsätter jobba på det och vanligtvis går det rätt hyfsat. Idag har jag t ex ägnat mig åt att vara glad åt att jag fick tag på perfekta sittplatser till "the big four" konserten på Ullevi 3 juli, så Knyttet ska få uppleva mammas favoritband live redan i magen Cool och imorgon har jag bokat in ett möte med chiefen för att berätta att jag är verkligen är gravid. Förövrigt har jag magen proppfull med ärtsoppa och ostkaka, så nu ser jag verkligen tokgravid ut 

Liffan jag hoppas du tog en caramel macchiato som efterrätt på Starbucks sen, mums! Tungan ute

Juristen va roligt att höra, men nu ska ni inte dit på flera år igen Solig För du fick ägg till frysen också va? vår läkare snyftade bara för att hon var så förkyld Drömmer

Vitsippa jag hoppas verkligen ni har/hade ett riktigt bra VUL idag!

Kram till er alla!
  • Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2011-03-03 13:02:46 följande:
    Det gick bra idag! Ett fint litet Hjärta pickade för fullt! Men läkaren höll på att skrämma livet ur mig... Det tog (enligt mig) jättelång tid innan hon sa något alls, hon provade olika vinklar och ställde in olika program samtidigt som hon såg bekymrad (förmodligen koncentrerad) ut. Både sambon och jag höll andan och pustade ut rejält när hon äntligen sa att det såg bra ut. Men sen var hon jättegullig och visade noga och länge och väl på den flimrande lilla fläcken som var hjärtat. Underbart att se! Solig

Nu är det dags att ta tag i jobbet igen!
    Ååååh grattis va roligt! Solig du skrev medan jag skrev Glad

Usch, de får inte skrämma en på det där viset, man kan ju få hjärtinfarkt för mindre, det var som för oss när förstoringen var helt åt skogen så det första vi såg var grått, grått, grått och jag visste ju redan att det måste finnas ett svart område där för att det ska finnas något, så jag höll på att storkna innan hon lyckades pilla till den.

• Stella Kardunn
    JaMA08 Jag hade i princip inte ett enda symptom fram till testdagen och så har det fortsatt....Jag är oerhört glad att jag sluppit illamående och allt det negativa, men nojjig som man är efter en sån här process är man ibland orolig bara för att man mår bra, sådär lagom knäppt Drömmer
  • Stella Kardunn

Jag kommer JÄTTEgärna på besök både till Liffan och Macpau Skrattande

Fyller på listan:

8/3
    Liffan
    Miss Star

9/3
    Liffan
    Miss Star

14/3
    Liffan

15/3
    Liffan

26/3
    Liffan
    Miss Star

• Stella Kardunn

Hej tjejer!

Va kul att höra lite längre från dig Tarda och skönt att det verkar flyta på bra ändå, som du säger, det blir nog annorlunda längre fram, vilket tajmar bra med vårens ankomst med!

För min del är det helt okej med en dejt lite tidigare på lördagen i sådana fall.

Hoppas RUL går som en dans idag Liffan!

Själv har jag bara dietistinformation att se fram emot denna vecka, så där lagom skoj, men säkert jättenyttigt och bra, fast jag undrar om det är bara jag som ser ironin i att det är på fettisdagen Drömmer vilket förövrigt lär garantera att jag missar semla på jobbet på eftermiddagsfikat Skrikandes

Hoppas alla får en bra vecka och att alla magar växer och frodas!

• Stella Kardunn
    Tarda skrev 2011-03-07 10:23:38 följande:
    Dietistinformation, är det i mödravårdens regi alltså? Finns det här i gbg oxå eller är det nått speciellt för Borås? De kanske t.o.m bjuder på semlor, det vore stor humor. Om inte får du klämma en semla på kvällen istället, det planerar jag att göra Tungan ute

Ja det passar fint att bli lite mer mobil när våren kommer. Igår skulle jag ta en promenad med en kompis, var tvungen att ändra tid 3 ggr för att ett visst litet matvrak jojoammade på sin "vanliga" sovtid. Förstår inte hur man ska kunna passa tider utan grym planering, inför våra besök på BVC förbereder jag mig i 3 timmar typ, snacka om en ny värld för mig som brukade sminka mig på vagnen på väg till jobbet...
    Japp, man får gå på Dietistinformation, Sjukgymnastinformation, Första barnet information, taktil massage (om inte massagegrupperna redan är fulla när man får börja anmäla sig, som de var för oss Skrikandes) + 3 tema tillfällen, vilket är de så kallade föräldragrupperna.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?