Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Glömde skriva Macpau, att det var bara de första timmarna det var lugnt på mässan på lördagen, efter fikat var det vagnar och folk överallt och kö till barnvagnsbanan (som vi som tur var hade kört direkt på morgonen och testat allt vi ville i lugn och ro). Fyndade några mössor och napp på Lundmyr, men blev feg när det kom till att köpa kläder, tittade dock länge på Ugg kopiorna, så otroligt söta! Utöver blev det 4 haklappar för 100 kr och gratisväskan från Libero. Efter mässan åkte vi till Ikea och åt lunch, då slank både en Broccoli och Morot med hem också Cool

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Äntligen verkar våren vara här för att stanna, 15 grader på termometern på jobbet och klockan är inte 8 ännu.

He he låter misstänkt som klart snabbaste besöket Liffan. Vi har nog också bestämt oss för Kronanvagnen och vi får väl fundera på om vi måste köpa till de stora hjulen också för att passa in i gänget Cool

Oh va fort det går Juristen! redan en tredjedel på väg, men jag antar du tycker det går långsamt ändå, för det gör jag, mindre än hälften kvar men det känns som ett år Drömmer Förhoppningsvis hade du hunnit tillgodogöra dig det mesta av energin från middagen iaf, så du inte förlorar näringen också. Jag fortsätter hoppas det är på övergående nu äntligen...

LVHM hur går det med ruvningen? TD imorgon, jag håller tummarna!!

JaMA08 allt okej med dig med också hoppas jag? Du ruvar på så du kacklar därhemma hoppas jag

För egen del blir det ingen start på yoga idag, den är uppskjuten till 10 maj och nu vet jag inte hur jag ska göra eftersom jag vet att jag kommer missa 2 gånger av totalt 7 redan. Fick erbjudande om att fortsätta den vanliga träningen till ett billigt pris fram till midsommar också, men har känt att jag blir liggande i soffan resten av kvällen när jag varit på ett pass, så frågan är om jag orkar så mycket längre ändå. Kanske får satsa på simhallen och promenader istället.

Hoppas allt är bra med er andra och att ni får en bra tisdag i solen Solig

• Stella Kardunn
    LVHM inget test ännu?

Ohh spännande med lägenhetsvisning Liffan, Linnégatan är ett mysigt område också och nära till Engelska butiken Flört

Jag hoppas alla får en riktigt glad påsk! Sol, avkoppling och proppfulla påskägg

Här jobbas det halvdag idag, sen ska utväxten ÄNTLIGEN få påfyllning så jag ser lite bättre ut i håret och imorgon innan ni troligen ens släpat er ur sängen sitter vi på planet mot London Solig
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-04-21 09:26:25 följande:
    Åh vad härligt med London, hörde på vädret igår att de hade varmast i hela Europa igår, 26,5 grader. lyxigt!! skönt att du vågar färga håret igen efter min kära mors förmaningar! 

Här blir det jobb hela dagen men sen ska jag njuta ordentligt av FYRA lediga dagar. åh vad härligt och åh vad med stickning och läsning och häng med vänner det ska bli. finfint!  
    Oj oj, då får jag nästan fundera på att packa capribyxor med...hmm får hem och glo i garderoben en sväng till tror jag. He he ja nu ska ju den mesta utvecklingen vara klar när det gått halva tiden, så jag tar chansen för nu börjar det verkligen bli ohållbart.
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Nu är jag tillbaka i etern och på kontoret igen Obestämd Tack Liffan, resan har varit otroligt bra! Vi har haft högsommarvärme och gjort nästan allt vi tänkt Solig Magen är dock mindre än någonsin efter ett  "toaletthaveri" igår som fick till följd att jag inte åt särskilt mycket alls så jag inte har någon mat som fyller ut den heller, så jag är fortfarande lika rådvill som innan vad jag kommer att kunna ha på mig på bröllopet om en månad.

JaMA08 nej va tråkigt, det var ju inte såhär det skulle gå, jag är glad att du orkar vara stark ändå och hoppas verkligen på ett bättre resultat nästa gång, blir det FET igen eller?

LVHM undrar precis som Liffan såklart om du testat nu och hur det gick?

Macpau, va roligt att höra lite från dig, för att vara ledig hänger du inte här så himla mycket Flört Jag hoppas också du är i form så du kommer med nästa gång.

Hoppas alla andra haft en bra påsk och får en bra vecka!

• Stella Kardunn
    LVHM här händer det grejer medan jag segar och skriver eget inlägg, GRATTIS!! Det är klart det är ett plus även om det syns dåligt på kort, det gjorde mitt med, fick nog ta 4 bilder innan jag ens fick med det första, men sen kom jag på att mobilen som har lägre upplösning fångade det bättre.

Att plusset dessutom kommer direkt är också ett gott tecken på att du verkligen är gravid!
  • Stella Kardunn
    LVHM, tror du har missat i din profil att du ska ha bilder tillgängliga, för jag får inte ens upp ikonen för bilder när jag går in på din sida.
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-26 09:05:17 följande:
    Försöker komma på hur man gör det men lyckas inte så bra. Något tips?
    Såg att du fått till det medan jag var och fikade Flört och visst ser man några streck där!
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-26 09:47:38 följande:
    Ja chans på två Måste ringa kliniken men det får nog bli runt lunchtid. Är lite svårt att göra ett sånt samtal här på jobbet när man alltid har massa personer runt sig. Vågade mig på att göra en uträkning. Om vi har turen att två stannar så blir ju BF tidigare tror jag för man låter nog sällan tvillinggraviditeter gå hela vägen ut eller så gör de inte det automatistk. Men i alla fall BF 25/12. Så nu håller vi tummarna för en riktig liten julbebis, eller två
    Min kompis som fick tvillingar -08 fick samma BF som vid singelgraviditet, då sa de att det är så vanligt att man går full tid nu att de inte bryr sig om att ändra beräknad BF längre. Hon blev förövrigt igångsatt på BF dagen, för då vägde tjejerna redan 3,5 kg styck så de tyckte inte att hon skulle behöva gå längre än så Cool
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

JaMa08 med mig är det oförskämt bra, jag har inga särskilda "symptom" och magen är fortfarande så liten att jag utan vidare använder mina vanliga kläder (vilket iofs kan vara anledning till oro det med, men jag försöker att utgå ifrån att jag ska njuta av att inte vara särskilt påverkad av att vara gravid).

LVHM Jag kan inte annat än instämma med Liffan, det är oerhört svårt att "slå över" när man varit inställd på att det inte kommer att bli något så länge. Jag oroar mig fortfarande dagligen och har svårt att planera och förbereda för hösten och är övertygad om att hälften tror jag ljuger eftersom jag inte "inte ens" har någon mage att visa upp som bevis...Men det är bara att ta det en dag i taget och försöka ha små milstolpar att fokusera på. Fick du tid för VUL när du ringde igår nu?

Liffan, hur var lägenheten?

Vitsippa, ha så trevligt i Sthlm så ses vi på måndag! Jag publicerar listan för måndagen här igen utifall någon vill göra ett tillägg. Juristen t ex  kanske kan lyckas boka om sina tidigare planer till tisdagen Drömmer

Plan för fika hos Vitsippa76 {#emotions_dlg.flower}

Måndag 2/5
    Vitsippa
    Miss Star
    Liffan
    Macpau (med reserv. för ändring...)

Önskar alla en riktigt bra dag!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?