Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Listan just nu....och spänningen stiger....Jag hoppas allt går bara bra iaf!

Gissa Liffans bebis

Miss Star: 3 augusti, pojke, 3 456 gr och 51 cm
    Macpau: 4 augusti, pojke, 3750 gram
    Tarda: 5 augusti, pojke, 4065 g och 53 cm.
    Kissie: 8 augusti, pojke, 4395 gr, 52 cm
    Juristen: 10 aug, tjej, 3987 g och 51 cm.
    Liffan: 12 augusti, tjej, 3890, 52 cm

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-08-08 15:27:08 följande:
    Ha ha! nej du, inget på g här inte! men det känns bra att ni håller koll på mig!!  var tvungen att kolla vad du menade och inser att det ju faktiskt kan tolkas så. men det handlade nog snarare om att vi har försökt så länge och hon visste inte att vi var gravida alls så "nu" handlade mer om "nu, efter alla dessa år" och inte nu, as in this moment". väldigt roligt!!

hur är det att var ledig Miss Star? har du bockat av sambons oroshärdar och packat väskan?  

kram på er!!  
    Attans, jag som trodde det var en klockren kommentar om att något var på gång Skäms

Jag har börjat på listan idag, men regnet satte käppar i hjulet för en del av mina tvättplaner, men men jag siktar på att jobba mig genom listan under veckan Glad
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Det var då attans vilken envis liten bebbe du har där inne Liffan! Du får börja läsa in dig på alla gamla huskurer såsom att putsa fönster, piska mattor, färdknäppen osv....

...och förövrigt är Juristen ändå smådiskad gällande datumet då hon inkom med sin gissning först när både BF och de 3 första gissningarna redan "gått ut" Tungan ute

Hur går det för dig Kissie?

Här blir det till att släpa upp torkställningen från källaren idag och påbörja lite tvätt eftersom vädret är totalt oberäkneligt idag med....Obestämd

• Stella Kardunn

.....och så listorna!

Gissa Liffans bebis

Miss Star: 3 augusti, pojke, 3 456 gr och 51 cm
    Macpau: 4 augusti, pojke, 3750 gram
    Tarda: 5 augusti, pojke, 4065 g och 53 cm.
    Kissie: 8 augusti, pojke, 4395 gr, 52 cm
    Juristen: 10 aug, tjej, 3987 g och 51 cm.
    Liffan: 12 augusti, tjej, 3890, 52 cm

Gissa Kissies bebis

Liffan: 9 augusti, pojke, 2950 g, 51 cm
    Miss Star: 10 augusti, pojke, 3 780 gr, 52 cm
    Macpau: 12 aug, pojke, 3 550g, 51 cm
    Tarda: 14 augusti, flicka, 3395 g, 50 cm

Go Kissie!

• Stella Kardunn

Annars är det mesta bra Macpau, inget som tyder på att någon vill ut här, 14 dagar exakt till BF idag och jag försöker vara nyttig här hemma, men det är rätt tråkigt att vara ordentlig hemmafru måste jag säga....kram kram!

He he Flört naturligtvis är Liffan diskad med, men jag håller med dig Juristen, nu får bebisarna titta ut!!

• Stella Kardunn

Morgon i tråden, eller god förmiddag får jag nog skriva med tanke på att Macpau var inne redan före sju...jag somnade om idag och vaknade inte förrän 08.40, vilket är nytt rekord för flera veckor tror jag....

Hmm Liffan du får säga till sambon att det är teamwork det här med att skaffa barn (även om vi i den här tråden gjort det mesta var för sig), så du sköter födandet under förutsättning att han hjälper till med förabetet Flört

Om utbölingar är välkomna följer jag gärna med på utflykt imorgon! Vad ska jag ta med i sådana fall?

Nä nu får jag sluta förhala städandet här och köra igång dammsugaren....Obestämd

• Stella Kardunn

Jag har inte varit på något av ställena, så jag är ingen vidare hjälp där. Bägge ställena verkar har café men det är alltid mysigt att ha med eget. Vädret verkar kunna bjuda på uppehåll iaf vilket är en förutsättning för picknick.

Så Liffan tar med fikabröd
    Tarda dryck och bröd + röra

Ehm vad vill ni ha mer? Sallad?

Vilken tid ska vi säga och som sagt blir det Gunnebo eller Råda?

Jag sms'ar Vitsippa nu

• Stella Kardunn

Ah här skriver vi om varandra ser jag....

12 på Råda blir utmärkt för min del! Då hinner jag handla och förbereda mitt bidrag, ska jag plocka ihop till lite sallad eller kommer ni på något annat ni vill ha?

• Stella Kardunn

Ok, jag fixar sallad, jag försöker plocka ihop lite av varje så hittar ni förhoppningsvis något ni gillar....men någon brie eller luftorkad skinka blir det inte Tarda

Jag dricker Kaffe och vill bara ha lite mjölk i mitt, så det blir bra för min del, Tarda!

Jag har också en picknickfilt med plastad baksida som jag tar med, så då bör vi få plats utan problem. Tror vi har lite engångstallrikar och bestick kvar också så jag fixar till salladen.

• Stella Kardunn

Attans Juristen, jag hoppas du får en lugn fredag iaf och en riktigt skön helg sen åtminstone!

Vitsippa, tack för tipsen, synd att du inte var hemma dock. När det gäller gissningarna får vi väl nästan ta och börja en ny lista nu...den förra börjar kännas aningen förlegad nu då Liffans bebbe tydligen inte alls bryr sig om mina teorier (Inte Kissies heller för den delen) Drömmer

Själv har jag i princip inte sovit en blund sen halvfyra i morse, helt omotiverat också....de 3 andra sov som stockar, det var bara jag som inte kunde somna om...Obestämd

Vi ses vid 12! och er som inte har möjlighet att följa med önskar jag en riktigt trevlig fredag Solig

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?