• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej fina tjejer!!

Macpau: Grattis till hus!! Ser fram emot grill med magar/bebisar!! Hoppas att Budapest blev bra även om syrran nödvändigtvis skulle vara gravid... Men nu är det din tur! Hoppas sprutstart har gått smärtfritt!

Tarda: Vad härligt att Uno mår bra och att ni fick se honom igen! ang mammabyxor så kommer jag börja med det så snart jag bara kan - helst hade jag ju haft det även ogravid men det kanske inte är helt ok... min mage skulle nog behöva det iaf...

Lvhm och Kissie: lycka till med närliggande sprutstarter!

Själv har jag semester sen snart två veckor tillbaka. vi är på landet och solar och läser och tar det lugnt och äter. underbart!

Ska vi försöka dra ihop en fika i mitten av augusti eller när folk är tillbaka? Vi måste ju få se magar och kort från bröllop m.m.

Kram till er alla!

• Liffan

Hej tjejer!!

Åh vad härligt att det börjar dra igång i tråden igen! vi drog iväg till cypern som hastigast och har nu kommit tillbaka till stan efter vad som känns en evighet...

jag fikar gärna den 11 augusti, lägger helt enkelt till mig i listan:

Det gäller alltså: Fika onsdag 11/8 någonstans i Göteborg (kanske runt 17 tiden?)

Delta tänker dessa göra:

Miss Star
    Macpau
    Tarda
    Finiz (kanske)
    Liffan

har läst igenom lite snabbt...

Tarda: trist att du inte mår bra! hoppas att seabanden fortsätter att fungera!

MissDrutten: Jobbigt för dig också! hoppas att det ger med sig snart!!

Macpau: oj vad du kommer att vara nöjd i oktiber när det väl blir av med lite ledighet! tråkigt med syster!!

MissStar: trevligt att se dig i fin form ! men trattisar tycker jag att ni allt kan försöka er på. jag har som motto att lära mig en ny svamp om året men det brukar gå sådär...

Finiz: hoppas vi får se dig på fikat!!

Kram till er alla!!

• Liffan

Macpau! jag är så stolt äver att du klarade sprutövningen så bra!! det kommer att gå alldeles utmärkt imorgon och ännu bättre dagen efter det!

Kissie: med din energi kan du kanske cykla in till gbg för fika hade varit så roligt om du kom!!

ang vitsippas nummer så har jag inte det. macpau, inboxade inte vitsippa det till dig inför förra fikan när du kanske skulle bli sen? det kanske finns där menar jag...

idag har jag rört lite på mig för första gången under semestern - det blev en promenad på tre timmar och mina ben var helt döda. det är väl bara att inse att det kommer bli en tung träningsstart på hösten...

massor med kramar!!!

• Liffan

MissStar: du körde ju hem Vitsippa, vi kanske helt enkelt kan åka och hämta henne om du vet var hon bor

• Liffan

Välkommen tillbaka Vitsippa!! Skönt att höra att sommaren varit bra och att du kunnat koppla bort lite. men vi saknade dig och då får man vidta åtgärder . bra jobbat macpau!!

JaMa: visst är det ett härligt gäng!! förstår inte varför trevliga tjejer verkar vara överrepresenterade bland de som har svårt att bli gravida... . jobbigt med så pass lång medreglering. hoppas att det hjälper! jag måste fråga: hur fick du reda på att du hade endometrios? ser man det på spolningen av äggledarna?

MissStar: jag hade lätt satt på mig alla typer av spionkläder!! vet tyvärr inget om nedregleringen...

MissDrutten: skönt att vara normal!! grattis till inskrivning! och flåset som sagt - gör som jag och skyll på sommaren...

Tarda: då vet du iaf att banden hjälper, det är ju lysande. är det dem du får blåmärken av eller?

idag har det plockats hallon och kokats sylt. känner mig väldigt huslig!

Lycka till med sprutan Macpau! när ska den tas??

massa med kramar!!

• Liffan

Grattis till spruten!! klart att du är bäst! *note to self - isbitsbedövning bra*

på måndag är det dags. försöker att inte fokusera på det men märker att jag är sjukt nära att gå in på min jobbmail så fort jag sätter mig framför en dator. men jag SKA hålla mig till på måndag! och sen har jag ju onsdagen att se fram emot

• Liffan

Godmorgon!

den sista riktiga semesterdagen. har flängt runt så mycket under semester att jag inte har någon ångest över att inte ha några planer för dagen. hörde ni förresten åsksmällen i natt? det var ju helt galet!

JaMa: ok... men varför gick de vidare med titthål om allt såg bra ut? min mamma (?) misstänker nämligen att jag har endo så det är därför jag är lite frågvis... klart ivf ska hjälpa!!

Tarda skrev 2010-08-06 07:48:58 följande:
    Sea-bands FAIL Skrikandes
    WTF! gissar att du prövat ingefära... annars ska man väl ta färsk sådan och koka te på.

LVHM: tråkigt att du inte kan komma på onsdag men har största förståelse för att det blir mycket flängande. hoppas att det löser sig med blödning. lycka till imorgon!!

Morgon Macpau!! hoppas du har en bra fredag på jobbet!! skönt att du har något att fokusera på under hösten med flytt och allt. det måste du ju också ta med på onsdag - bilder på huset!!!

MissStar: det fungerar lika bra att skriva sur, vi är smarta vet du, vi fattar sånt

kul att höra funderingar kring tider... också något att ta ställning till när den tiden kommer (dvs. så långt in i framtiden att det är helt galet...) fast jag hoppas att en kallelse kanske kan ramla in i brevlådan snart!

har en bra dag!!

kram
  • Liffan
    JaMA08 skrev 2010-08-06 15:57:37 följande:
    Liffan: Att de opererade mig beror på att jag vid 2 tillfällen haft grymma smärtor i hö sida vid mens, jag kunde inte ens vända mig i sängen och var nära att söka akut. Så därför ville Dr Magnusson kolla att allt var okej innan vi gick vidare med Ivf. Jag tror också att många här har endo fastän de inte vet om det, symtomen kan variera mycket. Läkarna gör olika så därför kanske du slapp operationen, vilket du kan vara glad över för det var ingen hit alls. Ha en skön helg.. Kram
    nej, det låter inte alls roligt. jag har visserligen jobbig mensvärk men inte på det sättet så jag hoppas att det ska fungera ändå...

hoppas ni har en trevlig fredag tjejer! jag har städat idag och som jag klagat på tidigare så är inte ingen favvosysselsättning. visst nu är det fint men jag tycker typ inte att det är värt det. jävla skit!

kramar på er!
  • Liffan

Godmorgon!

macpau: just det! det är så man ska göra. fast idag när jag vaknade (och inte var bakfull ) så kände jag faktiskt att det var värt det. det är så fint så... hoppas allt är bra med dig och att hormonerna inte förvandlar dig alltför mycket! jag tycker att min kallelse borde komma inom två veckor iaf. remissbekräftelsen var den 3 juni och sen var det sommaruppehåll så det blir kanske inte tre månader men man kan ju hoppas på snart!! jag tror att de flesta är igång sen faktiskt. härligt!

tarda: hoppas du mår bättre idag och att du har hittat något som lindrar lite. kram

miss star: hoppas det går fortsatt bra med sprayning och träning!

och massor med kramar till er alla!!

• Liffan

okej. jag insåg att jag två dagar nu har skrivit godmorgon trots att klockan är efter TOLV!! det är inte okej, varken enligt etiketten eller för min självbilds skull. jag är ju en alert och morgonpigg brutta. får ta tag i det på måndag...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?