Inlägg från: Vattuman |Visa alla inlägg
  • Vattuman

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Grattis Miss star och Frikadellen!
    Härligt att det går framåt i gruppen.

Själv har jag gått och väntat på att mensen ska komma. Den satte igång "på riktigt" i söndags (bara 1,5 mån försenad...).
    Jag ringde in till SU och bm sa att det är ju fullbokat ett bra tag framöver och att det blir till att vänta till nästa gång... Var väl inte direkt förvånad...

Men ibland har man tur, hon hittade otroligt nog en lucka för ÄP v. 4!
    Så jag fick sätta igång med sprayandet med en gång.
    Jag var ju helt inställd på att få vänta till våren och så blev det start direkt istället.
    Back in business alltså.
    Tur att jag hämtat ut sprayen sedan tidigare.

I övrigt har jag mest jobbat, jobbat och jobbat. Hann fira lite jul, dock hanns det inte med att köpa annat än panikjulklappar. Några julkort var inte att tänka på heller.

Jag önskar God Jul lite så här i efterhand. Hoppas att ni hade det bra och att tomten kom med många klappar!

Klart jag vill hänga med på en träff!

Fika/mat i Gbg onsdag 12/1, kommer gör:
    Miss Star
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa
    Juristen

• Vattuman

Grymt bra att du blev gravid med andra ord!

Antar att du skulle ha sprayat 10 dgr längre än mig då?
    Skönt för dig att slippa gå igenom klimakteriet.
    Jag ser inte fram emot just den delen, men det är värt varenda svettning och humörsvängning i världen om resultatet blir en liten knodd..

• Vattuman

Håller tummarna för att allt är bra.
    Vet hur det känns med all väntan.
    Själva har vi försökt sedan 2006.
    Men den som väntar på något gott heter det ju.

• Vattuman

Hej!

Grattis Finiz! Härligt att det kan hända under även i vår grupp, två stycken nu på kort tid!

Konstiga grejer det finns med antikroppar och dyl.
    Jag är Rh- och maken Rh+, så det blir väl till att förebygga komplikationer i vårt fall också.
    Lycka till hos bm Miss Drutten, och med VUL imorgon Miss Star!

Var och tog E2-prov idag. Såg bra ut, så ikväll blir det till att ta första sprutan.
    Känns overkligt att det gått så snabbt. Från noll till hundra på bara någon vecka...

Gällande morgondagens dejt, så flaggar jag för att jag inte kommer att kunna komma kl. 17, lutar mer åt 18.
    Men om jag ringer när jag går från jobbet så kanske ni kan beställa åt mig?
    Ser verkligen fram emot att ses!

Kram på er

• Vattuman

Har skickat ett meddelande till dig Liffan!

Miss Star:  Jag är A-, och han är 0+, varför finns det inte ett band som heter type A negative för, nu blir jag avis...

Ses ikväll!

Kram

• Vattuman

Hej tjejer!

Tack för senast, mkt trevligt, som vanligt kan man ju säga nu...
    Imorgon bitti blir det blodprov igen för att se om jag ska sänka dosen eller inte.
    Har känt mig lite mer normal idag, dock har det huggt till lite i äggstocksregionen några gånger.
    Då verkar det ju hända något i alla fall.
    Oj, nu är det dags för den dagliga sprutan! (jag måste verkligen rensa på mitt nattduksbord, ser ju ut som att det bor en heroinist här)

Kram

• Vattuman

Det blev till att fortsätta med samma dos och åter för blodprov på måndag.
    Minns inte att det var så många blodprov med puregon, men det kanske det var.
    Hoppas att allt är bra med alla!

Kram

• Vattuman
    Liffan skrev 2011-01-16 13:49:48 följande:
    Juristen: det var många blodprov! Ska du inte göra några VUL?

Kissie: låter inte roligt! Hoppas det ger sig snart.

Miss star: jag mår också konstigt. Hela dagen igår kände jag mig mätt och sen var vi bortbjudna på middag och när vi kom hem var jag tvungen att kräkas, mådde inte alls bra. Idag känner jag mig lite kymig, vet inte om det är grav eller sjukdom...

Vitsippa: hur går det? Något utslag?

Kram
    Usch, vad jobbigt med illamående... krya på dig!

Jo, det blir väl till att få tid för VUL efter morgondagens blodprov. Med tanke på att det är ÄP om en dryg vecka så lär det väl bli VUL innan helgen. Blir ett jäkla spring.
    Min vänsterarm gjorde lite ont i fredags, så det blir nog höger imorgon. Hoppas att blodkärlen hinner repa sig i tid till ÄP bara, hade ju lite problem förra gången.

Kram
  • Vattuman

Japp, då har man lämnat ytterligare lite blod.
    Det blev ingen förändring av dosen, men ska tillbaka på torsdag för nytt blodprov.
    VUL på fredag.
    Nu börjar det dra ihop sig, hoppas hoppas hoppas att det går bra denna gången.

Styrkekramar till dig Finiz

Kram

• Vattuman

Nä, jag tror inte att jag vill flytta in.
    Verkar som att några andra ville flytta in dock.
    De hade haft påhälsning inatt av några knarkare.
    Jag såg inte själv men observerade alla barnmorskor, sköterskor och städare som diskuterade hur det såg ut på toan. Rester av hasch och förstörda väggar lät det som.
    På vår fina avdelning.
    Va fan ska de in där och förstöra för?
    Usch och fy.

Handboll och virkning säger du, jag säger fotbad och en stor kopp te.

Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?