Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Jahapp, då fick man vänta hela 7 timmar på att en läkare skulle ringa...
Men, har man väntat 4,5 år på att få barn så kan man ju vänta lite till. (inte alls sarkastisk)
De hade tydligen blivit förvånade själva över att det inte hade funkat, det blev vi också svarade jag...
För att verkligen vara på den säkra sidan blir det, som väntat, ICSI på i vart fall hälften av äggen.
Och för att vara ännu mer på den säkra sidan ville han dessutom byta till Menopur, han sa någonting om att äggen kunde ha påverkats negativt av fel hormon.
Att maken haft feber har inte varit positivt direkt, men de kunde inte se att de var såpass dåliga att det skulle ha påverkat. Feber 2 mån före ska tydligen vara mest negativt.
De hade sett 2 ägg som saknat kärnor (11-2=9 kvar).
Av resterande kan 3 st ha varit befruktade då de tydligen hade sett polkroppar och allt vad han nu pratade om.
Oftast ligger problemet hos äggen när simmarna har svårt att tränga igenom, men då kanske det kan bero på fel hormon. Så fattade jag det.
Nu blir det till att vänta in nästa mens och hoppas på att kunna köra igång igen.
Runt jul eller strax därefter trodde han skulle bli aktuellt. Jag som verkligen hade hoppats på att vara gravid i år. Det får bli 2011 istället.
Jag nämde för honom att jag har lite ondare i magen idag och att jag är svullen, så det finns en risk för överstimulering och få åka in under morgondagen. Hoppas att det blir bättre.
Men det vore väl typiskt. Kan det skita sig så gör det det.
Ursäkta min bitterhet.
Ska dricka och äta så mycket vin och ost jag bara kan i helgen. Alltid nåt.
Over and out.