Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2011-04-19 09:19:16 följande:
    Godmorgon finisar!!

LVHM: jag är inte heller någon tjuvtestare så jag kan förstå lite hur du tänker... det enda är väl om du tar någon form av progesteron . du kan ju visserligen fortsätta med det över påsken också men sluta inte iaf utan att testa först. Jag gissar att kroppen fortfarande behöver lite prog-tillskott vid en eventuell graviditet. och det är ju ändå det vi så innerligt hoppas på!! men ja, lite självplågeri är det allt får jag nog säga . jag hoppas så att det har tagit sig för er nu!
    kram
    Yes proggisarna har jag i så fall tänkt att fortsätta med ett tag till också. Vi har ju td på dag 14 på Carlanderska men jag kör nog mer dag 18 metoden som Sahlgrenska och ser om mensen dyker upp innan.
  • Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2011-04-20 10:03:30 följande:
    Godförmiddag!!

LVHM: om det är så att du ändå har testat idag så hoppas jag att det blev ett fint plus på stickan!!

Vi fick erbjudande om visning av en lägenhet igår. en fyra på linnégatan. vi är en av tre som blivit erbjudna visning. så spännande!!! det hade inneburit flytt exakt en månad innan BF så inget som Fru Tarda hade rekommenderad kanske men ja ja, det får vi ta i så fall. det är iaf hiss i alla inblandade hus. håll tummarna!! visning på fredag och vi ska svara senast tisdag så jag gissar att vi vet typ på onsdag. oh, the thrill!

ha en bra dag!
    Nej inget testande idag
  • Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2011-04-20 10:11:50 följande:
    åh, du tålmodiga själ!
    Ha ha nej inte tålmodig. Vill inte hantera verkligheten bara. Efter så många återföringar så har man inte så hög förhoppning tyvärr och ju närmre td jag kommer desto mindre har jag och nu är jag ju på td och har ingen förhoppning alls men vill ändå inte få det bekräftat.
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2011-04-21 08:23:09 följande:
    LVHM inget test ännu?

Ohh spännande med lägenhetsvisning Liffan, Linnégatan är ett mysigt område också och nära till Engelska butiken Flört

Jag hoppas alla får en riktigt glad påsk! Sol, avkoppling och proppfulla påskägg

Här jobbas det halvdag idag, sen ska utväxten ÄNTLIGEN få påfyllning så jag ser lite bättre ut i håret och imorgon innan ni troligen ens släpat er ur sängen sitter vi på planet mot London Solig
    Nej inget test ännu RD 15 idag.
  • Lycklig vill ha mer
    JaMA08 skrev 2011-04-24 01:20:09 följande:
    Tack för era lyckönskningar, det värmer inom mig {#emotions_dlg.flower} Men igår på ruvardag 10 fick jag ett Minus så det är bara att vänta på mensen! Blev besviken men inte så ledsen, man kanske blir härdad!!!!

Hoppas ni har en underbar påsk och att ni njuter av Solig Kramizz
    Nej usch och fy vad tråkigt. Men ruvardag 10 är ju ändå tidigt, Sahlgrenska vill väl att man håller ut till TD ändå.

Jag har ställt in mig på ett minus men ändå inte vågat testa ännu. Blir på tisdag tror jag. RD18 idag.
  • Lycklig vill ha mer

God morgon! Ja jag förstår inte själv att jag har haft sån självkontroll den här gången. Ett plus är alltid ett plus eller vad säger vi? Fick liksom nämligen det på stickan i morse men hade gärna haft ett starkare. Kolla in mina bilder,  de ligger under starka bilder och lugna ner mig. Hade gärna haft ett övertydligt plus men det kom väldigt snabbt, snabbare än teststrecket och den här gången var det verkligen ett riktigt tydligt plus även om inte kameran fångade det lika bra. Kan det verkligen vara så? Jag kan ändå inte riktigt slappna av, trodde jag skulle kunna sluta noja idag då jag var säker att jag skulle testa minus men nu kommer man ju noja hela tiden, känner ingenting alls och det känns ju inte heller så bra. Nej jag vet jag ska sluta vara negativ och försöka tänka att det här faktiskt kan gå vägen!!

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2011-04-26 08:47:23 följande:
    YIHOO!!! ett plus är alltid ett plus och jag kan intyga om att det var svagare i början och starkare efter några dagar! kunde dock inte se några bilder hos dig så jag kan inte uttala mig om din bild. men det är ju fullståndigt skit samma! gravid är du ju likväl! ring till Carlanderska på momangen och berätta de goda nyheterna!! STORT GRATTIS!!!
    Äh varför kunde du inte se några bilder. Kollade du under starka? Tack!!
  • Lycklig vill ha mer
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-26 08:51:00 följande:
    Äh varför kunde du inte se några bilder. Kollade du under starka? Tack!!
    Nu la jag in en gång till på standard förhoppningsvis går de att komma åt!

Ja jäklar, tänk om det ändå funkade. Lilla embryo 5 och 6. Tänk om de är två? Tänk om en massa saker. Idag ska jag försöka vara gravid och glad. Njuta av att jag faktiskt kanske har lille Ragnar och Hjamlar i magen. Sambon är blåvittfantast så det blev helt plötsligt arbetsnamnen
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2011-04-26 09:03:29 följande:
    LVHM, tror du har missat i din profil att du ska ha bilder tillgängliga, för jag får inte ens upp ikonen för bilder när jag går in på din sida.
    Försöker komma på hur man gör det men lyckas inte så bra. Något tips?
  • Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2011-04-26 09:42:45 följande:
    LVHM: nu ser jag också! solklart! ja just det! du har ju chans på två! oj oj, vad spännande... och eftersom du väntade i evigheter med att testa så blir väntan på VUL lite kortare .

Miss Star: vad härligt att ni har haft det bra! och skönt att jag kunde tipsa om att det skulle bli fint väder så att förhoppningvis några sommarkläder åkte med .
    Ja chans på två Måste ringa kliniken men det får nog bli runt lunchtid. Är lite svårt att göra ett sånt samtal här på jobbet när man alltid har massa personer runt sig. Vågade mig på att göra en uträkning. Om vi har turen att två stannar så blir ju BF tidigare tror jag för man låter nog sällan tvillinggraviditeter gå hela vägen ut eller så gör de inte det automatistk. Men i alla fall BF 25/12. Så nu håller vi tummarna för en riktig liten julbebis, eller två
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?