Rondellen skrev 2010-01-28 15:14:46 följande:
Fick besked att hcg har sjunkit, läkaren gjorde bedömningen at det handlade om
mf. Jag är inte så säker. Det hade inte sjunkit med mkt. från 144 till 127. De vill att jag om två veckor skulle göra ett hemma test och om det fortfarande var positivt, komma in igen. Jag var rätt så påstridig och ville att jag skulle få fortsätta att ge blodprov. Barnmorskan jag talade med skulle prata med doktorn och ringa upp...Vi får se hur det går, om ja ghar tur kanske det
iaf är ett x som avvecklar sig självt, men jag tänker sätta mig under läkarövervakning! Det kan
iaf varit goda nyheter. Tänker på dig stella som fick gå igenom sådana här knasiga saker, men som nu har en frisk cok riktig graviditet! Tur att man har denna tråden, det har hjälpt mkt!
Men då finns det ju stora chanser att du har ett vanligt mf nu. Det är visserligen tråkigt också men då finns det ju chans för dig att bli gravid igen!
När jag hade mitt mf i september så gjorde jag vul i v. 5+någon dag. Då kunde läkaren se en prick i livmodern och gissade att det var ett foster men var alldeles för litet för att hjärtat skulle ha kommit igång. Men sen steg mitt hcg långsamt och när jag blödde och åkte in på akuten så kunde den läkaren också se någon liten prick men trodde att det bara var en blodfläck (satt på samma ställe som vid första vul). Och nu är jag ju gravid igen! Så visst kan det gå även för dig!!!
Håller tummarna för att du kommer ner på 0 snart och får börja om igen snart! Nu är det din tur!