honungsgatan skrev 2010-03-07 18:31:29 följande:
SusanneÖst: Har inte i det jag läst uppfattat det som att det skulle vara något dåligt eller skadligt, utan mest att det ju förstås inte känns så skönt att få mer ont. Samtdigt kan det ju vara bra att ännu tydligare känna av när man har ÄL!Det jag oroade mig mest för var att det pga av den extra smärtan alltid kändes som ägget släppte från äggstocken på den sida där jag blivit av med äggledaren. Var rädd för att det då inte skulle funka liksom...Men även om det nu skulle vara så, så tar ju tydligen den andra äggledaren helt över jobbet och kan utan problem fånga upp ägg både från sin egen sida som från den motsatta.Jag blev av med höger äggledare för några år sedan. Nyligen började jag och sambon försöka att bli gravida och jag var så rädd att det inte skulle fungera alls. Men det gick på första försöket OCH det är tvåäggstvillingar. Förmodligen fungerar din kvarvarande äggledare jättefint och kommer att göra sitt jobb med att fånga upp alla ägg som kommer! :)
Precis som jag då, att jag uppfattar att smärtan kommer från den sidan som jag blev av med äggledaren.
Men GRATTIS, gud va roligt att det dessutom är tvåäggstvillingar. Helt otroligt ju :) Dessutom på första försöket ;) Sådana här solskenshistorier är ju underbara. Detta blir första månaden som jag och sambon kommer försöka.
Tyvärr sitter det långt inne för mig. Har inte alls mått bra efter OP. Deppat och blää. Först nu som jag känner mig redo. Puh :)