SusanneÖst skrev 2010-03-05 20:08:23 följande:
Hej tjejer! Följer denna tråden mycket och lär mig så mycket av era erfarenheter. Jag opererades för X i början av sept och blev av med en äggledare. Har en fråga till er ang det. I samband med att jag får mina mensvärkar/mens så får jag jätteont där min äggledare har suttit. Är detta normalt? Har Ni känt så?Har aldrig tidigare känt av ägglossning/men eller äggledare/äggstock överhuvudtaget och nu helt plötsligt så känns det. Det gör inte ont, men det hugger... Har Ni varit med om liknande?Tacksam för svar..ha en bra dag...Hlsn Susanne
Jag har också ALLTID JÄTTEONT i den sidan där jag opererades vid ägglossning! Jag har alltid trott att det är därför att ägget släpper från den sidan som det gör ont?! Men nu blev jag lite visare! :)
Det som irriterar mig är att de inte kan tala om sånt här för en på sjukan. Jag har varit in två gånger pga att jag har haft ont i samband med ägglossning. (ordentligt ont alltså) men ingen har sagt något. Det borde ju kunna vara så enkelt att de för någon slags "journal" över de som gått igenom detta för att kunna tala om hur det kan vara efteråt, för de som upplever det vi upplever. Jag trodde det var mig var fel på, gud så skönt att höra att det är fler som har det som jag.. (även fast jag inte önskar er smärtan förstås ;))
Nu kanske jag kan slappna av lite mer nästkommande äl och veta att "det är hyffsat normalt".