liji77 skrev 2011-03-12 18:18:25 följande:
Kommit hem efter en tur på sjukhuset med min lilla bebis som är 2 månader. Han har varit sjuk i RS-virus. Han är ju född fullgången, men han blev ganska sjuk ändå. Vilken jäkla tur att hans storebror inte fick sjukdomen när han var liten och svag!!!!! Oj, oj, oj vad han hade haft det jobbigt.
Kändes konstigt att pumpa och sondmata igen. Det här var ju något som hörde till storbrorsan. Trodde att jag skulle ta illa vid mig av vad som hände, men jag har nog skjutit det i från mig. Dock såg jag en transportabel kuvösbår som stod i korridoren och väntade på en liten patient, då kände jag att det gjorde ont i bröstet. Fan om min son skulle bli så dålig!!!
Än en gång är jag så tacksam för den fantastiska vård som finns. Utan den skulle jag inte ha mina små söner.
Urs så jobbigt! Råkade ut för RS på min fullgågna pojk förra året han var också drygt 2-3 månader då och fick vara inne en 4 dagar tror ja med både inhalationer, sugande av luftvägar, sondmatning och pumpning.
Man trodde ju som att man skulle slippa jobbiga sjukhusvistelser när man fått fullgånget. Men icket det... Trodde inte heller att jag tagit så extremt illa vid av det som hände med dottern när hon föddes prematurt. Men minnena som återkom då när jag var inne med sonen var grymt jobbiga och insåg då att jag inte kommit över det helt än. 3ggr har pojken blivit inlagd på sjukhus innan 1 års ålder varav sista vändan var med dropp och antibiotika också... Har haft mer problem med sjukdommar på honom än på dottern.