MolleMalin skrev 2011-04-02 12:32:28 följande:
En liten fråga! Ngn av er som har lite tips att ge mig ang bärsjal? Har en baby björn hemma men har inte riktigt kommit överens med den o prematura bebisar ska väl inte sitta i den? Förhoppningsvis får vi inte en så himla tidig bebis utan att det går några v till men de har ju ändå lite större behov av att vara nära och jag har tre barn till därhemma som kräver sitt o kan inte sitta "fast" m bebis hela dagarna. Kan inget om det alls o vill ha en som inte är för krånglig att knyta och som passar både mig o barnens pappa.
Hoppas ni har en trevlig helg!
Hade en Tricot-slen till våran Novah och den var helt underbar. (rent teoretiskt skulle jag fortfarande kunna bära henne i detn trots att hon är fyra år, är upp till 15kg tror ja, eller om det var 13).
De flesta sjalar är knepiga innan man kommit på knepet

jennyc skrev 2011-04-01 19:21:47 följande:
snabbt update om lillfisen :D lillfisen väger idag 2545 gram så vi kan kanske räkna med 2700 gram nånting när hon kommer? :D blev till att köpa på oss mer av minsta sortens blöjor idag iaf :D
tappen är påverkad så min misstanke om att de smygstartat va helt korrekt så kanske kan de bli bebis innan 12e ;)
Härliga besked om stor bebis!
bdmc skrev 2011-04-02 08:06:18 följande:
jennyc: spännande med bebis snart. var köper man dom miniblöjorna? till viket kilo är dom?
vi hade läkarsamtal i torsdags. och om sonen utvecklas som han gör nu kommer vi kunna få hemsjukvård i v34-35. med tanke på att han väger 842g nu och de räknar med en viktuppgång på 150g per vecka så lär han ju inte väga mer än typ 1700g när vi får komma hem med honom. idag är han 30+0.
vi hoppas verkligen på att få komma hem då. skulle vara så skönt att kunna vara hemma och ha hela familjen samlad.
lillkillen tränar på att komma ifrån cpapen nu. förra dygnet låg han utan cpap totalt 12 timmar. hoppas det fortsätter i denna riktningen...
Prematurblöjor köper man på apoteket

Dom är upp till ca 2,5kg.
Fantastiskt med sånna framsteg med lillkillen!