Inlägg från: Trolltoka |Visa alla inlägg
  • Trolltoka

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Pellepellepelle skrev 2010-10-09 00:13:40 följande:
    Nej, tur att jag har alla mina barn hemma, nu ska jag bebismysa lite, det blir man iaf glad av!

Kram på er.
    Har ni fått komma hem med grabbarna nu?!
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Trolltoka
    Pellepellepelle skrev 2010-10-09 19:40:46 följande:
    Vi har permission några dagar! (Första permissionen!!!) Ska tillbaka till Uppsala för stominedläggning på tisdag.
    Men åh! Grattis till första permisen!
  • Trolltoka
    Maria K skrev 2010-10-20 00:20:51 följande:
    Igår blev Noora stora syster till en "liten" kille på 3435g Sista veckorna har varit mentalt jobbiga, men allt gått bra så det verkar som vi slipper 3 månader på sjukhus denna gången
    Grattis!
  • Trolltoka
    Maria K skrev 2010-10-21 08:27:26 följande:
    Tack,
    Var en jättekonstig känsla att efter 24 timmar kunna ta sitt "lilla" barn och åka hem. Fck visst övertala personalen att inte behöva stanna en natt till pga att första var prematur, men jag hade inte klarat en natt till på sjukhus med ett friskt barn.

Hämtade storasyster som såklart är snorig, så nu lär vi väl bli sjuka allihopa.
    Visst kändes det mysko att inte behöva stanna i flera veckor/månader?
  • Trolltoka
    cloudberry79 skrev 2010-10-21 11:46:10 följande:
    Ville bara skriva att jag nu, efter flera år har fått veta varför jag födde V i vecka 28 och fått ett sent missfall innan dess. Jag trodde aldrig att jag skulle få en förklaring, att det var i sig unika händelser och bara enorm otur. Jag har alltså fått veta att jag har Graves sjukdom, som jag i övrigt har varit symtomfri från fram tills i våras, då jag fick de typiska, mer tydliga symtomen. Även om jag just nu är sjuk, inte får bli gravid på minst två år och i allmänhet känner mig ledsen och nere är det ändå så skönt att få veta att det här inte är otur, att det kan behandlas och att jag kan försöka få ett till barn inom några år och att det då kan gå hela vägen. Ville egentligen bara skriva av mig lite till er som förstår varför man tvekar en och hundra gånger när man får tanken om ett barn till... Det känns som att jag kommer att ha en lång behandlingsperiod, att jag vet att jag aldrig kommer bli helt frisk (men symtomfri!) men att jag i alla fall har goda chanser att gå en full graviditet om jag blir gravid igen när jag är opererad och rättmedicinerad.
    Tuffa besked, men samtidigt kan jag tänka mig att det är lättande att få klarhet i det hela? Himla skönt för dig att det finns så goda chanser att du kan få en lyckad graviditet och bli symtomfri!
  • Trolltoka
    Erkens mamma skrev 2010-10-22 23:59:57 följande:
    Usch Elias har åkt på en riktigt elak luftvägsinfektion och hans astma är sååå jobbig för honom just nu. Blir han inte bättre till imorgon får vi åka in till akuten. Var med honom hos läkaren idag för att förnya hans recept men då lät han ganska ok. Nu under kvällen har han haft det så jobbigt. Min aktiva lille kille har suttit i soffan och kollat på tv.. Har aldrig hänt förut. Han brukar tröttna efter typ 5 minuter...

Jaja vi får se hur det blir imorgon -en dag i taget...
    Stackers liten Hoppas han kryar på sig snabbt och är bättre idag!
  • Trolltoka
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-11-03 19:22:25 följande:
    Tänkte bara säga att David ska bli storebror och jag hoppas att det går bra denna gång, så man slipper neotiden.
    Grattis alla andra gravida i tråden.
    Grattis!
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17