cloudberry79 skrev 2010-10-21 11:46:10 följande:
Ville bara skriva att jag nu, efter flera år har fått veta varför jag födde V i vecka 28 och fått ett sent missfall innan dess. Jag trodde aldrig att jag skulle få en förklaring, att det var i sig unika händelser och bara enorm otur. Jag har alltså fått veta att jag har Graves sjukdom, som jag i övrigt har varit symtomfri från fram tills i våras, då jag fick de typiska, mer tydliga symtomen. Även om jag just nu är sjuk, inte får bli gravid på minst två år och i allmänhet känner mig ledsen och nere är det ändå så skönt att få veta att det här inte är otur, att det kan behandlas och att jag kan försöka få ett till barn inom några år och att det då kan gå hela vägen. Ville egentligen bara skriva av mig lite till er som förstår varför man tvekar en och hundra gånger när man får tanken om ett barn till... Det känns som att jag kommer att ha en lång behandlingsperiod, att jag vet att jag aldrig kommer bli helt frisk (men symtomfri!) men att jag i alla fall har goda chanser att gå en full graviditet om jag blir gravid igen när jag är opererad och rättmedicinerad.
Tuffa besked, men samtidigt kan jag tänka mig att det är lättande att få klarhet i det hela? Himla skönt för dig att det finns så goda chanser att du kan få en lyckad graviditet och bli symtomfri!