EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Pelle*3 - lycka till på lillebrors op idag!
Pelle*3 - lycka till på lillebrors op idag!
Ang. flytt.
När vi fick Novah så studerade jag fortfarande och pga bidragsdelen i gymnasiet kunde jag inte skriva mig på den orten jag studerade, utan fick fortfarande lov att vara skriven hos min mor. Vilket strulade till sig rejält när Novah kom 12 veckor förtidigt. I och med att jag var här uppe i Umeå så fick hon lov att plockas ut på NUS, men när Falun fick reda på det så ville dom ha ner oss dit direkt. Var mycket bråk fram och tillbaks om det där då NUS inte tyckte Novah var i skick att förflyttas + att min mamma skickade in adressändring dagarna efter Novah föddes just av dessa skäl. Tillslut gav Falun med sig och lät oss stanna eftersom adressändring var på G. Men det tog tid... Hade Falun fått som dom ville så hade vi fått åka ner dit (en resa på ca 60mil bilvägen) och sen efter några dagar fara upp till Umeå igen eftersom jag då blivit skriven där. Är väldigt glad att NUS lyckades tala Falun tillrätta...
Pellex3 jättestort lycka till! Nu bannemig får det vara nog med bakslag för eran del!
*är för chockad och förfasad för att kunna printa ner något vettigt* MEN jag håller på livsglädjen! Kontakta media och bit ifrån på riktigt!!!
jennyc - jättegrattis! hoppas du får en lång, trevlig graviditet med lite plustid som "kompensation" mot förtidigt sist
pelle - härligt att det faktiskt går framåt!
Jättevacker tatuering Jennyc!
Jättegrattis Jennypenny och ÄlsklingsAdam!