Inlägg från: Trolltoka |Visa alla inlägg
  • Trolltoka

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Pelle*3 - lycka till på lillebrors op idag!

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Trolltoka

Ang. flytt. 

När vi fick Novah så studerade jag fortfarande och pga bidragsdelen i gymnasiet kunde jag inte skriva mig på den orten jag studerade, utan fick fortfarande lov att vara skriven hos min mor. Vilket strulade till sig rejält när Novah kom 12 veckor förtidigt. I och med att jag var här uppe i Umeå så fick hon lov att plockas ut på NUS, men när Falun fick reda på det så ville dom ha ner oss dit direkt. Var mycket bråk fram och tillbaks om det där då NUS inte tyckte Novah var i skick att förflyttas + att min mamma skickade in adressändring dagarna efter Novah föddes just av dessa skäl. Tillslut gav Falun med sig och lät oss stanna eftersom adressändring var på G. Men det tog tid... Hade Falun fått som dom ville så hade vi fått åka ner dit (en resa på ca 60mil bilvägen) och sen efter några dagar fara upp till Umeå igen eftersom jag då blivit skriven där. Är väldigt glad att NUS lyckades tala Falun tillrätta...

• Trolltoka
    Livsglädjen skrev 2010-08-14 23:18:48 följande:
    Minns inte om jag har berättat om hans funderingar de senaste veckorna?
    Han har kommit på att grannkillens änglasyskon låg i mammans mage samtidigt, och säger gång på gång att han önskar sig en lillebror och en lillasyster samtidigt. Då kan mamma och pappa sitta med dem på sjukhuset samtidigt!
    Jag vet inte om jag ska le eller gråta när han säger detta, för det är klart att han längtar efter syskon. Alla andra har ju småsyskon i livet, men inte han... Samtidigt är det ju så sorgligt att hans perspektiv på hur man har det när man får syskon, att man befinner sig på sjukhus jättelänge och mamma och pappa sitter med syskonet i timmar!
    Men söta, rara, underbara lilla Edvin!

Pelle*3, tänker på er mycket!

Jag tror allvarligt talat det inte är förens nu jag verkligen insett vilken himlarns tur vi haft med våran Novah. 
  • Trolltoka
    Erkens mamma skrev 2010-08-19 11:37:26 följande:
    Japps... fyra dagars inskolning och totalt 6 timmar på dagis med 4 (!) andra barn och han är dunderförkyld och vi puffar och puffar...

Hur ska detta gå?!
    Urs så drygt! Så hade vi det med Novah hela första året på förskolan... Dagis 1-2 dagar, hemma sjuk 1 vecka, dagis 1-2 dagar, hemma sjuk 1 vecka...osv osv... Puffade och puffade och gav flytande hostmediciner i tid och otid... HOPPLÖST! Bättrade dock till sig i höstas och sen dess har hon inte varit sjuk så jätteofta.
  • Trolltoka

*är för chockad och förfasad för att kunna printa ner något vettigt* MEN jag håller på livsglädjen! Kontakta media och bit ifrån på riktigt!!!

• Trolltoka

jennyc - jättegrattis! hoppas du får en lång, trevlig graviditet med lite plustid som "kompensation" mot förtidigt sist  

pelle - härligt att det faktiskt går framåt!  

• Trolltoka
    SandraLindholm skrev 2010-08-24 09:01:51 följande:

Idag blir Filippa & William 1år
    Födda i v24+4 med vikt på ca 650g & 31cm.

Egentligen är de inte så lika alls, varken i utseende eller personligheten, men över näsan & munnen tycker jag att de har samma drag
    Grattis på 1årsdagen!
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17