EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Just ja, vet inte om ni kanske minns min oro här för ett bra tag sedan om flytt till annat landsting vs tredje barn? Hur man blir bemött på den nya MVC/specmvc när man har det bagaget man har och vet att det gamla specmvc/mvc hade stenkoll och aldrig några bekymmer?
Nu kan jag iaf berätta att det funkade Skitbra! Enda som var bökigt var att få tag i rätt ställe, ingen ville ta hand om mitt ärende från början, blev slussad hit och dit i några dagar innan jag väl fick tag i en läkare som kunde skriva ut trombyl. Fick sen komma på koll med tidigt ul som gick kanon. Vi pratade om vad jag gått igenom med ept, ma, mf etc. Frågade lite löst hur det blir med TUL, koller osv i och med att första barnet kom i 28+1, 39% tillväxthämmad, 3b flöde, för lite vatten och för liten moderkaka. Helt utan vidare sådär säger hon att självklart ska jag kollas noggrannt trots att barnet efter kom som det skulle och var bra storlek. Så efter rul får jag komma var 4e vecka för tul och mer om det behövs!
Känns så himla skönt! Hade med min mor och fick frågan sen vad jag tyckte om läkaren, och helt ärligt hon var underbar! Visst, inte alls "min" läkare som jag hade på nus, men hon får duga