EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
TessaC: Tack för viktig och bra info! Hoppas du snart får må bättre. Grattis till 27+0 och hoppas det blir många veckor till!
TessaC: Tack för viktig och bra info! Hoppas du snart får må bättre. Grattis till 27+0 och hoppas det blir många veckor till!
Vi ska på psykologkontroll med dottern nu kring 2,5år. Någon mer som varit det? Någon som vet vad de kollar och hur det går till?
Jag måste få dela med mig av lite glädje idag. Rasmus har utvecklats i rasande takt de senaste veckorna, ålar hur fort som helst och idag satte han sig upp själv för första gången mitt på golvet.
Hur som helst var vi på föräldragrupp på Bvc idag med barn är födda när Rasmus skulle ha varit född. Och jag blev så glad av att se honom tillsammans med de andra barnen. Han är precis som dem både utvecklingsmässigt och storleksmässigt. Han har till och med växt om ett av barnen och flera väger bara typ 0,5 kg mer än honom. Han blir 8 mån korrigerat på lördag och vägde 8 kg förra veckan. Han äter som en häst nu hela barnmatsburkar (200g eller vad de är) plus efterrätt. Första tänderna är också nästan helt framme. Min stora kille som fyller 1 år om en månad!
bdmc: Skönt att få höra hur det gått för er. Jag har tänkt på er varje dag. Men tråkigt att han inte mår så bra stora killen. Hur känns det att vara hemma igen efter det ni gått igenom? Skönt att ni fick med er andningsövervak iaf. Håller alla tummar för att det blir bättre framöver.
Här har vi nog inte varit på BVC sen i höstas, dvs några mån innan 2 år... Undra om vi är bortglömda eller om det bara är olika på olika BVC. Är det några vaccineringar på dessa kontroller också?
Däremot har vi fått tid för psykologtest i november. Nästan en hel dag ska det ta. Lite nervöst, men mest spännande.
Frila2: Wow! Lycka till i morgon!
Måste bara berätta en liten rolig händelse från förra veckan: Jag, mannen och dottern var på semester i Turkiet. Några dagar innan vi ska åka hem lägger jag extra märke till en söt liten flicka. Jag har inte sett henne förut men hon ser så bekant ut. Ah, hon måste vara född för tidigt inser jag efter ett tag. Det visar sig att de bor med balkongen mitt emot vår balkong. Men vad säger man? Jag kommer inte på något att säga men dagen innan vi ska åka hem, så frågar flickans mamma mig i förbifarten vid barnpoolen "Hur gammal är din tjej?" och vi började prata lite. Det visade sig att flickan heter Alma är född 22+5 och mammans nick här på FL är Tessita. Världen är bra liten Det skulle verkligen vara kul att se alla människor bakom nicken här i tråden i verkligheten!
Lizztommy: Vilken fin tjej du har - helt klart en prinsessa!!!