EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Livsglädjen: Kan bara instämma med tidigare skrivare. Tack för att du orkar fortsätta hålla koll på trådarna!
Livsglädjen: Kan bara instämma med tidigare skrivare. Tack för att du orkar fortsätta hålla koll på trådarna!
Minns inte om det var det exakt första jag tänkte, men jag tänkte väldigt tidigt att "Hon ser ju verkligen ut som en riktig liten bebis, bara väldigt väldigt , mycket mindre (620g)." Nu i efterhand när jag tittar på första bilden, så tycker jag att hon är väldigt fin men också väldigt "alienlik" med sina stängda ögon som nästan sitter lite på sidan av huvudet och huden som är så röd och nästan kladdig.
Nu ett år senare har hon verkligen växt till sig
Det är klart att man inte kan förstå riktigt vad vi gått igenom, som harfött våra barn tidigt. Jag har rekommenderat många i min omgivning att titta på "Den sköra tråden", för att få en liten inblick. Programmet var väldigt bra tycker jag. Det var hemskt för de familjer som förlorade sina små och jag lider verkligen med dem. Men jag tror det var bra för många i min omgivning att se att om man föds kring v.24 så är man jättesjuk bara av att födas och det är absolut ingen självklarhet att barnet blir friskt eller ens överlever. För jag tror att flera (inte de närmaste) runt mig tror att "Ja, men det verkar ju gå ganska bra att födas v.24.", bara för att vår tjej nu mår bra och utvecklas som hon ska.
Det blev ett rörigt inlägg... men ni kanske förstår vad jag menar
Livsglädjen: Lider med dig! En månad är väl ingen tid alls när man förlorat sitt barn. Och en prinsesskorv framförallt Vilket sött ord! Framförallt måste det väl vara individuellt hur länge man behöver vara sjukskriven efter det ni gått igenom. Jag håller tummar och tår, för att det löser sig på något sätt, så att du och din familj kan ta er upp till ytan igen. Styrkekramar i massor!
Grattis Jonathan! Tänk vad tiden går!
S får också synagis en gång i månaden.