![mina12](/avatar/thumb/mina12/68c3355feb5082e09b1fac5bcdc4715f.jpg)
-
Oj, sover hon bara 5tim/dygn, då förstår jag om ni är supertrötta! Hoppas du får några bra svar från Dr!camizz skrev 2011-01-12 12:07:36 följande:På väg till SÖS ska bli intressant å se vad Dr . Anders har å säga.. 5 timmar per dygn å sova för Ronja känns ju inte helt ok!
-
Här har frustration och vredesutbrott minskat markant sen S började gå. Hon gick bra från början av november (22mån/18mån korr) och efter det har även talet kommit mer och mer = mycket gladare tjej!camizz skrev 2011-01-12 15:23:52 följande:Nu har ja fått pratat av mig... Känns bara som man blir ledsnare! Hyperaktiv? Frustrerad? Ja de var två ord som användes mycket i dag... Vi får se dom ska ringa når dom pratat i hop sig. Fick även influensa vaccin.
Kan det vara något sånt som även irriterar Ronja och gör henne frustrerad? -
Här har du en mindre skruttaSandraLindholm skrev 2011-01-13 20:42:09 följande:Jag var på BVC idag och frågade om detta. Men ingen har ringt oss :S Känns ju som om vi också borde få det, eller? Mina är 16 månader okorrigerad och födda i v24+4... Hmm.. Ska ringa imorgon. Vi tillhör ju också Uddevalla.
På Bvc idag vägde Filippa 8,2kg och William 9,1kg och de var ca 77 cm. De är 13 månader korrigerat och 16,5 okorrigerat.
Är de jättesmå? De ligger långt under på vikt kurvan.18mån/14mån korr vägde hon 8,3kg och var 75,5cm.
Hennes pappa är 184cm, men jag bara 153cm. Hon ska utredas för att ev. få tillväxthormon. Ska träffa läkare och dietist nästa vecka angående hennes tillväxt. -
Du påminner väl här i tråden när det börjar närma sig 7 febEmmy K skrev 2011-01-22 22:32:42 följande:Glömde förresten berätta att Nelia och Lilja kommer vara med i "Efter tio" med Malou den 7 februari. De har tema enäggstvillingar. Jag är lite nervös för att vara med i direktsändning...
De efterlyser någon med enäggstvillingar där det har gått väldigt olika för tvillingarna. Mejla mig om du känner dig träffad. Vuxna eller små tvillingar. -
Mammamumin: Syrgasfri - det är stort! Härligt!
-
Livsglädjen: Här trillar glädjetårar över hur gravid du är!!! Såååå underbart!
-
Tänk vad tiden går fort! Nu är min "lilla" tjej inskolad hos dagmamma. Inskolningen var i 2v, sen gick hon 1v och nu har hon varit sjuk denna vecka. Feber och snorig. Men det är väl ganska vanligt att de blir sjuka när de börjar?
Förutom att hon nu är sjuk, så har det gått jättebra. Dagmamman är så imponerad av att det gått så bra och att hon är en sån trygg och harmonisk tjej. Mammahjärtat spricker nästan av stolthet när hon berättar hur duktig hon varit
Här funkar det så att mån-ons är barnen hos dagmamman, tor-fre träffas flera dagmammor med barn i ett nedlagt dagis. Detta för att dagmammorna ska kunna vara lediga 1 dag, för de jobbar ju väldigt många timmar de andra dagarna. Vår dotter kommer för det mesta bara gå mån-ons, då jag jobbar 80% på 3 dagar. Hos dagmamman är de bara 4 barn, varav 2st är 15h. För oss känns den här lösningen jättebra.
Hoppas bara hon blir frisk till läkarbesöket i morgon, då vi ska träffa läkare och dietist! -
Har läst din berättelse i BPD-tråden - Fy f... vilken mardrömsvistelse. Blev så ledsen av att läsa vad ni behövde genomlida! Hoppas han återhämtar sig snart!Written Fiction skrev 2011-02-01 22:34:27 följande:Hej hopp!
Precis hemkommen från inläggning på sjukhus. Vincent fick lunginflammation och en otrevlig RS infektion på det.. (Emmy påpekade RS långt innan vi fick det konstaterat) Detta trots två negativa prov först.
Hela historien finns i BPD tråden, är lite för trött och snurrig för att återge allt här.
Lilla Pyret
Ang inhalationer så har vi inhalerat sedan vi var inlagda på neo, Vincent kan krångla vissa gånger och då är det fasthållning som gäller.
Dock nu sedan han blev sjuk så inhalerarades han först var 20:e minut, sedan en gång i timmen. Nu är vi på var tredje timme och alla dessa inhalationer gör honom fullständigt GALEN!
Han är två nu och riktigt stark! Speedad blir han givetvis också och tyvärr kommer man inte ifrån den biverkningen.
Jag kan dock uppleva det som (innan RS nu) att han köpte läget med nebunetten då han först fått leka mycket med den och samtidigt så känner han skillnaden då medicinen hjälpt honom. Men med tanke på all skit han varit med om den senaste tiden nu så förstår jag hans protester.
Av någon skum anledning så krånglar han mindre om vi räknar andetagen högt också. Mitt tips är att har ni inte fått en egen utprovad mask till nebunetten så be om det. Alla ansikten är olika och standardmasken är SKIT!
Vincent är extra känslig runt näsa så där försöker vi trycka så lite som möjligt.
Hejjar på alla gravidmagar och massa kramar till er alla!! -
Härligt JennyC!!!
-
Härligt med alla fina graviditeter - heja er!
Här känns det som ett enormt bakslag. S har ju alltid krånglat med maten och ätit dåligt. Men vi har hela tiden hoppats att det ska vända eller att någon "mirakelmetod" skulle dyka upp. Igår var vi på återbesök hos hennes neoläkare. Hon ser nu ingen annan lösning än en knappoperation. Det är tydligen lite kö för en sådan operation, men remiss är skickad. De ska även ta en massa prover för att se att det inte finns någon sjukdom/fel som gör att hon inte äter, vilket läkare inte trodde det fanns. Som jag förstått när jag läst en del om detta, så verkar det vara en enorm lättnad när det väl är gjort och man slipper den där konstanta oron för maten. MEN just nu känns det bara jättejobbigt.
Gårdagens mått var 9,3kg och 79,5cm, så lite har hon ju växt även om hon är en pyttetjej. (2år/20mån kor.)