EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Vår dotter kom ju troligtvis tidigt pga att jag hade myom som störde livodern. Dessa togs bort när dottern var ca 6mån och på en efterkontroll så sa läkaren att allt såg finfint ut. Just då brydde jag mig inte så mycket då jag inte trodde jag skulle vilja ha fler barn . Men men... Här har tankar och längtan efter nr2 börjat växa till sig... Det hände inget och vi gick på några kontroller för att se att allt stod rätt till. Lite åldersstress är det ju (född 76). Det visade sig att jag fått 2 nya myom som skulle kunna leda till prematur födsel och fick rådet att ta bort dem. Det är ett relativt enkelt ingrepp och man är bara inne över dagen. Sagt och gjort och jag fick min tid..... MEN allt gick fel, läkaren råkade ha hål i både min livmoder och min tarm. (Operationen var mån förra veckan). Jag åkte först hem, eftersom allt såg bra ut på måndagen. På onsdagen var vi inne på sjukhuset för att träffa dotterns kirurg och då fick jag så ont att jag nästan tuppade av. I en rullstoll och upp till kvinnokliniken. Infektion var svaret och det togs prover och sattes dropp. Magen växte. På torsdagkväll fick jag komma till röntgen då crp var över 300 och ingen bättring och då visar den att det är hål både i livmoder och i tarn. Jag får reda på att jag ganska snart måste opereras för att överleva och jag kommer vakna med mina tarmar i en påse på magen, efter 6mån kan de stoppa in tarmarna igen. Nån timme senare opereras jag och när jag senare på natten vaknar har jag varken blivit av med livmodern eller har tarmarna på magen. De gjorde en "chansning" och stoppade in dem igen.
En gång på den här 1,5v har jag träffat min dotter. Jag håller på att längta ihjäl mig men samtidigt orkar jag inte. Bara att skriva den här inlägget har gjort mig trött och jag måste straxt vila. Det är några till dagar som är kritiska för om det blir stomi eller inte och efter det så har jag en låååång väg tillbaka.
När jag tittat ut genom fönstret så ser jag en så bekant nalle på ett fönster, men jag kunde inte placera den... Till slut! Hahaha, det är föräldraköket på neo jag har utsikt rakt in i. Känns konstigt.
Det här hör ju inte riktigt hemma i EPT-forumet, men jag kände att jag behövde skriva a mig lite.