Fatima89 skrev 2011-03-25 11:31:35 följande:
Hejsan <3
Tänkte fråga er som har lite större prem-barn. Vid vilken ålder började ni fundera på Förskola (dagis)?
och när dom började?
Vi sitter här och funderar på dagis, men det känns endå på tok förtidigt, nu är Yad 18månader (-3)
Stora grabben började dagis då han va 13månader och det gick galant och funkade jätte bra,
Yad utvecklas jätte fint tycker jag, han går, klättrar och är mycket aktiv, Men (tal/förstå) så har han inte hunnit så långt änn, jag tror att han förstår ordet "titta" och kan även säga det. men han pratar fortfarande "bebis" språk, Men han babblar ju på jätte fint för det

.
(ps när började era prata, förstå, härma vad ni säger)
Vår dotter (född 24+0) började hos dagmamma nu i januari, då var hon 2år/20mån korr. Hon började gå i november. Talet och härmningar kom inte igång förrän efter hon börjat gå, men efter det har det gått fort framåt med språkutvecklingen tycker jag och nu är det en riktig liten pratkvarn, som ofta kan göra sig förstådd
Hon trivs bra hos sin dagmamma och det känns som om det var rätt tid för henne och oss. Hon går bara där 3dagar/v, då jag lyckats trycka ihop 80% arbetstid på 3 dagar, för att vara hemma med henne 2 vardagar. Hon har varit snorig, hostig till och från hela tiden sen hon började. Hennes lungor klarar det bra, men tyvärr äter hon inte så mycket och kommer nu få knapp på magen.