EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Written Fiction: Tack! Hoppas V snart blir frisk och kan hitta lite matglädje igen!
Written Fiction: Tack! Hoppas V snart blir frisk och kan hitta lite matglädje igen!
Oj, vilka resor ni haft med alla olika sjukhus och byten däremellan. Jag inser att vi haft tur på det planet. Vi bodde på samma sjukhus hela tiden (3,5mån) och personalen var toppen (ja, visst fanns det några man inte klickade med) på neo. Vi var ju de riktiga långliggarna, men vi hade några familjer som var i samma situation som oss, som sen flyttade till sina hemsjukhus, men fortsatte att hålla kontakten. En av familjerna är nu några av våra närmaste vänner och vi fick äran att bli deras sons gudföräldrar. Verkligen skönt att ha vänner som vet vad man gått igenom.
Vi är på återbesök på neo ca var 6:e mån och då är personalen alltid så glad och igenkännande. En av våra favoritsköterskor har jag fortfarande kontakt med och det känns jättebra. Även om vi bara var "jobb" för henne, så är hon en viktig pusselbit i vår historia. Jag blir alltid varm i själen efter att ha varit uppe på neo, även om det finns många jobbiga minnen därifrån också.
MammaMumin: Härligt att du kan njuta ordentligt av att vara mamma nu - det är du såååå värd!
Sandra: Grattis till kärleken!
Vad gulliga ni är! Det var verkligen en häftig upplevelse.
Som Jenny säger så sänds det den 21. Jag hoppas verkligen att det stämmer nu. Det var ju sagt från början att det var direktsändning. Nu vet jag inte vem jag skall lita på.
Som ni kanske har sett i en annan tråd så har vi börjat med föräldrafika på NÄL. Det är fantastiskt att få möjligheten att ge stöd till dessa trasiga föräldrar som bor med sina barn på neo.
Jag sitter numera i styrelsen både i prematurföreningen i Göteborg och i Stockholm. Vi vill gärna hjälpa dem som vill starta en förening där det idag fattas täckning. Vi kan också hjälpa er komma igång med föräldrafika eller annat.
Idag finns det föreningar i Göteborg, Stockholm och Helsingborg.
Inne på Pytteliten.ning.com har några av medlemmarna startat medlemsgrupper utifrån var de bor i landet. På så vis kan ni hitta andra föräldrar runt ert sjukhus att starta upp något med.
woooow & grattis grattis grattis livsglädjen!!!!!!!!!!!!!
Har inte läst hela tråden men vill så gärna komma i kontakt m mammor som fått prematura barn!
Gravid v 23+3 idag o vattenavgång sedan 2,5 v. Inlagd på östra i gbg strängt sängläge. Fick andra cortisonsprutan igår kväll o temp o crp är bra. Har tre barn hemma, tio mil härifrån så det är ingen drömsituation direkt... Hoppas så in i bänken mkt att bebis stannar ganska många veckor till!!! Om ngn som varit m om liknande villl berätta blir jag superglad!
Ursäkta lite fel här o där. Inte lätt att ligga ner o skriva!
MolleMalin: Det finns barn födda redan i v.22, 23 och 24 här i tråden, så även om oddsen blir mycket bättre efter v.25 så är det inte en omöjlighet att det går bra innan dess!
EmmyK: När behöver du senast avtrycken?
Ok, då finns det tid att jobba fram en drös avtryck då Kul ide´! Kram!
Någon som hört något från Pellex3?