• mina12

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Livsgläden: Låter toppen!

• mina12

Camizz: Hoppas lilltjejen snart mår bra igen! Det är ju inget roligt när de små är dåliga! Håller tummarna för att en natt med dropp gör susen och att ni får åka hem i morgon igen!

• mina12
    Futurum nobis est skrev 2011-01-09 11:30:26 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-278/m56514459.html

Har ni sett det här? Blev lite mycket svordomar men jag blev så upprörd.... Visst att det finns okunskap, men man uttalar sig helt enkelt inte på det sättet.
    Det bara brinner ju till i hjärnan och hjärtat när man läser sånt. Får väl skylla lite på TS ålder... men varför ens uttala sig om man inte har koll.

Fina bilder du lade in! De gav nog lite tankeställare för dem som uttalar sig utan att veta. Och ja, vilken sötnos du har!
  • mina12

WF: Grattis Vincent! Vi hade inget stort kalas här hemma heller i år. Firade lite med familjen bara och nästa helg kommer mormor och morfar. Kändes skönt och S är ju för lite för att bry sig om kalas.

Livsglädjen: Sååå härligt att du "mår bra", att magen växer och dagarna går Men självkklart kan det ju inte ersätta er lilla änglaprinsessa, styrkekram till dig i din saknad

• mina12

Åh, jag är så trött på det här med maten! Idag har S bara ätit välling, kl07 i morse. Ja, jag vet att många har det mycket värre och jag ÄR glad att hon äter sin välling, men det känns som om det bara går sämre och sämre med den övriga maten och att vi har provat allt.

Ska bli skönt att få träffa läkare och dietist på torsdag.

Behövde bara gnälla lite...

• mina12
    jennyc skrev 2011-01-10 20:20:51 följande:
    grattis!! Solig

Året började sisådär...fick idag veta att jag har en uvi som nu kan riskera en prematurförlossning om den innehåller streptokocker...så nu håller vi tummarna på att de urinprov jag skickar iväg imorrn inte visar sånt jobbigt...de skulle bara fattas nu när vi börjar närma oss första målet
    Åh! Håller tummarna för dig!!!!
  • mina12
    Erkens mamma skrev 2011-01-10 20:15:23 följande:
    Kikar in och skickar styrkekramar åt alla som behöver dem. Här har vi precis klarat en förkylning hemma denna gången utan att behöva åka in :)

Maken har börjat veckopendla tvärs över landet till hufvudstaden, utbildningen har alltså börjat innan han ska åka på mission (han är officer).
    Åkte i går och kommer hem på fredag em. Puh! Det är mycket jobb med tre barn och ett heltidskneg uppepå det... och från maj till november kommer han inte ens hem på helgerna. Hur ska detta gå?! Som tur är kommer au pairen om tre veckor. Hoppas att hon är så bra som de säger annars vete tusan hur detta ska gå....

Elias har fortfarande knappt några ord men man ser på hela kroppen att han försöker kommunicera hela tiden. Han berättar samma sak om och om igen om han kan få någon att förstå vad det är han säger.

-pappaa -bbrrumum
    -Ja pappa har åkt till jobbet
    -oioioi
    -ja med tåget
    -mamma mmhmm
    ja mamma är hemma

-pappaa -brumhmum.... osv.  Han upprepar och upprepar just nu och det är såå häftigt att se hans lycka när man förstår.  Lika lycklig varje gång :)

Allt från oss för denna gången -tänker på er!
    Skönt att ni klarat förkylning utan att behöva sjukhusvistelse!

Hihi, världen är liten... Då kommer jag och din make befinna sig på samma plats i veckorna då, iallafall om det är till LG han ska. Jag ska inte på utlandstjänst, men jag jobbar där
  • mina12
    Erkens mamma skrev 2011-01-10 22:02:20 följande:
    Jennyc : Håller tummarna för att du snart är frisk och kry igen :) och att allt håller sig fint ett bra tag till.

Mina12: Ja det stämmer det är LG han är på. Vad jobbar du med där? *nyfiken i en strut ;) *
    Kul att ha en kontakt från ett annat håll.
    Jag är också officer. Jag jobbar på ett kompani med anställda soldater, som mestadels kommer arbeta med högvakt och andra cermoniella uppgifter. Jag kikade i ditt bildgalleri, för att se om du hade någon bild på din make. Hittade en bild, men det var svårt att se hur han ser ut... FM är ju inte så stort nu för tiden, så det är ju inte helt omöjligt att vi sett någon gång på nån övning eller så. Vilket förband tillhör han? Nyfiken i en strut jag med
  • mina12

Styrkekramar till alla i tråden. Vi verkar alla vara i behov att det mer eller mindre

Sandra: Det är jobbigt att "bara" bli prematurförälder - lägg till att du har blivit dubbelextremprematurförälder och dessutom separerat från barnens far. Jag tycker det vore konstigt om du skulle klara hela den situationen på egen hand! Du sköter säkert allt jättebra, men du måste ju få må bra också och få lite egentid om du ska orka i längden! Be om hjälp!

• mina12
    jennyc skrev 2011-01-11 19:45:31 följande:
    sandra; du kan ju alltid söka hjälp av en kurator var som helst, vc eller öppen psyk på sjukhuset...de är jättegoa och har underbart bra personal...du behöver få prata...och du måste även tänka på att du är ju för fasiken är supermamma!! Du är ju själv dessutom!!

Magen har vart full fart på idag men de har även sammandragningarna och magen ömmar men nu är de bättre...lång stressig dag idag så de har väl gjort sitt till antar jag...på fredag får jag odlingssvaren och hoppas verkligen att de inte är nåt som kan starta en förlossning...
    Stressa in för mycket nu Jennyc! Inget är viktigare än att du och magen mår bra
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17