Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Mifuna skrev 2010-02-08 18:51:48 följande:
    Nu har jag kommit hem från ultraljudetm allt så ut precis som det skulle. 98% säkert att det blir en liten pojke. Fick ett par riktigt fina profilbilder på lillen. Fortfarande samma bf som gäller
    Grattis till den lilla killen i magen
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-02-08 19:53:19 följande:
    Hej tjejer.. nu känns det äntligen att magen börjat växa men igår när jag var i en provhytt la jag märke till bleka vita bristningar i korsryggen?! Kan man få bleka direkt? Jag har då aldrig sett dem förut.. Haft möte på jobbet idag och jag va inte hemma förrän vid sju.. när jag skulle resa mig ur soffan efter mötet hade jag så ont i "rumpbenet" att jag nästan ramlade, kunde inte stödja på det benet alls.. fasen, ska man redan ha problem med foglossning??Har en huvudvärk som heter duga.. I lördags hade jag migrän och då testade jag husmorsknepet svart kaffe med pressad citron och det funkade faktiskt! Så det ska jag testa nu igen.Ecorelle; Vad spännande med RUL, det ska nog gå bra ska du se!!
    jag har haft foglossning sen vecka 8 eller nått. så det kan komma tidigt.
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-02-09 06:50:19 följande:
    Jag har inte skrivit så mkt sista dagarna, inte hänt så mkt =) har ff huvudvärk av och till samt blodtrycksfall.Tycker inte magen växer nåt alls nu och har inte känt nåt i magen på flera dagar, det är väl inget att oroa sig över eftersom jag tidigare bara kännt diffusa små buffar och man inte ska känna barnet varje dag förrän efter v24/25... men jag längtar efter att känna ordentligt och ofta, attans moderkaka att ligga i framvägg =(
    det är en väldigt lugn bäbis i min mage med denna ggn. läste tillbaka dom här veckorna i båda andra grav och den var mkt livligare då
  • bumbi 84
    Mifuna skrev 2010-02-09 09:34:52 följande:
    Nu har jag lagt upp ultraljudsbilderna i mitt galleri under lillskrutten
    Jätte fina bilder
  • bumbi 84
    Fru Landström skrev 2010-02-09 17:18:52 följande:
    Idag har vår babysound kommit så ikväll blir det till att försöka lyssna. Nån som har något tips på hur vi ska göra för att höra bäst? Har ingen Blågel, var slut på apoteket.
    baby olja fungerar kanon!
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-02-09 16:28:03 följande:
    Hej! Jag har inte läst så mycket har suttit med vånda i 3 dagar! Måste sälja eller ha ut en av mina hundar på foder och de suger!!!!! Tyvärr så är de så att två av mina hundar inte längre kommer överens alls. Sitter och försöker få ut en annons men de är skit svårt när man egentligen inte vill. men samtidigt så måste jag ta detta beslut om jag vill att dom små skall fungera normalt i framtiden! annars går de bra med allt tror jag har inte känt något mer men magen har vuxit en del och livmoderna har vuxit kände jag i morse. Blir nog att lyssna på hjärtat sen, det är som en pyttestunds avkoppling kan man säga.
    inte roligt när man behöver ta besluten. min sambos bror fick ta över våran ena hund i höstas. då hon inte fungerade här hemma. men hon trivs jätte bra där och vi kan ha koll på henne
  • bumbi 84
    Gersemi skrev 2010-02-10 21:29:03 följande:
    Mina ben har en intressant lila ton när jag vaknar på morgonen. Fötterna är värst. Kanske håller jag på att förvandlas till en Na'vi ? Fast, seriöst, får en känsla av att det kanske inte är bra, någon som vet? De återfår sin normala färg efter en kvart, typ.Miss Charlotte: Bra att du säger ifrån. Man SKA inte tåla vad som helst! Kram på er.
    mina ben vart sådana i förra grav när jag samlat på mig massa vatten. men blev bra när man rört på sig lite
  • bumbi 84
    Gersemi skrev 2010-02-10 21:50:57 följande:
    Bumbi: Ja, det bekräftar ju min teori om att jag samlar vatten. Kändes knepigt när jag såg det första gången, vaknade och sa 'Hey, mina fötter är LILA!' Sambon blev lite fundersam
    haha jag sa nått liknande till sambon
  • bumbi 84
    Ecorelle skrev 2010-02-11 09:57:18 följande:
    Hej tjejer! Var på RUL igår, jag var dödligt nervös och otroligt kissnödig när vi satt i väntrummet, men det är fortfarande TVÅ bebisar och de mår jättebra!  De låg lite roligt i magen ( en på tvären högt upp och en sittandes långt ner ) så läkaren hade lite svårt att hålla isär dem och lyckas mäta dem. Det skilde en dag emellan dem i storlek, men det var ju inget konstigt, blev flyttad från den 9 juli ( första UL-ljudet i v.9 ) till den 10 juli istället ( fast en bebis ska komma den 11:e, ).  Allt såg i alla fall ut att vara bra med dem, de hade 4 kammare i sina små hjärtan, två hjärnhalvor, urinblåsa etc. och den ena låg faktiskt och slurpade fostervatten, såg så himla roligt ut, .  De har i alla fall gott om plats därinne, när vi började undersökningen låg den ena med fötterna mot den andres huvud, men när i slutet hade den ena vänt på sig så att de låg med huvudena ihop.  De hade varsin moderkaka ganska långt ifrån varandra, baby A låg på höger sida med moderkakan i bakvägg och baby B på vänster sida med moderkakan i framvägg högt upp. Så de kommer nog ligga kvar på respektive sida i fortsättningen också.Känner mig så otroligt lättad och glad att allt var bra med de små, och framför allt att de ännu är två eftersom jag är så inställd på det nu. Nu ska jag njuta av min stora mage och de små pyttarna som ligger därinne,  .Jag har lagt in mina UL-bilder i mitt galleri, ifall ni vill kika. Baby B ville absolut inte visa upp sig i den klassiska babyprofilen, men det gör ju ingenting, .
    skönt att allt var bra med båda 2

fina bilder med
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2