Ecorelle skrev 2010-02-11 09:57:18 följande:
Hej tjejer! Var på RUL igår, jag var dödligt nervös och otroligt kissnödig när vi satt i väntrummet, men det är fortfarande TVÅ bebisar och de mår jättebra! De låg lite roligt i magen ( en på tvären högt upp och en sittandes långt ner ) så läkaren hade lite svårt att hålla isär dem och lyckas mäta dem. Det skilde en dag emellan dem i storlek, men det var ju inget konstigt, blev flyttad från den 9 juli ( första UL-ljudet i v.9 ) till den 10 juli istället ( fast en bebis ska komma den 11:e, ). Allt såg i alla fall ut att vara bra med dem, de hade 4 kammare i sina små hjärtan, två hjärnhalvor, urinblåsa etc. och den ena låg faktiskt och slurpade fostervatten, såg så himla roligt ut, . De har i alla fall gott om plats därinne, när vi började undersökningen låg den ena med fötterna mot den andres huvud, men när i slutet hade den ena vänt på sig så att de låg med huvudena ihop. De hade varsin moderkaka ganska långt ifrån varandra, baby A låg på höger sida med moderkakan i bakvägg och baby B på vänster sida med moderkakan i framvägg högt upp. Så de kommer nog ligga kvar på respektive sida i fortsättningen också.Känner mig så otroligt lättad och glad att allt var bra med de små, och framför allt att de ännu är två eftersom jag är så inställd på det nu. Nu ska jag njuta av min stora mage och de små pyttarna som ligger därinne, .Jag har lagt in mina UL-bilder i mitt galleri, ifall ni vill kika. Baby B ville absolut inte visa upp sig i den klassiska babyprofilen, men det gör ju ingenting, .
skönt att allt var bra med båda 2
fina bilder med