Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Gersemi skrev 2010-02-14 17:12:02 följande:
    Scapula: Krya på dig!Bumbi, jag blir såååå avundsjuk! Hade en gård på västkusten tidigare, men flyttade iom separation. Saknar verkligen friheten, och bara en sån sak som att peta in lite extra pinnar i vedspisen när man var frusen O sommaren, när man tog med sig hunden ut och satte stängsel. Hon var ff valp då, och hade så roligt med att nosa upp daggmaskar och liknande Fast när man gjorde de grejerna tänkte man ju att det hade varit trevligt att kunna sitta inne med ett glas vin, en bra bok och framförallt rena händer. Aldrig är man nöjd...Fåglarna kvittrar mer och mer för varje dag!!
    ja det är underbart. förstår att du saknar det.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-02-15 10:22:37 följande:
    Hej tjejer!Jag orkar inte läsa ikapp men ni andra har det säkert bra =)Jag är kräkfri nu sen igår kväll, skönt! är lite skakis och tom i kroppen men det hör ju till. Hoppas kunna äta hyfsat idag så jag återfår krafterna!Pratade nyss med BM, ska dit nästa vecka för ett extra besök, känns tryggt och skönt. Annars är det inte förrän i vecka 25 då de ska mäta magen, kändes länge dit... Är i v 19+4 idag, sakta men säkert framåt =)Nu ska jag vila innan sonen ska hämta på dagis kl 14.Kramen
    ska med till bm nästa vecka, vecka 20 då
    Malten skrev 2010-02-15 12:01:24 följande:
    Hej tjejer! Vill bara berätta att jag varit på UL idag och allt var bra med den lille,  6.5cm lång och beräknad till 23/8. Nu kan jag äntligen slappna av lite och njuta! Har fått tid för RUL 26/3.
    Härligt!
    namera skrev 2010-02-15 15:06:53 följande:
    RUL gick bra, finns bild i galleriet. Måste tillbaks på nytt UL snart, eftersom det visade sig att vi bara är i vecka 16+3 (och inte 17+2). Ganska nöjd med det, då får vi kika på bebisen igen.
    vi var med i 16+3 på rul och det var inga problem.
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-02-15 20:00:22 följande:
    !"#¤%&!"¤%#Nu är jag något bitter.. vill bara radera den här dagen! Först va jag tvungen att gå på möte när jag egentligen hade slutat och har därmed spenderat 11 timmar på jobbet idag.. Sen ramlade jag dessutom på vägen hem.. halkade (eftersom trottoarj-larna inte är plogade och är fulla med is och modd!) och ramlade hårt rakt på rumpan. Gjorde illa handleden lite, annars har jag inte ont nånstans men blir ändå nojjig.. är det farligt för fostret såhär tidigt (vecka 18) att ramla även om man inte ramlar på själva magen?Igår tackade vi ja till en lägenhet som vi hade tittat på.. från början var vi på 20;e plats för lägenheten, men idag när jag loggar in för att se om turen var med oss upptäcker jag att en person (av de 19 som var före oss i kön) har tackat ja.. vi hamnade därmed på andra plats. Känns riktigt surt.. kan det aldrig få bli vår tur att få en lägenhet. Synd om mig idag med andra ord.. Ledsen att ni behöver "lyssna" på mitt gnäll.
    sånna dagar är inge roliga men den lill*i magen behöver du inte oroa dig för.

tråkigt med lägenheten, hoppas att dom hoppar av så ni får den ändå.
  • bumbi 84
    Fru Landström skrev 2010-02-15 20:49:52 följande:
    Åh nej! Dottern är prickig på rygg och magen och vi anar att det kan vara vattkoppor. Visst är det inget problem så, men kommer inte direkt lägligt inför imorgon. Då hon inte får följa med på ul och mannen vill jue inte missa det här ul:et också. (Han missade dotterns och vul på detta barn)
    Tråkigt.
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-02-16 13:13:13 följande:
    Vad tidigt alla får gå på rul.. själv kommer jag vara i 18+3 vid rul:et.. Jag är hemma från jobbet idag.. igår precis när jag va på väg hem från jobbet fick jag ont i magen.. har haft samma typ av magont förut och har då tänkt att det är tarmrelaterat.. det liksom spänner och gör ont när jag försöker sträcka på mig eller dra in magen, ungefär som när man har ätit för mkt godis.. idag har jag fortfarande ont på samma sätt och har dessutom huvudvärk och mår lite illa..Blev orolig, speciellt efter att jag ramlade igår så idag och imorgon är jag hemma och tar det lugnt (och håller tummarna för att det inte är magsjuka, det går nämligen på jobbet). Foglossningen känner jag också av idag.. men nu undrar jag, kan det vara nån form av växtvärk jag känner i magen?
    det kan bli så att magen drar i hop sig och att muskler och ligamenten är lite korta sen och att det är det som gör ont. kan även bli när man nyser eller suttit lite ihopböjd och reser sig sedan.
  • bumbi 84
    Fru Landström skrev 2010-02-16 15:25:47 följande:
    Hemma igen efter rul. Allt såg bra ut, men den lille var väldigt envis och ville absolut inte visa upp sig. Så nån bra bild fick vi inte. Blev dock tillbaka flyttad några dagar men det visste jag redan att det fanns en stor risk för. Var beräknad till v 19 (18+3), men blev nu ändrat till 18 (17+6). Moderkakan var dock i bakvägg så hon trodde bara att jag inte kände så mycket för att den lille fortfarande är så liten och ligger väldigt långt ner.Ska tillbaka på nytt ul i vecka 32 då dom hade svårt att se om moderkakan låg tillräckligt högt upp i bakvägg. För gör den inte det så finns det risk för kejsarsnitt.
    vad skönt att allt såg bra ut. hoppas att den flyttat sig vid nästa koll.
  • bumbi 84
    Dakine skrev 2010-02-17 09:01:27 följande:
    Ikväll blir det VUL. Kl 19.00 får jag förmodligen mitt besked. Håll tummarna snälla för att allt ska se bra ut ... har aldrig varit så här nervös i hela mitt liv.
    håller tummarna!
    Mifuna skrev 2010-02-17 09:36:11 följande:
    Lycka till Idag är jag halvvägs, 140 dagar avklarade och 140 dagar kvar. Tiden har verkligen gått fort hittills
    härligt!

KITTYCAT: hoppas att allt gick bra
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-02-17 13:41:17 följande:
    Tack för alla lyckönskningar Det gick så bra så! Bebisen var glupsk och drack mest vatten, tog sig för pannan och ville inte flytta på sig så att bm:n skulle få mäta huvudet  Trots en jäkla massa buffande på magen.Jag blev tillbakaflyttad 3 dagar, så det var inte så farligt. Nytt BF är 20 juli istället, men jag är ju fortf i 19:e veckan fast 18+0 nu.Grät inte direkt, men det rann några tårar för det var så fantastiskt underbart!Bild kommer senare på våran lilla tjej!
    Grattis till den lilla tjejjen i magen{#lang_emotions_flower}
  • bumbi 84
    Dakine skrev 2010-02-17 22:11:44 följande:
    Tack för alla ni som höll era tummar & tår idag. Fick se min lilla ostkroke på 12 mm och ett litet hjärta nästan lika stort som pickade på fint :) Är lycklig.
    vad skönt!
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-02-18 09:18:18 följande:
    Skall snart åka och fika hos en kompis jag inte träffat på typ ett år, e alldeles för slarvig men de vet alla mina vänner!! Sen blir de till psykologen får se om de ger något. Haft några dålig dagar igen som bara är skit. Men jag kan tänka mig att det är för att jag nog har hittat ett hem till min ena tik, lite jobbigt och ändå skönt och att vattenpumpen gick sönder förra helgen så vi har inget vatten och de suger så inget är roligt direkt! Lyssnade på ett snabbt tickande hjärta i morse och de gjorde allt bättre är så underbart att veta att den växer och mår bra där inne. Men nu får den gärna flytta upp sig lite ligger så långt ner att de är jobbigt att lyfta benen i sängläge, de gör liksom ont. Så lite högre upp hade inte gjort någon! Men men det är väl envis soom sin mor kanske ;) Ha en toppen dag allihop!
    ha en toppen dag du med
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2