Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Tack

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-02-02 17:51:23 följande:
    Tack för alla grattis =)Ja 11 dagar är mkt och jag fattar inte hur det är möjligt när jag vet datum för ÄL... skitsamma dock trist att vara i vecka 18 IGEN =) Ultraljudet gick med raketfart, det var doktorn som gjorde det och hon kollade det hon skulle utan att förklara nåt alls, höll på i 4 min! tur att vi gjort det förut annars hade jag blivit grymt besviken, sist höll hon på iaf 30 min. Hur lång tid tar era RUL?Vi fick inte så bra kort, jag tog för givet att hon tog kort på könet som var så fint inzoomat men icke... fick iaf en fin profilbild och en med huvudet uppifrån och en vinkande hand =) ska lägga in sen när sonen sover och hunden är rastad.Samtalet gick bra, hon var lite kall och stressad men skrev en remiss till freja-barnmorskorna (de jobbar med förlossningsrädsla bl.a) och bokade en tid på förlossningen på beräknat datum för igångsättning om läget är gynnsamt, om vi ville ha en tidigare tid (beroende på hur allt känns framöver) var det bara att boka om den. Kändes bra efteråt och hon lugnade oss med att man som omföderska näsatan alltid har "bättre" förlossningar.Kramen
    oj ! 45min tog vårat. dock hade hon en som skulle lära sig med som hon visade massor så vi fick lite bonus

dock är bilderna jätte dåliga för den lill* ville inte alls enveten så

Kram
  • bumbi 84
    MrsCharlotte skrev 2010-02-03 21:17:33 följande:
    Ja jag har testat Niferex också som ska vara den mest skonsamma tabletten, men jag fick jätteont i magen av dem och blev illamående.... men jag ska prata med bm nästa gång och se vad hon rekommenderar.
    kan du inte prata med psykologen om att du vill fokusera på denna grav nu?

kan du inte ta en tablett var tredje dag och dricka blutsaft resten?
  • bumbi 84
    MrsCharlotte skrev 2010-02-04 20:39:21 följande:
    Bus gillar ABBA! I bilen på väg hem från jobbet lyssnade jag på Mama Mia soundtrack och bus buffade på mig flera gånger, hihi jättemysigt! Fick paket idag från syrran, hon hade fått tag i lite mammakläder till mig, bland annat en LJUVLIG mörkblå sammetstunika från "motherhood". Alltså det är det finaste och skönaste klädesplagget jag har i min garderob nu. Helt underbar var den! Och gissa vart hon hittade den? På "knappen", det är en second hand butik i Kungsbacka. Den var som ny, jag trodde hon skämtade när hon sa att hon hittat den på second hand. Jag menar, vem ger bort såna fina mammakläder??? Ja jag är helt salig iallafall, ska ha på mig den till jobbet imorgon Men nu har jag ett nytt klädproblem. Innan ville jag ju dölja magen pga att jag inte berättat för chefen att jag är gravid än. Men nu när jag HAR berättat så vet jag ändå inte om jag kan slappna av ordentligt. Det är nämligen så att magen växer explosionsartat nu, jag ser ut att va i 6:e månaden eller nåt! Folk på jobbet kommer ju fråga mig om jag ska föda snart, alla vet inte ens om att jag är gravid (lite svårt när det jobbar 300 pers där). Så nu vågar jag inte ha mina kläder pga att jag tycker att magen är för stor. Hur knäpp är man inte då?
    Jag tycker att du ska vara stolt över magen!

blev själv misstagen för att ha närsom helst 2 ggr nu i veckan bara le och vara glad för att liten där inne mår bra
  • bumbi 84
    Gersemi skrev 2010-02-05 13:32:54 följande:
    Har bara lite blä-ego. Det mesta känns jobbigt just nu. Bebis buffar och snurrar och har sig mest hela tiden, inte så att det gör ont, men det både syns och känns. Tidigare har det ju varit lycka, men just nu känns det faktiskt... Ingenting! Säger som Miss Charlotte, hur knäpp är man då???Det verkliget tunga är dock att jag på tisdag måste skicka min älskade häst på slakt. Köpte henne för en hutlös summa när hon var en orörd unghäst och har kämpat mig blå för att få fram henne, men så blev hon rikskändis också, med årets högsta poäng 2008! Har täcken, rosetter och en fin plakett här hemma. Sen skulle tränaren få första fölet efter henne, och vad händer? Hon får en förlossningsskada och både hon och fölet håller på att stryka med. Naturligtvis sker detta mitt under brinnande VM och jag får fixa allt själv. De fick en veckas intensivvård på djursjukhus och det såg ut som att det kanske med tiden skulle bli bra för dem bägge två. Fölet är idag hur fint som helst och mår prima, men min älskade häst har börjat dala. Jag vet att det betyder att chansen för tillfrisknande är borta, och jag vill inte se henne lida i onödan. Därför ska hon tas bort nu. Älskar henne så mycket!
    fy vad tråkigt! Aldrig kul när man ska behöva ta bort sina djur.  Kram
  • bumbi 84
    Mifuna skrev 2010-02-06 16:26:45 följande:
    2 dagar kvar till rul, längtar verkligen. Har inte känt så mycket buffar så jag antar att jag har moderkakan i framvägg, återstår att se om jag har rätt.. Har lyckats ordna så att mamma kommer ner och passar sonen så att maken också kan följa med, han lyckades inte vara med en enda gång under förra graviditeten trots att det blev 15 ul sammanlagt.. Känns även lite vemodigt just nu, är i v.19 nu och det var i v.19 som vi förlorade lilla Egil.. Men det verkar som tur är som om allt går som det ska den här gången
    lycka till på rul!

förstår att det är svårt att njuta innan ni sett att allt är bra.
    Vi hade med oss båda barnen på Rul. fick inte tag i nån barnvakt.
  • bumbi 84
    Mifuna skrev 2010-02-06 16:40:51 följande:
    Jag tror ändå att allt ser bra ut, men det känns ju ändå lite pirrigt. Anledningen till att vi förlorade Egil var att jag fick förtidig vattenavgång, de hittade varken fel hos mig eller honom
    ja det gör det alltid innan ul
  • bumbi 84
    Gersemi skrev 2010-02-07 00:18:29 följande:
    Tack igen för tröstande tankar ang min lilla häst! Känner att jag gör rätt, men det är tungt.Måste bara skriva en underbar grej. Jag har ju två pojkar (7 o 9 år) sedan ett tidigare äktenskap, och de har plågat mig lääänge om ett syskon! De blev så ledsna när Emanuel inte klarade sig och är extra måna om  mig nu De vet att doktorn har sagt att jag måste vila mycket, så de har varit SÅ hjälpsamma nu! Idag dammsög de nästan hela lägenheten (110 kvm), det var bara hallen kvar Mina underbara, underbara pojkar! Vi skulle försöka köpa pulkor igår, men de var slutsålda, så vi gav oss på vågstycket att gå till leksakaffären (!) för att se om de hade några. De tjatade inte en enda gång om att de ville ha en leksak!! Vad har jag gjort för att få så underbara barn? Älskade killar <3
    Så kul när man får utdelning
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2