Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Goodhope skrev 2010-01-27 09:08:14 följande:
    hej, ny i tråden. Har ett ma i bagaget från i våras. Upptäcktes i v 10 att den varit död sen v 6. Är nu gravid igen med ivf. Är i vecka 15. Hade en ljusbrun flytning igår. Jättejobbigt. Bm säger att man kan ha så och det är inget att göra så länge man inte blöder, då ska man åka in. Tycker ändå det känns jobbigt. Någon med samma erfarenhet?
    välkommen

jag hade kollat upp den.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-01-27 11:43:25 följande:
    Hörrni tjejer nu har jag fått ett jobb och det är verkligen en lättnad! Har ju varit nervös över det faktum att jag är gravid.. är nyutbildad lärare och har sökt jobb på förskola. Jag ringde en ombudsman på lärarförbundet för att fråga hur jag skulle göra med graviditeten - säga eller inte säga? Hon rådde mig att inte vara för snabb med att informera att jag va gravid så jag höll tyst under intervjun.. sen fick jag komma till ett ställe för en andra intervju och träffa personal m.m. och bara nån timme senare blev jag uppringd av chefen som meddelade att de gärna ville anställa mig! Jag tog en dags betänketid och ringde sen upp och tackade ja.. chefen och personalen jublade av mitt besked!Ville dock vara ärlig så då informerade jag om min graviditet innan vi skrev papper. Tror han blev chockad och kanske inte överlycklig men anställningen blev av ändå. När vi skrev papper sa han att det såklart är dubbla känslor för dem eftersom de helst vill ha nån som kan jobba längre än så, men att de ju inte får diskriminera mig och att man har rätt att vara gravid och att ett avtal är ett avtal.. han poängterade dock att föräldrarna på förskolan antagligen kommer sura över det faktum att de har anställt en gravid, men va fasiken.. gladast är jag över att det inte ens är nån provanställning utan jag fick en tills vidare-anställning direkt!
    Grattis till jobbet
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-01-27 15:20:24 följande:
    Anelan: Fiinfin mage och bebis =)Sokkerkakan: Grattis till jobbet! och känn dig lugn med magen, jag kände inte livmodern tydligt med första barnet förrän kanske i vecka 17. Magen växte innan men jag är ju inte pinnsmal. Fixa en orgasm och försök känn då, då är det lättast tycker jag!

håller med då blir livmodern sten hård och står ut
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-01-27 20:02:36 följande:
    godhope- välkommen! Å stort grattis till ditt mirkael i magen!!! E verkligen jätte trött på kvällarna men har fått lite mer energi på dagarna och de är skönt att slippa decka så snart man kommer hem. Måste dock vila mycket iallafall pga foglossningarna men att vara klar i huvudet på ett annat sätt är skönt man kan ju läsa iallafall!!Ringde BM idag hon ville de efter man hade varit på RUL för att få nästa tid. Nu skall jag inte dit innan den 11/3 känns som en evighet tills dess. Så nu är de väl mest att gå och vänta på sprakarna skall sätta fart typ. Kollar lite på vagnar men de känns jobbig ibland. finns så himla många olika också så de är inte så himla lätt men en begagnad blir de iallafall så mycket pengar att lägga på en ny, finns så mycket annat man behöver och vill ha!!! Älsklingen skall göra i ordning vagan han hade som liten som hans pappa gjort den skall målas lite och nya knoppar på hörnena. Jätte söt och fin är den skall bli kul, kan man ha ett tag tills de är dax för spjälsäng. Tittade på dagar man varit gravid och snart har jag varit gravid längre tid än det är kvar ;) tiden går fort och det får de gärna göra!
    Jösses vad du skriver

ja vagn är ingen billig historia men finns många fina beg med.
    liggdelen använder man ju inte länge alls!
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-01-27 20:48:15 följande:
    Men ni som säger att man känner livmodern bäst under en orgasm.. ska man känna efter den samtidigt som man får orgasm eller efteråt? :-P
    min är hård till och från i nån timme efter. men det är för att jag får massa sd av orgasmen/sex.

men det brukar vara precis efter det börjar
  • bumbi 84
    Sussna skrev 2010-01-27 21:06:51 följande:
    sokkerkakan: grattis till jobbet!malten: håller tummarna!jag ska själv till bm imorgon för att lyssna på hjärtat,hoppas verkligen att hon hör de och att allt är bra...
    hoppas ni får höra hjärtat ticka idag
  • bumbi 84
    Dakine skrev 2010-01-27 22:04:21 följande:
    Nu hemkommen från VUL. Barnmorskan var helt underbar! Trevligt bemötande och jag kände mig trygg. Hon var såå lugnande. Enligt beräkningar så skulle jag vara i v4-5. Mest troligt i v5. De såg bara en hinnsäck nu, som var 5 mm. Men hon sa att det var inget oroväckande och hon trodde hon kunde skymta ett foster. Men det var så pass tidigt, så skulle tillbaka om 3 veckor och kolla vad som hänt då :)) hon sa att bara 3 dagar kan göra stor skillnad. Känner mig grymt positiv! :D Hon sa iaf att jag hade en graviditet. Alltig ngt :D
    skönt att det såg bra ut!
  • bumbi 84
    Jojsie skrev 2010-01-28 08:54:38 följande:
    hej tjejer!jag tycker också det är oroväckande att inte känna sig gravid... är i v15+0 och tycker inte heller att magen växer, och känner inga fosterrörelser än. mår betydligt bättre även om jag e trött och hungrig om jag inet äter typ heeela tiden ;) ställde mig på vågen imorse och hade bara gått upp 2kg, lite för att va mig med tanke på hur mkt jag stoppar i mig. jag ringde faktiskt min BM imorse (vilket jag aldrig gör av oro) och frågade om man kunde kolla hjärtljuden. så jag ska dit på månd och kolla, känns bra. men som hon sa är det inte säkert man hittar dem så tidigt eftersom den kan gömma sig. hoppas bara det låter annars kommer jag få ännu mer panik... men som sagt alla oroliga, ni är inte ensamma!! men jävlar, denna gången ska det gå bra för oss!!! kramar
    skönt att ni får komma in och lyssna. är en trygghet att få höra det
  • bumbi 84
    Malten skrev 2010-01-28 09:32:20 följande:
    Härligt! Ja är du så tidig går det ju inte att se mer än vad de gjorde. Jag ska iväg på VUL nu, är i v11. Såå nervös. Skriver och berättar sen hur det gick...
    Lycka till idag nu
  • bumbi 84
    Malten skrev 2010-01-28 11:36:42 följande:
    Nu är jag tillbaka från mitt VUL. Allt såg fint ut, jag är så lättad! Fick se en liten krabat på nästan 4cm som vinkade till oss. Blev beräknad 10+5 med f 21/8, en dag längre än senast. Fick förresten gå på mitt frikort fast det är privat så det blev gratis också. Jag är så lycklig nu!   
    GRattis till lyckat vul
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2