Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Scapula skrev 2010-03-09 20:27:59 följande:
    Magen idag, ny vecka igen på torsdag, 23+0 =)Jag har inte varit inne så mkt sista dagarna, haft fullt upp med jobb hemma och jobb på jobbet samt massa hemma i huset och ute på gårn.Ser att ni lagt upp så fina magbilder, tänk att vi kommit så långt redan! känns som igår vi pratade i gamla tråden och nyss fått missfall. SKÖNT att vi är där vi är nu!Det knallar och går här, hinner inte känna efter så mkt, det är verkligen skillnad att vara gravid igen, allt går av bara farten.... jag har en del ryggont och yrsel samt en hemsk orkeslöshet som jag ej blir av med, vill bara sova dygnet runt =)I magen är lillan fortfarande lugn, känner sparkar varje dag nu men fortfarande svaga. De känns från utsidan men syns inte, pappan kände första sparken igår, myyyyys =)Går och gruvar mig inför helgen, är ensam med Axel tors-sön och det kommer inte att bli kul, jag orkar aktivera han typ en halv dag sen är det stopp.... hoppas han inte är så trotsig och att vädret är fint så vi kan vara ute mkt.Nu blir det täcket i soffan framför tvn, fina grejer det =)Hoppas ni har det bra!!
    Fina magbilder!
    Hoppas ni får en fin helg med soligt väder. Är så jobbigt när man är så trött, allting blir så himla tråkigt då.
    Kram!
  • Ecorelle
    Maja09 skrev 2010-03-10 11:16:57 följande:
    Det gick bra idag. magen var 26 cm eller det som skulle mätas, blodsocker 6.9, blodtryck 100/60, järn 123, gått upp  2.9kg med kläder. hjärtat slog 154slag per minut, ja så mycket mer var det väl inte... Skönt att allt var som det skall. ska tillbaka den 31/3 igen för glykosbelastning. Tiden går så fort nu känns de som bara våren håller i sig så kommer de säga svoch så är vi alla mammor! Scapula: JO men jag trivs nog ganska bra med att magen inte är större än faktiskt även om det hade varit roligt att alla kunde se att man väntar barn. Men å andra sdan kommer de tids nog eller så känner jag nu iallafall. Jo han blev glad men har fortfraande svårt att fatta grejen. sen slutar pyret alltid att sparka så snart en hand kommer på magen det är så typiskt så man måste vara snabb!
    Fina siffror på besöket! Jag ska dit nästa vecka, ska bli intressant att se om jag får något SF-mått då och om mitt ihärdiga knaprande av järntabletter har hjälpt, jag hade 111 i hb vid inskrivningen.
  • Ecorelle
    Scapula skrev 2010-03-10 11:25:22 följande:
    Tack!Jo jag hoppas på finväder, som tur är har vi nu dagarna ganska väl planerade så föfrhoppningvis går det bra ändå =)
    Skönt! Det hade varit värre att bara sitta hemma, .
  • Ecorelle
    Maja09 skrev 2010-03-10 11:46:12 följande:
    jag hade 132 när jag var på inskrivningen så hon ville att jag skulle börja med järntillskott så det är väl bara köpa vet bara inte vad jag skall ha för jag har så känslig mage! det är ju en ammas asom skrivet här om de men jag kommer inte ihåg vad dom hete som var snällare,.
    Jag tror att Hemofer och Blutsaft räknas som de snällare, och så finns det även brustabletter med järn och C-vitamin. Det kan ju vara bra att prova med det först innan du börjar knapra starka järntabletter då du hade ett väldigt bra värde på inskrivningen och även ett helt okej värde nu sist.
  • Ecorelle
    Malten skrev 2010-03-11 18:04:48 följande:
    Hej tjejer! Ni som är förstföderskor, när började ni känna bebisen? Jag är 16+3 nu och tror inte jag känt än. Jag vet väl egentligen att det är normalt, men härinne på fl tycker jag alla verkar känna så väldans tidigt
    Jag kände i v. 18+1 med mitt första barn. Det vanliga är ju att man inte känner något förrän v. 19-22 med första barnet tror jag.
  • Ecorelle
    Malten skrev 2010-03-13 10:57:23 följande:
    Jag tror faktiskt att jag kände bebisen igår =) Det kändes som att det kittlades fast från insidan av nedre delen av magen. Det höll i sig en stund, kanske 10 sek. Någon som känner igen beskrivningen? 
    Det låter ju som en liten bebis som knackar på från insidan, .
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-03-13 14:57:47 följande:
    Ny magbild från idag v 22 (21+3). Går att klicka upp större.Har även sett nu att jag har fått en sådan där rand på magen. Från naveln och neråt är den ljus men lite bredare (fast den ser jag bara i spegeln, det var sambon som påekade ) och från naveln och uppåt är den mycket smalare men också mörkare. Någon annan som fått rand?
    Vilken fin mage du har!

Jag har haft rand varje gång jag varit gravid, och av någon lustig anledning blir den längre för varje gång. Med första barnet gick den upp till naveln, och med andra lite över naveln, med tredje ännu lite längre över naveln och denna gång ännu lite längre upp, . Den är dock inte så markerad, så än så syns den knappt.
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-03-13 17:13:30 följande:
    Åh vad snällt sagt Min rand är som sagt markerad men smal ovanför navlen, och bred men väldigt ljus nedanför. Blir spännande att se om det ändras, och hur det kan bli vid nästa graviditet.
    Ja, ungefär så ser min ut också, den är bredare under naveln än ovanför. Enligt skrock ska det ju tyda på ena eller andra könet hur randen ser ut, men på mig har det i alla fall inte stämt,
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-03-13 17:23:38 följande:
    Jaha, just den myten måste jag ha missat. Minns du vilken som betyder tjej/kille?
    Jag tror att markerad rand från naveln och uppåt betyder pojke, medan ingen rand eller en svag rand upp till naveln betyder flicka. Men eftersom jag bara fått längre rand för varje barn så har det inte stämt, har fått pojke-flicka-pojke.
  • Ecorelle
    Scapula skrev 2010-03-14 08:45:30 följande:
    Här har vi jag och sonen)fått magsjuka IGEN! jag har sovit 30 min inatt, är helt slut och gubben är 30 mil hemifrån och kommer inte hem förrän ikväll... jag har haft en jobbig helg och nu blir det en jobbig vecka också eftersom Axel inte får gå på dagis förrän 72 tim efter han blivit frisk, han kommer således vara hemma med mig mån-fre (hans dagistider är mån-ons). Ingen vila för mig, de 15 timmar han normalt går betyder allt för mig nu under grav, det är då jag hämtar igen mig. Låter som om jag tycker detw är pest och pina att ta hand om sonen, det är det inte men det är krävande nu när jag är gravid och han är inne i det värsta 2-års trotsen nånsin.... min lilla sötprupp =) Axel kräktes med 10-15 min mellanrum från 24-05 och efter det en gång i halvtimman, han har inte fått i sig nåt alls, inte ens vatten tar han emot. Trots detta så är han pigg och jävlas med mamma =)
    Nej fy! Hoppas du stoppar i dig vitpepparkorn så att du slipper drabbas också! Det är ju så himla jobbigt att åka på det en gång, och fler gånger är ju en mardröm!
      Stor kram!
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2