MrsCharlotte skrev 2010-02-03 20:59:12 följande:
Hej tjejer!Grattis till lyckade RUL!!! Psykiskt så är det rätt jobbigt just nu. Jag har ju berättat för chefen på jobbet och några arbetskamrater vet också. Men det känns ändå liksom overkligt ibland. Jag förväntar mig ju egentligen ingen bebis, graviditet för mig innebär inte att man får komma hem med en levande bebis, så jag vet inte riktigt hur jag ska känna... jag har en psykolog som jag pratar med men jag vet inte om det känns bra med henne, hon fokuserar på mkt på Elliot och på hur hans död påverkar mig nu, men jag vill ju helst bearbeta denna graviditeten och oron och alla andra känslor kring den! Fysiskt så har jag ett liiitet stort problem. Järntabletterna gör ju så att jag blir förstoppad och det är ju inte kul att vara beroende av microlax genom resten av graviditeten, så jag måste snacka med
bm och fråga om jag kanske kan dricka blutsaft istället eller åka in och få järn intravenöst istället. Detta funkar bara inte och jag har alltid haft en långsam mage och nu när jag käkar järntabletter så blir det bara katastrof!
Du kan inte byta järntabletter då, prova en annan sort? En del är ju skonsammare för magen än andra. Jag har inte så mycket råd att ge tyvärr, för mig är det tvärtom, magen blir hård av graviditeten men lös av järntabletter, så det brukar bli ganska bra.
Lite jobbigt med din pyskolog, det handlar ju inte bara om att fokusera på allt som är negativt, utan också att kunna glädjas åt det som finns nu.
Kram!