Malten skrev 2010-04-21 20:27:32 följande:
Hej! Jag är också matintresserad och min man också. Jag äter inte kött, men däremot fisk så det blir väl fisk några ggr i veckan och vegetariskt resten (ibland äter mannen kött och jag veg.) Vi är nu inne på första veckan av veckohandling (brukar småhandla mest varje dag annars) Idag var det fiskgratäng, annars blir det tortellini med svamp, fisksoppa, broccolisoppa, thaigryta, pasta med spenatsås....Jag har verkligen problem med sötsug nu. Vill helst ha nåt sött efter varje måltid men det funkar ju inte. Nån som har nåt tips? Ibland räcker det med en kopp te och en mandarin eller så men helst vill jag ha kakor och glass :)
Gör nyttiga sötsaker är mitt tips. Har du en stavmixer kan du trolla fram chokladmousse på nolltid av avokado, kakao och lite honung ( och lite mintessense om du vill ha mintchoklad ). Har du en blender eller mixer kan du göra glass av bär och banan, eller varför inte frusna bananbitar med kakao, banan-chokladglass,
. Eller frusen mango och apelsinjuice, blir underbar mangosorbet. Torkad frukt tillsammans med lite nötter är en fin avslutning på det mesta. Jag gör även chokladbollar på sesamfrön, kokosflingor, dadlar och lite vaniljpulver, blir nyttigt och mättande. Willys säljer underbara färska dadlar som man kan dela på mitten, kärna ur och sedan stoppa i en favoritnöt i, min favoritkombi är paranötter och dadlar.
Söt frukt som ananas, mango och vindruvor är ju ett annat tips, ibland räcker det.