Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-06-21 15:07:22 följande:
    Din mage är ju för härlig! Men jag kan förstå om det känns tungt nu.
    Häftig bild underifrån

Här är min blanka kalaskula i v 36 (klickbar) 

Hur går det för alla med BF i dagarna, eller med planerat snitt/igångsättning?
    Vilken fin mage, . Tänk, redan v. 36,
  • Ecorelle
    Anelan skrev 2010-06-21 17:30:13 följande:
    Tittar bara in lite kort för att berätta att igår kl 21.18 blev vi mammor till en liten pojke! Fast så liten är han inte; när han föddes var han 54cm fantastisk lycka och 4110gr ren kärlek :) Just nu sitter jag och njuter med min sussande son (!) i famnen och måste säga att livet allt är bra fantastiskt. Jag hoppas att allt är bra med er allihop, tänker på er och håller alla tummar och tår för er som har BF/igångsättning/planerat snitt i dagarna.
    Stort grattis till lille prinsen! {#emotions_dlg.flower} Härligt att ni mår bra, lycka till med lillungen,
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-06-22 11:07:46 följande:
    Tack Vet inte vad det kommer ifrån, för mitt magsmörj är slut. Men riktigt blank blev den på kortet, ha ha

Själv har jag en liten rumpa under mitt högra bröst just nu... Skulle vara väldigt skööönt om hon ville fixera sig och magen sjönk lite nu!

Sådant där är jobbigt! Tur att det bara var vikarien för din semester och inte hela din föräldraledighet. Jag hade ju förmånen att få jobba parallellt med min vikarie för föräldraledigheten ca 1½ månad och jag tror att det blir toppen Hoppas t.o.m att hon får stanna kvar när jag kommer tillbaka.
    Ecorelle skrev 2010-06-21 16:21:50 följande:
    Vilken fin mage, . Tänk, redan v. 36,
    Tack. Och imorgon är det v 37, ännu bättre. Då ska vi skriva sammanfattning av gravidtet och förlossningsplan med bm:n. Så jag och sambon ska sätt oss ikväll och plita ner några punkter.

Allmän fråga. Kan man få lavemang innan förlossningen?
    Nu måste jag tala öppet och detaljerat... Den som är känslig - läs inte mer nu!
    Jag är inte direkt orolig för om jag skulle klämma ut en liten "klutt". Men har ju varit så dålig av de där järntabletterna hela tiden i graviditeten, det finns ingen "fast form" öht och när det är som värst rinner det mest ut vätska som jag inte kan kontrollera... Skulle det ske på förlossningen skulle det ju spridas ut överallt....känns äckligt faktiskt.
    Du skulle ju kunna köpa själv på apoteket och ta när värkarna kommit igång om du vill, kommer du in till förlossningen med starka värkar så är det inte så roligt att ta lavemang mitt i alltihop.
  • Ecorelle
    bumbi 84 skrev 2010-06-23 20:42:17 följande:
    tråkigt när det strular.

har med lite problem med barnvakt.
    mamma hade lovat att ta dom men nu säger on att hon tänker ju inte sitta hemma å vänta utan är dom borta så är dom... så då får sambon inte vara med
    Vad är det för ett himla sätt!? Så kan man väl inte säga, det är trots allt en ganska begränsad tid det handlar om. Hoppas hon är hemma när det sätter igång då, men man vill ju veta säkert.
  • Ecorelle
    Idag har jag varit på min förhoppningsvis sista BM-kontroll. Allt såg fint ut i alla fall, bebisarna ligger kvar som de gjort tidigare i huvud/säte, men 1:an är ännu rörlig så här blir det nog inte barn på ett tag. 1:an hade 132 i hjärtljud, och 2:an hade 148.
      Mitt SF-mått låg nu på 44, och nu tog hela kurvan slut, så barnmorskan sa skämtsamt "att nu får de ta och komma, för ett högre mått kan jag inte skriva in".
  • Ecorelle
    Scapula skrev 2010-06-23 23:40:14 följande:
    Haft täta, korta och ganska onda sd nu sen ca 20. De kommer med bara nån minuts mellanrum och håller i sig ca 20-30 sek så det verkar bara vara pinvärkar tyvärr... ingen undersökning gjord så jag vet inte status där nere. Det är iaf fullt hanterbart så jag hoppas på lite sömn nu innan det drar igång ordentligt. Jag uppdaterar imorgon =)

misscharlotte: Jag förstår dig fullt ut! och tror nog att det kommer vara ganska gynnsamt med tanke på din tapp nu, ska hålla tummarna!

Namera: ja det är på östersunds bb jag 'är nu =) håller verkligen med dig om att vädergudarna ej hittat hit men faktiskt idag så har det varit hyffsat!

Bumbi och fru landström: vad jobbigt att det strular med barnvakt, hoppas dte ordnar sig!!
    Undrar också hur det går för dig, hoppas att du ligger och gosar bebis nu, .
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-06-24 10:51:24 följande:
    Bumbi och Fru Landström: Vad tråkigt med sådana attityder när ni behöver hjälp med barnvakt Håller med någon som skrev att det är ju inte direkt varje vecka man ber om hjälp för att man ska in och föda. Hoppas det löser sig för er!

Scapula: Undrar också hur det har gått för dig? Hoppas det har dragit igång ordentligt nu! *håller tummarna*

Var hos bm:n igår (på förlossningen så jag fick kolla in miljön litegrann - det lukatade iaf inte så mycket sjukhus...) Vi skrev sammanfattning om min graviditet och och pratade lite om mitt förlossningsbrev.
    Mina värden var:
    Bltr:120/70
    Hb: 122 (tjoho, det har äntligen börjat stiga!)
    Sf: 36  i v 37 (36+0) så jag fortsätter följa min kurva
    Hjärtljud: 135-148

Bm:n tycker att skruttan känns normalstor, och mitt sf-mått har ju inte tagit något skutt så här i slutet. Hon är inte fixerad, och tydligen tyckte bm:n att det kändes som att hon hade lite skönt "svängrum" i mitt bäcken så det är inte säkert att hon kommer att fixera sig innan det är dags för förlossning. Suck säger jag och min bröstkorg som vill ha mer plats Men huvudsaken är ju att allt verkar bra iaf
    Fina siffor! . Hon kan ju sjunka ner när som helst, jag har ju också en rörlig bebis på huvud och en som ligger med huvudet i revbenen, så mina revben tycker att det är lite trångt om plats om kvällarna, . Men jag är ju omföderska så du har bättre odds än jag för att skruttan ska sjunka snart,
  • Ecorelle
    Sussna skrev 2010-06-24 15:02:02 följande:
    Nu har ja varit på UL igen. Lillkillen hade ökat från 1500 gr till 1880 gr (v 34+2),så nån stor bebis verkar han inte bli. Men läkaren sa att allt var inom de normala och att alla flöden och sånt var bra,men han ville fortsätta ha koll på han så ja ska dit om 2 veckor igen för att kolla att han växer...läkaren sa oxå att han låg långt ner redan,därav de stillastående sf måttet. Men han fick en ny bf tid på skärmen konstigt nog,bf 8/8 men han sa att vi nog kunde behålla de gamla 2/8. Vi får väl se när han hade tänkt titta utGlad men ja kan andas ut över midsommar nu iaf{#emotions_dlg.flower}

Scapula: Hoppas de händer nått snart!

Kittycat: skönt me bra värden hos bm,synd att lillan inte vill sjunka lite så att din bröstkorg kunde få lite mer plats baraGlad men men som du säger, de är ju skönt att allt verkar bra.
    Det är ju skönt att han växer i alla fall, det är ju nu på slutet som de lägger på sig mest i vikt så han kan ju ännu "knubba" till sig.
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2