The Kittycats skrev 2010-06-24 10:51:24 följande:
Bumbi och Fru Landström: Vad tråkigt med sådana attityder när ni behöver hjälp med barnvakt
Håller med någon som skrev att det är ju inte direkt varje vecka man ber om hjälp för att man ska in och föda. Hoppas det löser sig för er!
Scapula: Undrar också hur det har gått för dig? Hoppas det har dragit igång ordentligt nu! *håller tummarna*
Var hos bm:n igår (på förlossningen så jag fick kolla in miljön litegrann - det lukatade iaf inte så mycket sjukhus...) Vi skrev sammanfattning om min graviditet och och pratade lite om mitt förlossningsbrev.
Mina värden var:
Bltr:120/70
Hb: 122 (tjoho, det har äntligen börjat stiga!)
Sf: 36 i v 37 (36+0) så jag fortsätter följa min kurva
Hjärtljud: 135-148
Bm:n tycker att skruttan känns normalstor, och mitt sf-mått har ju inte tagit något skutt så här i slutet. Hon är inte fixerad, och tydligen tyckte bm:n att det kändes som att hon hade lite skönt "svängrum" i mitt bäcken så det är inte säkert att hon kommer att fixera sig innan det är dags för förlossning. Suck säger jag och min bröstkorg som vill ha mer plats
Men huvudsaken är ju att allt verkar bra iaf
Fina siffor!
. Hon kan ju sjunka ner när som helst, jag har ju också en rörlig bebis på huvud och en som ligger med huvudet i revbenen, så mina revben tycker att det är lite trångt om plats om kvällarna,
. Men jag är ju omföderska så du har bättre odds än jag för att skruttan ska sjunka snart,