Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Malten skrev 2010-02-15 12:01:24 följande:
    Hej tjejer! Vill bara berätta att jag varit på UL idag och allt var bra med den lille,  6.5cm lång och beräknad till 23/8. Nu kan jag äntligen slappna av lite och njuta! Har fått tid för RUL 26/3.
    Grattis! Vad härligt att det såg så bra ut med lilla pyret!
  • Ecorelle
    namera skrev 2010-02-15 15:06:53 följande:
    RUL gick bra, finns bild i galleriet. Måste tillbaks på nytt UL snart, eftersom det visade sig att vi bara är i vecka 16+3 (och inte 17+2). Ganska nöjd med det, då får vi kika på bebisen igen.
    Grattis! Ska in och kika på ditt lilla pyre, .
  • Ecorelle

Grattis till alla er som varit på lyckade ultraljud!

Själv har jag haft otur idag, jag har sträckt ryggen ( vet inte ens hur jag lyckats med det ) och just ikväll ska maken på årsmöte och stanna borta hela natten och jag ska ha hand om tre vilda ungar som inte är vana vid att mamma har ont.
      Dessutom är jag nästäppt som bara den ( lite småförkyld ) och näsdropparna är slut så det blir nog inte mycket sova i natt heller... .

Men jag ska väl inte klaga för mycket! Bebbarna sparkar och far runt som små tossingar på kvällarna, det är så härligt!

• Ecorelle
    Dakine skrev 2010-02-17 22:11:44 följande:
    Tack för alla ni som höll era tummar & tår idag. Fick se min lilla ostkroke på 12 mm och ett litet hjärta nästan lika stort som pickade på fint :) Är lycklig.
    Åh, så härligt!  .
  • Ecorelle
    Sussna skrev 2010-02-22 17:01:03 följande:
    Maja09: ja jag kan inte bestämma mig....igentligen ser ja mest fördelar med att veta könet,man vet lite vilka kläder man ska köpa, lite lättare i namn ljungeln,man vet lite hur man kan inreda...och sånt. Den enda nackdelen är ju att de inte blir nån överaskning. Och sen kan de ju va så att de inte stämmer de läkaren ha sagt iaf,och då ha man kanske köpt massor i illrosa fast de blev en pojke iaf,typ...Hur tänker ni andra i frågan om att ta reda på könet? för eller emot
    Jag är emot! Ja, inte för att andra ska ta reda på könet förstås, men själv vill jag inte veta. Tycker det är spännande att gissa och sedan tycker jag verkligen inte om rosa babykläder så det spelar ingen roll vilket kön det blir, jag köper ändå inget rosa! . Dessutom har vi en drös babykläder nu efter de 3 första barnen, så just kläder är inget som står på inköpslistan.
  • Ecorelle
    MrsCharlotte skrev 2010-02-22 18:47:09 följande:
    Grattis till lyckade RUL! 
    Lycka till imorgon då! .
  • Ecorelle
    Jojsie skrev 2010-02-22 11:20:27 följande:
    hej tjejer! stackars dig Maja09, krya på dig jag ska på RUL om en timme, sååå nervös. men det e samtidigt spännande. ser om jag lägger upp en bild i mitt galleri ikväll.. hej hopp!
    Hur har det gått för dig idag? Hoppas du fick se en söt bebis, .
  • Ecorelle
    Sokkerkakan skrev 2010-02-22 22:20:21 följande:
    Idag fick vi se en livlig och fin liten pojke!! Vi är så glada och sjukt lättade. Nu har jag dessutom börjat känna den lille under dagtid också och det känns såå skönt! Jag lägger in bilder imorgon kväll, nu ska jag sova.
    Men så härligt! Det är helt underbart när allt ser bra ut och att det känns att det finns någon i magen, .
  • Ecorelle
    Jojsie skrev 2010-02-23 08:18:40 följande:
    grattis sockerkakan till lillkillen!vi var också på RUL igår, bebis var så fin (ska inte kolla kön). men allt såg perfekt ut. skönt! bild finns i galleriet. ha en bra dag tjejer!
    Vad härligt att det gick bra för er också! Ska in och kika i ditt galleri, .
  • Ecorelle
    MrsCharlotte skrev 2010-02-23 16:37:37 följande:
    Hej alla!!!
    Härligt att allt gick så bra! Jag var också så vansinnigt nervös innan, så det känns skönt när det är över och att det gått bra.
      Och grattis till en liten lillasyster!
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2