För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
Grattis till er tös, Scapula!
Grattis till er tös, Scapula!
Hej tjejer!
Det underbara har hänt, mina småttisar har kommit. Men det blev en fruktansvärd förlossning som jag har väldigt svårt att smälta och jag är ännu väldigt ledsen och arg över den.
Vi åkte in till sjukhuset på morgonen efter att jag börjat läcka, för vår hembarnmorska kunde inte komma den dagen, . Efter en halvtimme på förlossningen föddes lilla 1:an, en pojke. Men 2:an la sig i tvärläge ( förmodligen för att de tvingade ner mig på rygg, men man vet ju aldrig ) och gick inte att vända, så jag tvingades till ett snitt ( min största skräck och fasa ) som jag grät mig igenom. Lilla 2:an drogs ut med fötterna först och fick komma till mig.
Jag avskyr verkligen sjukhus och vi åkte hem efter ett dygn. Det är mycket blandade känslor, men barnen har hela tiden mått jättebra och vi ligger och myser och ammar hela dagarna, omgiven av mycket stolta syskon.
Själv hade jag inte en enda siffra rätt när jag gissade, men så här blev det;
De kom den 27 juni, Alve föddes 08.49 och vägde 3645 g och var 51 cm lång.
Ella föddes 10.10 och vägde 3640 g och var 53 cm lång.
Stora och fina och underbara bebisar!
Kram på er!
Åh, vilka fina bilder på magar och bebisar som hamnat här!
Förstår att ni som ännu har bebisarna i magen tycker det är drygt i värmen, själv bär jag och sover med två små värmedynor,
Kram på er!
Glömde visst säga GRATTIS till er som fått era små också,
Sokkerkakan; jag som är sjalfrälst kan varmt rekommendera att antingen bära i sjal eller att ha med en sjal på promenaden ifall han vill vara i famnen. Små bebisar vill ju helst vara nära mamma eller pappa där de känner sig trygga och kan höra hjärtslagen - många bebisar känner sig övergivna i vagnen.
Jättesöt är han, lille Charlie!