Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Maja09 skrev 2010-03-03 17:35:12 följande:
    Min sätter fart mest på kvällen vid runt 21 tiden. Annars kan jag bara känna någon gång när jag lutar mig fram när jag ätit och så. Det skall bli jätte intressant att se om det stämmer med tiderna i magen och när den kommer ut tycker jag!
    Ja, det blir intressant. Hittills har det inte stämt på något av mina 3 barn, . De har varit vakna mer på dagen och sovit mer på natten, förmodligen för att det är ljust på dagen och mörkt på natten, .
  • Ecorelle
    Maja09 skrev 2010-03-03 17:46:52 följande:
    *ler* jo jag hoppas ju på att de skall sovas mest på natten också, jag är ju vekligen ett sovdjur men man vänjer sig har haf hört. och nu kommer det ju vara mest ljusr dag som natt när de är mitt i sommaren ;)
    Det är därför vi har mörkläggningsgardin i sovrummet på sommaren, .
  • Ecorelle
    Sussna skrev 2010-03-03 19:46:17 följande:
    ja mörkläggningsgardiner är verkligen super bra! vi hade de när vi bodde i lägenhet,oj va bra man sov på sommar morgonen
    Maja09 skrev 2010-03-03 19:31:26 följande:
    det skall vi också ha i nya sovrummet!! inköpt och färdigt skall bli skönt faktiskt :)
    Ja, det är underbart! Annars får vi inte våra barn i säng heller, . På sommaren gör det ju inget att de är uppe, men när det ännu är skola så är det ju skönt om barnen vill sova, och det är inte så kul när de vaknar klockan 4 och är pigga heller, .
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-03-04 08:21:18 följande:
    Ha ha Tänkte jag inte ens på, förstagångare som jag är. Men du förstår nog vad jag menar ändå Vi har också tänkt skaffa mörkläggningsgardiner. Någon som har tips på bra och billiga, IKEA eller?Hur mycket hade/har ni gått upp i v 20? Vet att man inte ska jämföra, meeeeeeeeen.......Min mage är så stor! Vet ju att moderkakan ligger i framvägg, men ändå. Jag har inte långt ifrån lika stor mage som min syster som är i 31:a veckan (och då var vi lika stora och lika långa innan vi blev gravida). 3,1 kg hade jag gått upp förra veckan f.ö.
    Ja, jag förstod nog poängen ändå, .

När jag väntat ett barn har jag gått upp 5-6 kg vid v. 22 ( som jag är i nu ). Men den här gången med två har jag gått upp 8 kg.
  • Ecorelle
    Sokkerkakan skrev 2010-03-04 08:52:03 följande:
    Hej tjejer.Usch nu har man fått smaka på nackdelen med att jobba på förskola.. har sedan igår natt legat totalt däckad i magsjuka, hög feber (haft världens frossa), hosta och halsont. Har inte kunnat behålla nånting alls, det har kommit ut både den ena och den andra vägen. Pratade med min barnmorska igår och hon sa att man bör åka in till gynakuten om man fortfarande är magsjuk efter ett dygn, men när jag läser på nätet verkar det vara två dygn som gäller.. så nu undrar jag om jag ska åka in eller inte.. blir ju orolig för mini.
    Usch för att vara sjuk! Hoppas du kryar på dig snabbt!
      Jag tror inte att det är någon fara för lillungen, h*n får ju vad h*n ska ha i alla fall. Det är värst för dig!
      Kram!
  • Ecorelle

Idag har jag varit ute och gått en lång härlig promenad i vårsolen! Det var verkligen underbart!
      Kommer in i v. 23 imorgon och känner mig härligt pigg och inte så stor ännu ( mot vad jag förväntar mig att jag kommer att bli ) så det känns bra. Vad jag har längtat efter den här perioden, magen är härligt rund, de två små sparkar runt därinne så att det känns flera gånger varje dag... känns lite sorgligt att det är sista gången jag är gravid faktiskt.

• Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-03-07 18:05:13 följande:
    Nej det måste ju vara lättare när man vet hur det kan kännas Min mage har alltid varit aktiv och väldigt bubblig med rörelser. Så visst skulle något av det jag känt kunna ha varit våran lilla tjej. Men som sagt, jag har inte känt något som jag inte även brukade känna innan jag blev gravid så...
    Det dröjer nog inte så länge tills du vet, rätt vad det är så blir det liksom för starkt för att kunna vara något annat, . Jag är så glad över att även kunna känna vilket av mina små som rör sig, även om jag inte har någon aning om hur de ligger.
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-03-07 20:29:31 följande:
    Hoppas det Låter så mysigt när alla berättar om de sparkar/buffar som de känner från sina små i magen Vad häftigt att du kan känna skillnad mellan dina två små. Vad har ni för "arbetsnamn" på dem?
    Efter mycket om och men har det faktiskt blivit så att jag kallar dem för Spark och Sprattel. Detta eftersom Baby B ( Spark ) sparkade mest i början och Baby A ( Sprattel ) mest verkade ligga och sprattla. Nu kan även lilla Sprattel få till riktigt hyfsade sparkar dock, .

Det är mysigt när det sparkar därinne, jag är lika fascinerad den här gången som jag var första gången jag väntade barn. Sedan, i 8:e månaden, blir det dock lite Alienvarning då hela magen går i svallvågor för att barnet vänder sig, .
  • Ecorelle
    MrsCharlotte skrev 2010-03-08 12:40:58 följande:
    Ego..
    Alla har sådana dagar ibland, oavsett väder och årstid. Ibland kan man bli som mest deppad när man "borde" vara som mest glad. Det är bara att försöka göra riktigt mysiga saker som du vet att du annars gillar, och träning är jättebra. Solljus också, det kan rädda någon av dina andra dåliga dagar.
      Kram!
  • Ecorelle

La in en liten magbild i galleriet, men tycker inte att det har hänt så mycket när jag ser på bilderna, . Själv upplever jag att magen har blivit bredare och tyngre, och det kanske inte syns på bild från sidan. Men jag lär väl få en jättemage till slut ändå, .

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2