Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Dakine skrev 2010-01-28 10:47:17 följande:
    Jo, det kommer bli väldigt långa veckor. Är ju den 17 februari jag ska på nästa VUL. Men ska försöka hålla mig sysselsatt o tänka på annat under tiden :)) Då går det nog fort i slutändan. hihi. Men oj! :D GRATTIS! Har ni tvillingar i släkten? Så roligt :) Vilken vecka är du i?
    Inga tvillingar i släkten alls, är i v. 16+5 idag, . Jag har två långa veckor kvar till RUL, hoppas att de ännu mår bra därinne, :
  • Ecorelle
    Dakine skrev 2010-01-28 11:10:08 följande:
    men gud så häftigt. Vill jag också ha ;) Vad hoppas du på då? En tjej & en kille? :) Har nu lagt upp nya bilder på mitt galleri. Dom är märkta med "Graviditet 2" Vad tycker ni? Är det ett starkt eller svagt plus? Om man jämför med mitt plus jag fick i oktober, som slutade i MF verkar detta mer lovande iaf. Plussade mycket tydligare fortare! Vad tror, tycker ni? :)
    Ja, fick jag välja så skulle jag nog vilja ha en av varje. Mest hoppas jag väl lite på en flicka för att min dotters skull, annars blir hon själv bland fyra grabbar. Men jag tänker nog också att det inte blir samma konkurrens mellan tvillingarna om de har olika kön, de skaffar olika kompisgäng etc och blir kanske inte riktigt lika jämförda som 2-äggs tvillingar av samma kön kan bli ( hoppas jag ). Men mest av allt hoppas jag förstås på friska och välskapta barn som tänker stanna i magen till v. 38.
  • Ecorelle
    Maja09 skrev 2010-01-28 15:58:25 följande:
    Hej! Jag har en fråga om sex faktiskt. Ingen som behöver svara men jag tänkte kolla iallafall. När vi har sex och det skall gå för mig så börjar orgasmen och håller i sig i typ 5 sek sen försvinner den bara. Det har varit så dom sista gångerna, någon annan som har nått liknande?? känns verkligen helt skumt.
    Det kan bli svårare att få orgasm när man är gravid ( fast en del tycker att det är lättare ) och det kan ändras till något man inte riktigt känner igen. Jag är en av dom som får så otroligt svårt att få orgasm när jag är gravid, även om jag inte har det annars. Det gör inte så mycket, tycker jag har tillräckligt med sammandragningar ändå, .
  • Ecorelle
    Anelan skrev 2010-01-29 16:51:06 följande:
    Idag fick jag min första gravid-kommentar! En ny kursare som kom fram under en paus och med blicken på magen frågade "Visst är du gravid?" Jag svarade glatt jag och mös lite inombords. Hon frågade i vilken månad och när jag svarade 5:e utbrast hon "Det trodde jag verkligen inte!" varpå hon jag stod och pratade med fyllde i "Nä, när jag förstod för två veckor sedan att du skulle ha barn blev jag jätteförvånad. Fattade inte alls varför du inte skulle kunna vara med på VFU:n i maj/juni eftersom jag trodde att du inte skulle ha barn förrän i typ augusti tidigast. Men nu syns det ju lite".  Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men absolut att jag fortsatte att skina lite extra efter det att någon spontant frågat om jag är gravid- jag har längtat!
    Kul när folk börjar fråga lite, här är det nästan pinsamt! Folk tittar förväntansfullt på mig och frågar när det är dags? Och när jag säger juli så ser de chockade och besvikna ut, och då måste jag bara säga att det är två därinne, för jag känner mig så himla stor redan, .
  • Ecorelle
    MrsCharlotte skrev 2010-01-29 20:22:24 följande:
    Förlåt men nu är det bara ego här, ska läsa era inlägg senare men nu är jag bara jätteledsen.. har suttit och gråtit konstant medans jag har skrivit i min blogg om vad som hände Elliot. Det är många som frågar vad som hände och hur förlossningen gick etc, och jag har tänkt skriva ner det många gånger, men jag har inte orkat... men nu har jag gjort det iallafall, och det känns nästan som om jag upplevt allt igen.
    Tårarna vill aldrig sluta rinna efter att jag har läst din berättelse, jag är full av beundran över att ni orkat gå vidare och försöker på nytt. Saknaden efter ett barn är nog den tyngsta av alla sorger, det är ju inte meningen att vi ska begrava våra barn.
    Hur kan livet vara så orättvist?
  • Ecorelle

160 dagar kvar idag, och ny magbild inlagd i galleriet. Har magen växt tycker ni?

• Ecorelle
    bumbi 84 skrev 2010-01-30 16:55:59 följande:
    164 dagar kvar växer bra tycker jag allt
    Jag bävar ju redan nu för hur det ska bli, . Så såg jag ut ungefär i 7:e månaden med första barnet och slutet av 5:e månaden med 3:e, .
  • Ecorelle
    bumbi 84 skrev 2010-01-30 17:05:12 följande:
    du kommer bli jätte stor!!  men lite kul måste det vara.
    Ja, jag måste ju erkänna att det faktiskt är häftigare än jag trodde att vänta två. Imorse när jag låg i sängen sprattlade det lite överallt, . Och eftersom man nästan bara får uppmärksamhet när man väntar sitt första barn, så är det ju lite lyxigt när folk frågar mycket trots att det är ens 4:e och 5:e barn, . Samtidigt kommer jag väl att bli gräsligt trött på dumma kommentarer, redan nu tycker jag att det är lite pinsamt när folk tror att jag har 1-2 månader kvar och jag har 5!
  • Ecorelle
    Malten skrev 2010-01-31 11:44:50 följande:
    Hej tjejer! Nu har jag fått anledning till oro igen. Fick en lite ljusbrun flytning igårkväll. Nån av er som haft liknande? Hade inte haft sex eller så. Allt såg bra ut på VUL i torsdags, men nu är jag jätteorolig igen. Är 11+1 nu...
    Jag hade fem blödningar ( brunt blod ) när jag väntade dottern, men det gick bra ändå. Den här gången har jag hittills haft två blödningar, men det var ingen fara heller.
      Gjorde du ett VUL i torsdags kan det vara därför du har fått en liten blödning, brunt blod är ju gammalt blod. Jag tror inte att det är någon fara alls.
  • Ecorelle
    Scapula skrev 2010-02-02 11:14:03 följande:
    Nu har vi varit på RUL =)Allt såg fint ut, moderkakan i framvägg precis som jag misstänkte.Vi kollade könet och Axel ska få en lillasyster =)Trots att jag vet när jag hade ÄL så blev vi flyttade 11 dagar. från 26/6 till 7/7, känns trist MEN det är väl en fis i rymden eftersom allt såg fint ut =) Nu är jag glad och lugn!Jobbar nu så jag piper iväg, kram!
    Grattis både till lyckat RUL och en liten prinsessa! Då ligger vi av någon märklig anledning nästan lika i BF, .
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2