Anelan skrev 2010-05-24 12:17:53 följande:
Ecorelle: Vad mysigt att du ska på TUL på onsdag! Härligt att få se de små liven igen. Är det full rulle på de små hela tiden? Busar med varandra kanske Vad härligt du skriver om dina känslor om förlossningen. Fick en bild av dig (så som jag föreställer mig att du ser ut) sittandes och lukta på de blommande jordgubbsplantorna samtidigt som du peppar de små squashplantorna att växa sig stora. Det är ju egentligen aldrig panik att hinna med att göra allt innan förlossningen. För även om man inte skulle hinna så skulle det ju bli bra ändå. Det går ju att tvätta,köpa saker, skruva ihop möbler etc även när underverken har kommit. Jag blir inte alls avundsjuk på dig som alltid har lätt för att bli brun, nej då inte alls..inte alls Pigmentfläckar låter dock inte speciellt roligt Ursäkta en novis i ämnet, men hur ser pigmentfläckar ut? De kommer inte att kunna försvinna sen? Kanske att du kan övertala dina fräknar att stanna kvar även på vintern?
Ja, du fick nog en bra bild av mig,
. Mina fläckar ser ut som små smutsfläckar, precis som att jag varit i trädgårdslandet och inte tvättat ansiktet, lite som om fräknarna har smält ihop till en liten ljus "pöl". Jag tror att det kan vara svårt att bli av med, pigmentsfläckar kan man ju också få med åldern, och jag har aldrig hört talas om att de försvinner utan hjälp av något.
Nu väntar jag ju mina sista barn, så jag kanske ska lägga mig under en laserlampa i framtiden och bränna bort åderbråck som inte vill försvinna av sig själv och ta pigmentsfläckarna på köpet - om jag vågar förstås!
Kroppen får ta lite tid på sig att komma ner i rätt vikt, dra ihop hud och bli allmänt vanlig igen, sedan får jag se hur mycket ångest jag får när jag tittar mig i spegeln,
.
Bebbarna är ganska vilda på kvällstid när jag sitter still, men håller sig hyfsat lugna under dagen om jag rör mig mycket. Då sticker de mer ut ett ben eller ett knä eller vad det nu är, så att magen antar en mycket rolig form emellanåt,
.
Man ser ju inte så mycket på TUL, bara en massa armar och ben som viftar,
. Men jag hoppas att de får fina siffror och att de växer bra.