Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Hoppar också hit, härligt med en ny tråd! Tänk vad stora vi är när den här går ut, .

• Ecorelle
    MrsCharlotte skrev 2010-01-24 10:43:26 följande:
    Idag har jag varit gravid i 100 dagar
    Grattis, .
  • Ecorelle
    MrsCharlotte skrev 2010-01-24 12:18:17 följande:
    NU äntligen har jag tagit magbild och lagt in i galleriet i mappen "Magen med Bus" Försökte kopiera in den i en annan tråd men eftersom jag tagit en "avlång" bild så verkar det som om fl skär bort övre och under delen av bilden för att den ska passa in i nåt standardmått. Så ni får gå in och kolla i galleriet istället
    Vilken söt mage du har fått! Nu börjar det hända saker, . Nästa vecka ska vi ta ny magbild, får se om det har hänt något eller om det bara känns så, .
  • Ecorelle
    Dakine skrev 2010-01-24 20:05:47 följande:
    Vilken vecka är ni alla i? :D
    16+1 idag, . Känns skönt att ha kommit så här långt, .
  • Ecorelle
    Fru Landström skrev 2010-01-26 17:32:43 följande:
    Ni som har fått tid för rul eller varit på rul vilket vecka och dag har ni varit i? Inser nu att jag kommer att gå i v 20 (19+3) tycker att det är lite sent.
    Det känns sent, men är egentligen bra att gå först i v. 20. De kan se så mycket mer då. Jag gick på RUL i v. 20 med både mitt 2:a och mitt 3:e barn. Den här gången ska jag få gå i vecka 19 ( 18+4 ). Här på Gotland har de som krav att man ska ha gått 18 fulla veckor.
  • Ecorelle
    Viktoria5 skrev 2010-01-26 15:25:32 följande:
    Hej!Nu har jag varit på RUL och det såg bra ut! Sist låg den väldigt stilla nu var det en livlig liten krabat därför fick jag inte heller så bra foton. Min moderkaka ligger bakåt. Känner rätt mkt av knodden. Jag ät inte så jätte tjock (än...) så min man har tom känt en spark utanpå magen precis då jag kände en rejäl buff. KramKramn
    Grattis till det lyckade RUL:et! Så härligt med mycket rörelser i magen också, .
  • Ecorelle
    Goodhope skrev 2010-01-27 09:08:14 följande:
    hej, ny i tråden. Har ett ma i bagaget från i våras. Upptäcktes i v 10 att den varit död sen v 6. Är nu gravid igen med ivf. Är i vecka 15. Hade en ljusbrun flytning igår. Jättejobbigt. Bm säger att man kan ha så och det är inget att göra så länge man inte blöder, då ska man åka in. Tycker ändå det känns jobbigt. Någon med samma erfarenhet?
    Hej och välkommen! Grattis till det lilla pyret! Jag har haft lite olika blödningar, med dottern hade jag fem blödningar med brunt blod, och den här gången har jag haft en klarröd blödning och en brun, men allt har sett fint ut ändå. Men jag ska säga att jag har åkt in direkt för att få veta, har haft två MA i v. 12 och 15 och då har fostren dött redan i v.9, så jag har verkligen velat se ett levande barn ( alternativt höra på hjärtljuden i v. 15 och framåt ).
      Är du så orolig att du mår riktigt dåligt tycker jag att du ska åka in och kolla upp det, jag tror inte det är bra för barnet att man går och oroar sig jämt och ständigt heller.
    Kram!
  • Ecorelle
    Sokkerkakan skrev 2010-01-27 11:45:06 följande:
    Angående magen.. många av er skriver att den växer så det knakar och att den växer som mest mellan 14-16.. det gör mig så orolig. Trots att jag ändå blivit tillfrågad två ggr om jag är gravid så tycker jag inte att magen är så jättestor och jag ser ingen hård kula på magen om morgonen när jag vaknar.. det får mig att tänka hemska tankar. Väx nu mage så jag får ett tecken på att bebis lever!!
    Men det är väl ditt första barn? Så himla stor brukar man ju inte bli direkt, och det är barnet som växer mycket, inte alltid mamman, .
      Min mage började väl komma sådär smått i v. 14 med första barnet, sedan tog det fart. Men det är ju många som inte har några problem att dölja magen fram till v. 20.
  • Ecorelle
    Malten skrev 2010-01-27 14:47:12 följande:
    Grattis sockerkakan till nya jobbet! Jag ska på VUL imorn, är rätt nervös. Är i v11 nu och fick konstaterat MA i v11 sist. Håll tummarna för mig!
    Håller mina tummar stenhårt för att du får se en pigg liten krabat imorgon!
  • Ecorelle
    Dakine skrev 2010-01-27 22:04:21 följande:
    Nu hemkommen från VUL. Barnmorskan var helt underbar! Trevligt bemötande och jag kände mig trygg. Hon var såå lugnande. Enligt beräkningar så skulle jag vara i v4-5. Mest troligt i v5. De såg bara en hinnsäck nu, som var 5 mm. Men hon sa att det var inget oroväckande och hon trodde hon kunde skymta ett foster. Men det var så pass tidigt, så skulle tillbaka om 3 veckor och kolla vad som hänt då :)) hon sa att bara 3 dagar kan göra stor skillnad. Känner mig grymt positiv! :D Hon sa iaf att jag hade en graviditet. Alltig ngt :D
    Grattis! Skönt att det verkade vara så bra! Nu blir det väl långa veckor att gå och vänta, .
      Det är ju inte lätt när man inte har riktig koll på när man blev gravid, själv har jag haft stenkoll på min ÄL, men den här gången missade jag den totalt ( och det var ju dessutom en dubbel ägglossning eftersom det resulterade i 2-äggs tvillingar ) trots att jag kollade tappen och flytningarna och skrev schema, . Det var ju tur att vi hade sex för att det var trevligt i alla fall, .
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2