Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Hej alla! Har fått en drös tider av barnmorskan nu i två månader framåt, undrar om jag kommer hålla koll på allt...
      Fick tid för läkarbesök om två veckor för att lägga upp en plan för hur täta kontroller läkaren anser att jag behöver eftersom jag väntar två, och jag ska se om jag tänker godkänna det ( allting är ju frivilligt ). Sedan har jag fått tid för tillväxtultraljud i mitten av april, det känns ju väldigt långt bort, men det kändes ju RUL också, och nu är det redan avklarat.

Annars är det här en väldigt mysig tid. Ljuset kommer tillbaka så jag känner mig piggare, och jag får dagligen små söta sparkar från båda barnen, och det är så roligt att jag vet var de ligger och att jag kan skilja dem åt. Hittills är "Baby B" lite livligare än "Baby A", men det kan ju bero på hur de ligger också, .

• Ecorelle
    Anelan skrev 2010-02-24 18:49:30 följande:
    Nja, jag vet just inte om det stämmer. Min förste var helvild i magen, och han kom ut och var väldigt lugn, . Fast han sov inte så mycket sina första månader förstås, var ett vaket barn, . Min dotter var lite lugnare i magen men det tog hon verkligen igen sedan när hon började röra sig. Min yngste son var väl sådär halvvild i magen och halvvild när han kom ut, så det ska bli spännande att se den här gången också.
  • Ecorelle
    Sussna skrev 2010-02-25 15:46:58 följande:
    jag hade 156 i hb när ja va till bm första gången...nu sist hade de sjunkit till 143,hon sa att ja säkert va lite uttorkad sist,då kunde de vara högre.Men ja ha aldrig haft så högt hb i hela mitt liv.Imorgon är det RUL! Halv 2 ska vi dit,längtar så...känner mig ganska lugn ännu,inte så nervös,men de kan ju ändra när man sitter där och väntar sen...
    Hjälp, vilket högt hb! Jag brukar komma upp i ca 130 i slutet av graviditeten då jag käkat 100 mg järn om dagen sedan v. 22-25.

Lycka till på RUL imorgon! Jag tyckte att jag klarade nervositeten bra fram tills det var dagen D. Hade ju tid 16.30 så det blev en lång dag, .
  • Ecorelle
    Fru Landström skrev 2010-02-26 07:41:04 följande:
    Sussna: Lycka till på rul idag.Usch här har halsbrännan börja göra sig ordentligt påmind. Fick halsbränna med dottern i v.20 och verkar har kommit nu med nästa. Usch i natt var det så mycket så jag var tvungen att gå upp och spy flera gånger. Vaknade i princip med syran+spyan i munnen. Usch riktig panik. Sedan blev det till att ta en Losec Mups och sova med huvudet högt. Lyckades väl somna till slut. Idag är kroppen helt slut. Har ont överallt.
    Usch, det låter helt vidrigt! Hoppas det bara är något tillfälligt ( håller tummarna för det ).
  • Ecorelle
    namera skrev 2010-02-26 14:44:30 följande:
    Här var det dags för RUL2 idag. Blev så glad när allt såg bra ut och så mysigt att kika in på vår SON.
    Grattis till prinsen! .
  • Ecorelle
    Sussna skrev 2010-02-26 15:29:11 följande:
    Tack alla som ha tänkt och hållit tummarna för mig idag! så nu har vi varit på rul,och allt såg bra ut. Läkaren beräkna bebisen till 17+3 så de stämde ganska exakt vad bm hade räknat ut,så bf är fortfarande 2/8.Jag hade äntligen bestämt att ja ville ha reda på könet,men tyvärr såg han inte vad det var...han såg inte någe testiklar eller nått sånt alls,men han var ändå inte säker.Men nästa gång ska de absolut gå att se, men de är ju så länge dit! någe i v 30 blir nästa ul.Fast de gör inget att han inte såg om de var flicka eller pojke,jag är bara så glad att bebben mådde bra,den låg och sparka och hade sig mest hela tiden lilla gullunge!
    Grattis till lyckat RUL! Vad härligt att allt såg så bra ut, .
  • Ecorelle

Men är det bara jag som har ångest av ultraljud? Här verkar ju alla vilja göra hur många som helst?
      Tycker själv att det är lite privat att göra ultraljud, det känns okej med rutinultraljudet för att se att moderkakan sitter rätt, att barnet ser friskt ut ( speciellt med tanke på att jag är hemföderska ) men oroar mig för strålningen och att det inte gjorts tillräckligt med forskning på ultraljud.
      Samtidigt har jag ju hellre åkt in och kikat när jag fått blödningar, än att gå hemma och vänta och se, eftersom jag haft två missfall då fostren dött långt innan jag börjat blöda.
      Så lite typiskt är det nog ändå att just jag får tvillingar och att vården vill kolla mig många gånger, {#lang_emotions_undecided}.

• Ecorelle
    bumbi 84 skrev 2010-03-01 08:52:58 följande:
    ska till läkaren 10:15 angående fortsatt sjukskrivning!nervös!!
    Hm, nu är det ju redan gjort, men jag hoppas att det gick bra!
  • Ecorelle
    Maja09 skrev 2010-02-28 20:48:57 följande:
    Jag känner nästan lika och är i vecka 24 nu, de puttar lite ibland och en spark har jag känt utanpå men de är allt och det är inte varje dag. Men de är underbart när de händer! Skall du föda dina bebisar hemma? Det är väl ganska tufft gjort tycker jag!  vet inte om jag hade vågat har alldeles för livlig fantasi! Jag är ganska nöjd med de jag sett av UL men om de skulle bli så att dom frågade om jag vill så skulle jag inte säga nej. Jobbigt för dig att känna som du gör och ändå skulla på så många kontroller!
    Vi får väl se hur det blir, men jag har väldigt svårt att se mig själv föda barn på sjukhus. Men vi får se som sagt, .
  • Ecorelle
    The Kittycats skrev 2010-03-03 08:04:06 följande:
    Woho! Nu är jag okcså halvvägs. 21:a veckan idag (20+0). Från och med nu är det bara nedförsbacke fram till förlossningen Tror också att eran bebis kommer att sova hela natten Tror faktiskt att alla våra bebisar kommer att göra det!
    Nej, jag skulle få panik om mina bebbar sov hela nätter från start! De behöver ju amma flera gånger per natt annars skulle jag inte kunna sova i alla fall, .
      Mina rör sig mest på morgonen och på kvällen ordentligt, men det är nog för att jag knappt sitter stilla på dagarna.
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2