• Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
  • Mifuna

Vi köpte en kronan-vagn till sonen och den har fungerat jättebra, köpte även en kronan-sulky till honom i somras så nu har vi två vagnar. Kommer inte att köpa någon tvillingvagn när lillen kommer, sonen börjar bli så pass stor att det blir en ståplatta istället. Dessutom tänkte vi så att när vi ska iväg längre och göra saker kommer vi ändå vara bägge föräldrar och då tar vi en varsin vagn. Skönt att itne bhöva ge sig ut i barnvagnsdjungeln igen

• Goodhope
    Mifuna skrev 2010-01-28 13:38:13 följande:
    Förra graviditeten blev den många vändor till gyn-akuten, ingen höjdare alls.. Det ska krävas väldigt mycket för att jag ska sätta min föt där igen. Skönt att du fick en tid så snabbt så du slipper vara orolig, pengarna är verkligen betydelselösa i de fallen
    Ja, jätteskönt var det. Jättegullig bm tog hand om mig. Allt gick bra. Tack ni som skickat lycka till hälsningar. Nu har jag dessutom världens gulligaste dvd med mitt ul =) Kunde inte låta bli. Grymt.
  • bumbi 84

Gersemi: hoppas att allt har gått bra

Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100713♥
  • MrsCharlotte

Förlåt men nu är det bara ego här, ska läsa era inlägg senare men nu är jag bara jätteledsen.. har suttit och gråtit konstant medans jag har skrivit i min blogg om vad som hände Elliot. Det är många som frågar vad som hände och hur förlossningen gick etc, och jag har tänkt skriva ner det många gånger, men jag har inte orkat... men nu har jag gjort det iallafall, och det känns nästan som om jag upplevt allt igen.

• bumbi 84
    MrsCharlotte skrev 2010-01-29 20:22:24 följande:
    Förlåt men nu är det bara ego här, ska läsa era inlägg senare men nu är jag bara jätteledsen.. har suttit och gråtit konstant medans jag har skrivit i min blogg om vad som hände Elliot. Det är många som frågar vad som hände och hur förlossningen gick etc, och jag har tänkt skriva ner det många gånger, men jag har inte orkat... men nu har jag gjort det iallafall, och det känns nästan som om jag upplevt allt igen.
    fy vad jobbigt det måste vara. men kan nog vara skönt att skriva av sig lite. KRAM
  • bumbi 84
    har nu läst ditt inlägg. och mina tårar rinner!
    vet inte vad jag ska säga finns inte ord för det hemska ni gått igenom!!

Massa varma kramar!!
  • Ecorelle
    Anelan skrev 2010-01-29 16:51:06 följande:
    Idag fick jag min första gravid-kommentar! En ny kursare som kom fram under en paus och med blicken på magen frågade "Visst är du gravid?" Jag svarade glatt jag och mös lite inombords. Hon frågade i vilken månad och när jag svarade 5:e utbrast hon "Det trodde jag verkligen inte!" varpå hon jag stod och pratade med fyllde i "Nä, när jag förstod för två veckor sedan att du skulle ha barn blev jag jätteförvånad. Fattade inte alls varför du inte skulle kunna vara med på VFU:n i maj/juni eftersom jag trodde att du inte skulle ha barn förrän i typ augusti tidigast. Men nu syns det ju lite".  Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men absolut att jag fortsatte att skina lite extra efter det att någon spontant frågat om jag är gravid- jag har längtat!
    Kul när folk börjar fråga lite, här är det nästan pinsamt! Folk tittar förväntansfullt på mig och frågar när det är dags? Och när jag säger juli så ser de chockade och besvikna ut, och då måste jag bara säga att det är två därinne, för jag känner mig så himla stor redan, .
  • Scapula

Hej tjejer!!

Jag vann inte igår =(

Har jobbat idag och sen varit själv hemma med barn och hund. Gubben stannade på jobbet, innebandy, bastu, öl och hamburgare lockade mer än mys med familjen, haha! han kommer vilken minut som helst och ska då ut med hunden sen ska vi mysa innan jag slocknar....

Idag tog jag sparken till jobbet, som vanligt när jag ska nånstans. Det gick dock inte att sparka, kändes som benet under härligheten skulle gå av, fogarna antar jag. kände inget annars, bara när jag provade sparka så jag lät bli =) har inte känt nåt sen dess heller så jag antar att jag får låta sparken bara tjäna som lastare hädanefter och inte en ersättning för cykeln.

I helgen blir det lugna puckar, lite fiske på söndag men annars bara mys.

Jag orkar knappt läsa igenom allt som skrivits idag och heller inte skriva nå mer själv, attans vad man missar när man ej är hemma och drar =)

kram på er fina tjejer!

w
  • Ecorelle
    Tårarna vill aldrig sluta rinna efter att jag har läst din berättelse, jag är full av beundran över att ni orkat gå vidare och försöker på nytt. Saknaden efter ett barn är nog den tyngsta av alla sorger, det är ju inte meningen att vi ska begrava våra barn.
    Hur kan livet vara så orättvist?
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2