• Mifuna

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

V. 16+4 idag och två veckor kvar till RUL, tider går verkligen snabbt!
    Har fått erbjudande om dagisplats till sonen men är verkligen i valet och kvalet över hur jag ska göra..

• Mifuna

Tror jag äntligen börjar känna lite småbuffar från lillen. Nu är det bara att vänta tills magen syns också.. Sist tog det väldigt lång tid (bakåtlutande livmoder plus löshud efter stor viktnedgång), känner dock livmodern väldigt tydligt till och från

• Mifuna
    Maja09 skrev 2010-01-26 14:46:30 följande:
    Vad kul! Min livmoder ligger i framväg sa bm igår när jag var på RUL och så sa hon att de kommer dröja lite längre innan jag känner men jag längtar!!!! Verkar så himla mysigt liksom!
    Min livmoder är bakåtlutad men har ingen aning om hur moderkakan ligger den här gången.. Misstänker att den är i framvägg eftersom jag inte alls känt lika tydliga buffar som jag gjort under tidigare graviditeter..
  • Mifuna
    Maja09 skrev 2010-01-26 18:27:28 följande:
    Jag menade moderkaka vet inte varför jag skrev livmoder min hjärna e inte vad den skall vara ;)
    Också en sak man skylla på graviditeten som tur är
  • Mifuna
    Maja09 skrev 2010-01-26 19:22:15 följande:
    jepp! men ärligt så känns de som minnet har blivit sämre i takt med grav. men det är nog mer att man har så mycket i huvudet hela tiden så man kan inte hålla rätt på allt helt enkelt ;)
    Jag har vid varje graviditet känt mig väldigt virrig.. och klumpig.. Nog för att jag kan vara båda delarna i vanliga fall också
  • Mifuna
    Goodhope skrev 2010-01-27 09:08:14 följande:
    hej, ny i tråden. Har ett ma i bagaget från i våras. Upptäcktes i v 10 att den varit död sen v 6. Är nu gravid igen med ivf. Är i vecka 15. Hade en ljusbrun flytning igår. Jättejobbigt. Bm säger att man kan ha så och det är inget att göra så länge man inte blöder, då ska man åka in. Tycker ändå det känns jobbigt. Någon med samma erfarenhet?
    Jag har vid tre eller fyra tillfällen haft mindre blödningar under den här graviditeten, men magen växer fortfarande som den ska och har precis börjat känna lite buffar. Som din bm sa så är det nog inget att oroa dig för så länge du inte blöder mer eller får ont. Men förstår att det känns jobbigt
  • Mifuna
    Sokkerkakan skrev 2010-01-27 11:45:06 följande:
    Angående magen.. många av er skriver att den växer så det knakar och att den växer som mest mellan 14-16.. det gör mig så orolig. Trots att jag ändå blivit tillfrågad två ggr om jag är gravid så tycker jag inte att magen är så jättestor och jag ser ingen hård kula på magen om morgonen när jag vaknar.. det får mig att tänka hemska tankar. Väx nu mage så jag får ett tecken på att bebis lever!!
    Min mage varierar verkligen. Vissa gånger när jag ligger i sängen känns den jättetydligt men andra gånger känner jag den i stort sett inte alls. Jag går i v.18 imorgon och det är tredje gången jag är gravid. Det beror helt enkelt på hur den lille ligger i magen. Men du kanske har en bakåtlutad livmoder precis som mig, och då tar det ganska lång tid innan det syns och känns ordentligt
  • Mifuna
    Goodhope skrev 2010-01-28 13:13:03 följande:
    Nej, nu känner jag mig trots allt nojig efter brun flytning i förrgår och fått för mig att det känns konstigt i magen fastän det nog inte gör det...Bokade en tid för ul i morrn. Mer för in egen skull och stilla oron än att jag eg tror att något är fel. Måste liksom bara få bekräftat att allt är bra. 450 kr är en droppe i havet. Tur att det finns ställen man kan ringa och boka in sånt här på när man hos bm får vänta till rul eller söka akut på gyn (men då krävs det väl mer än oro..typ blödning mm antar jag + sitta och vänta i antal tim då man inte blir prioriterad)
    Förra graviditeten blev den många vändor till gyn-akuten, ingen höjdare alls.. Det ska krävas väldigt mycket för att jag ska sätta min föt där igen. Skönt att du fick en tid så snabbt så du slipper vara orolig, pengarna är verkligen betydelselösa i de fallen
  • Mifuna
    Sokkerkakan skrev 2010-01-28 20:54:32 följande:
    Gud vad bra, det ska jag lägga på minnet! Fast jag undrar om vi kan ha bättre sex än vi redan har Däremot undrar jag en annan sak om sex.Någon med än jag som upplever att det har blivit torrare "down there" sen man blivit gravid? Såna problem hade jag när jag åt p-piller men sen jag träffade min sambo har jag varit pillerfri och har aldrig haft några som helst problem..men nu när jag är gravid, det spelar ingen roll hur stor lust jag har, det blir inte samma sak.. skitstörande!
    Jag känner verkligen det där med att ha torra slemhinnor, den senaste tiden har det varit så illa att jag har fått självsprickor.. Fick tips av bm att smörja med olivolja (alltså inte vid sex utan annars).. Men man kan faktsikt ha rätt så roligt med glidmedel också
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2