• Mifuna

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

bumbi 84 skrev 2010-02-06 16:35:48 följande:
    lycka till på rul!förstår att det är svårt att njuta innan ni sett att allt är bra.Vi hade med oss båda barnen på Rul. fick inte tag i nån barnvakt.
    Jag tror ändå att allt ser bra ut, men det känns ju ändå lite pirrigt. Anledningen till att vi förlorade Egil var att jag fick förtidig vattenavgång, de hittade varken fel hos mig eller honom
  • Mifuna

Nu har jag kommit hem från ultraljudetm allt så ut precis som det skulle. 98% säkert att det blir en liten pojke. Fick ett par riktigt fina profilbilder på lillen. Fortfarande samma bf som gäller

• Mifuna

Jag hade förresten moderkakan i framvägg precis som jag trodde. Då är det itne så kosntigt att jag inte känt lika mycket sparkar som vid dom andra graviditeterna

• Mifuna
    Scapula skrev 2010-02-09 06:46:43 följande:
    Grattis vad skönt! och skoj med en pojke =) då ligger vi exakt lika i tiden nu, hihi =) kan du inte lägga upp bilder?Kram
    Jag hade tänkt att jag skulle försöka lägga upp bilderna men har inte fått ordning på scannern.. Vet inte riktigt vad som är fel.. Men skam den som ger sig. Ja det är roligt att vi ligger lika
    Kram
  • Mifuna

Nu har jag lagt upp ultraljudsbilderna i mitt galleri under lillskrutten

• Mifuna

Rätt så lugnt i magen på mig också, kommer lite buffar då och då. Självklart mest när man ska försöka sova. Har också moderkakan i framvägg vilket jag inte haft tidigare gånger.

• Mifuna
    Dakine skrev 2010-02-17 09:01:27 följande:
    Ikväll blir det VUL. Kl 19.00 får jag förmodligen mitt besked. Håll tummarna snälla för att allt ska se bra ut ... har aldrig varit så här nervös i hela mitt liv.
    Lycka till

Idag är jag halvvägs, 140 dagar avklarade och 140 dagar kvar. Tiden har verkligen gått fort hittills
  • Mifuna

Har precis hos bm och lyssnat på hjärtat. Var lite svårt att bara få höra det eftersom lillen hela tiden gömde sig bakom moderkakan.. Hade lite högt blodtryck men det var ingen fara. Blodvärdet var lite lågt så jag ska börja med blutsaft. Magen hade växt på bra, var t.om lite större än hon räknat med
    Har bokat in en tid för 3D/4D-ul den 13/4, ska bli riktigt spännande

• Mifuna

Hade gått upp 2,3 kg sen inskrivningen också, inte så konstigt med tanke på att magen växt så mycket

• Mifuna

Min lillkille sov inte en hel natt förrän han var runt 1,5 år.. Hoppas på lite bättre den här gången iaf

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2