• MrsCharlotte

Hur många dagar har ni kvar till BF?

Jag är i v.15 nu och tycker att det går sååå långsamt. Det hjälper liksom att räkna ner har jag märkt, så här kan man skriva in varje dag/varje vecka/varje månad hur många dagar man har kvar till bf, så kanske det känns som att det går liiiite snabbare iallafall

Ängeln Elliots mamma
  • Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till BF?
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-07 10:02:13 följande:

mm vi får hoppas på det, för mig e det 1 dag över. Men eftersom jag blev startad med dottern och då bara har den erfarenheten så finns bara känslan av att bli startad denna gång oxå. men då ska jag gå i 2 veckor till. Åh hemska tanke!!!

En vän till mig lyckades gråta sig till en hinnsvepning (med bra resultat) på bf+10 eftersom hon hade sån galen foglossning och knappt kunde gå. Hoppas att du slipper det!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-07 16:48:48 följande:
    En vän till mig lyckades gråta sig till en hinnsvepning (med bra resultat) på bf+10 eftersom hon hade sån galen foglossning och knappt kunde gå. Hoppas att du slipper det!
    mm ska snacka med min bm imorn och kolla om dom vill göra det tidigare. Jag fattar fan inte varför man ska behöva gå 2 veckor över tiden innan dom gör nått när bebis endå är färdigbakad och ens kropp inte orkar mer! Dumt jävla system. Man borde få bestämma det själv efter v 40.
  • Iowhannah
    Kellie13 skrev 2018-07-08 10:27:42 följande:

mm ska snacka med min bm imorn och kolla om dom vill göra det tidigare. Jag fattar fan inte varför man ska behöva gå 2 veckor över tiden innan dom gör nått när bebis endå är färdigbakad och ens kropp inte orkar mer! Dumt jävla system. Man borde få bestämma det själv efter v 40.

Där håller jag med! Det verkar dessutom variera beroende på vilket landsting man tillhör. Jag läser om de som gör hinnsvepning i v 39, jag läser om de som inte får nånting förrän v 42, och i mitt landsting är praxis att göra hinnsvepning i v 41 men inte tidigare.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-08 11:52:03 följande:
    Där håller jag med! Det verkar dessutom variera beroende på vilket landsting man tillhör. Jag läser om de som gör hinnsvepning i v 39, jag läser om de som inte får nånting förrän v 42, och i mitt landsting är praxis att göra hinnsvepning i v 41 men inte tidigare.
    mm ok ja då e det ju ännu mer obegripligt! 
Svar på tråden Hur många dagar har ni kvar till BF?