Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Boomie skrev 2011-02-22 14:00:18 följande:
Medtvåsmå - Ja, det är samma för mig. Jag har blivit framflyttad båda mina graviditeter. Med Iris blev jag flyttad 10 dagar har jag för mig. Trots att vi genomgick hormonbehandling med ägglossningsspruta och insemination så vi visste ju precis när tillverkningen skedde. Och den här gången flyttades jag 8 dagar fast vi även denna gång vet exakt när befruktningen skedde.Men Iris var, och är fortfarande, en liten tjej och det verkar som om blivande lillasyster är i ungefär samma storlek så rent storleksmässigt gör det mig inget. Däremot är det ju segt att behöva gå längre än man tänkt sig med stor mage och kränglande bs.
Nu ska jag på första ul på måndag, och jag har ingen aning om när jag blivit gravid nu.
Eftersom läkare konstaterat att jag inte har någon äl så är det ju som ett under att jag blivit spontant gravid nu!
Så det ska bli väldigt kul att höra vilken vecka jag är i, skulle tro att det är mellan v. 5+ och v. 10.
Har legat på 11 hela gårdagen och vaknade med ett socker på 16,0 i morse så det verkar ju redan vara dags för en höjning. Annars har jag legat ganska stabilt mellan 4-8. Har inte behövt höja så här tidigt i en graviditet förr.
När kom första höjningen för er?