Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Bättre sent än aldrig....
Men nu har jag lagt in några bilder på Naima i mitt galleri om någon vill se.
Bättre sent än aldrig....
Men nu har jag lagt in några bilder på Naima i mitt galleri om någon vill se.
Hej Tjejer!
Här är jag igen, konstigt nog...
Har bytt alias, först hette jag challis77
Sen tredjejuli.
Villhabarnigår, visst var du från pergotråden? Har för mig att du lyckades bli gravid när min lilla var ganska nyfödd.
Så här är det i min chockartade värld just nu:
Har en son, Leonard 2,5 år. Han kom till efter 7 års kämpande och 5 ivf-behandlingar.
Har en dotter, 10 månader, Naima. Hon kom till efter 4 kurer pergotime.
Jag har PCO och har aldrig, mig eller läkarna vetligt, haft ägglossning av mig själv.
Har nästan aldrig mens heller.
MEN, av någon anledning så kände min kropp att något var konstigt, så jag köpte graviditetstest, trots min historia och trots att jag och mannen bara orkat sexa 2 ggr de senaste 2 månaderna.
Och nu sitter jag här med ett test från clearblue som säger
Gravid 1-2 veckor
Chock!
Jag har svängt en delt i mitt socker de senaste veckorna, har liksom tagit semester från sjukdomen lite...
Herregud, klarar man av tre små, äldsta kommer ju vara drygt 3 år när nya kommer!
Förlåt för mitt förvirrade inlägg, men jag kan inte tänka klart än. Men trots allt är jag glad.
Har inte sagt nåt till nån än, måste ju vara i v. 3-4 bara så mycket kan ju hända...
/Charlotta
Tack så mycket för era fina ord tjejer!
Känner mig väldigt välkommen tillbaka hit.
Jag ringde specMVC samt diabssk i går. Ska in och träffa BM samt ssk 28/2. Ska bli kul att se vilken vecka jag är i.
Mitt HbA1c har sen flera år tillbaka aldrig överstigit 6,0 mmol/l så det känns bra.
Jag har börjat föra matdagbok och testar ofta nu så jag hoppas att det ska gå vägen det här.
Och med ert stöd så känner jag mig tryggare.
Ang att ta med sötsaker till förlossningen; ta med söt dricka också, jag hade med mig MER. Under mina värkar hade jag INTE kunnat äta något, kunde bara dricka. Men jag fick sockerdropp också kopplat ifall jag skulle dimpa.
Nu har jag tagit till mig tanken på att bli trebarnsmamma, och jag är så glad Det kommer bli jobbigt så klart men jag kommer klara det.
Paeony, sonen kom 5 veckor för tidigt. Började med att vattnet gick, så man ska aldrig vara säker på att gå alla 40 veckor... Inte riktigt vad jag hade väntat mig, men det gick bra.
Ang pumpen och att det tar slut så snabbt, kan man inte ta måltidsdolerna med penna? Har bytt till pump för bara ett halvår sen och har själv tänkt tanken för man tar ju väldigt höga doser i slutet. Annars måste man väl byta varje dag?
Vad roligt att du närmar dig förlossningen, är du nervös eller känns det bra än?