Inlägg från: challis777 |Visa alla inlägg
  • challis777

Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

Bättre sent än aldrig....
    Men nu har jag lagt in några bilder på Naima i mitt galleri om någon vill se.

• challis777
    ebyl skrev 2010-06-03 21:40:04 följande:
    Hej på er!
    Här har vi blivit en trebarnsfamilj! Jag blev igångsatt i tisdags då mitt bltr var alldeles för högt (160/102) å läckte ännu mer protein.. De ville inte chansa att jag skulle bli skitdålig, riskera mina njurar å mina barns liv... Å bebisarna såg ut att må superbra både på CTG å TUL. Så fick en BARD-kateter kl 11.30, 15.46 är Greta född å 15.54 är Ivar född! Det gick oerhört mycket snabbare än jag kunde drömma om, men har man havandeskapsförgiftning brukar kroppen tydligen vara lite lättare att jobba med. Plus att jag är omföderska då.

Ni kan läsa å se bilder på elinedholm.blogg.se

Kram på er!
    Grattis! Vad söta Ivar och Greta är, och vilka fina namn! Kul att en blev blond och en mörk
  • challis777
    BabyNo2 skrev 2010-06-05 21:32:32 följande:
    Villhabarnigår.. visst är de skitsvårt att parera rekylerna efter en känning.. jag tog alltid lite humalog,olika dos beroende på hur låg jag var... men hamnade ändå på värden runt 10-12..MEN jag tänker att de kanske är bättre att ligga lite högt ett tag för att sen hamna mer normalt ist för att dutta o pendla mellan lågt o högt. Minabarn har kommit ut friska fast  jag haft mååånga mååånga känningar med rekyler upp emot 13:o)

GRATTIS Ebyl.hur har Vilda det??

Jooo.. NU ska ja ta mig tid att skriva ner min story..eller VÅR story!

Bebbo var egentligen beräknad till IDAG 5 juni. Men pga för trångt bäcken o diabetesbarn så blev de planerat snitt den 25 MAJ.
    Natten till söndagen den 9 MAJ mådde jag SKIT!!!.. hade en utrensning.. men spydde bara. Hade såå ont i magen, satt på sängkanten o darrade o testade mitt BS flera flera ggr med olika mätare eftersom jag trodde jag hade en känning.. men låg stadigt på 6-7 i BS..
    Somnade tillslut om o vaknade på söndagen väldans öm i magen.
    Åkte till Mickes  jobb som hade öppet hus... sen var det söndagskväll. o jag började må så illa...åt inget utan gick o lade mig o SOV HELA NATTEN(första gången sen typ februari)
    Vaknade kl 5 av att vattnet gick.. Först trodde jag att jag kissat på mig.. men så var de inte,.,,
    Blev orolig eftersom vi visste att skulle de sätta igång med värkar så skulle de bli akutsnitt o de ville jag inte..efter 45 min. var vi på väg.. 6 mil till Eskilstuna sjukhus.
    Det var en häftig känsla.
    Kl 7 skrevs vi in o då var det 4 minuter mellan kraftiga sammandragningar... men allt stannade av när vi kommit till rätta o fått ett rum oså..
    De beslutade om snitt samm dag.. så in med kateter o allt som ska stikcas in i kroppen... Hade perfekt socker hela tiden. Mellan 4 o 7.
    Kl 13 kom de o sade att NU ska de bli bebis.. DÅ börjad jag gråta... då blev de så verkligt att vi skulle få bebbe i v 36+4!!! In på OP o allt gick såå smidigt.. o 13.48 kom MILTON WILHELM GUSTAVSSOn ut till oss.... underbart! Han undersöktes´på en gång o allt verkade ok.
    Han hamnade på NEO men slapp sockerdropp! I 3 dagar var han inskriven...samma dag som BLENDHAS Wilmer kom började de prata om att Milton skulle bli utskriven :o)
    Efter 22 timmar som fastande så var jag sååå jädra hungrig o när vi kommer upp på BB så är de SOPPA..HALLÅ, SOPPA!!!! haha...
    Jag läkte mycket bättre invändigt denna gång.. hade inte lika ONT som efter Adrian...inte direkt att man galopperar runt här hemma men de går bra!
    Sockret betedde sig som sist. Var helt utan insulin i 2 dagar o sen återgick jag till de "normala"
    Så nu har vi en Adrian o en Milton.. 2 busar,.. underbart.. man kanske skulle ge sig in i matchen igen för o få en tjej ;o) Men.. neeeeeeeee. orkar inte med en till graviditet.  O absolut inte foglossnong igen..

ÖNSKAR ER ALLA LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
    Ni är så JÄÄÄVLA SKIT DUKTIGA.. o även om d är tufft så får man lön för mödan!

KRAAM Mamma Linda
    Stort grattis!!!
    Ja, visst är det härligt med två småttingar

Har också funderat på om man skulle försöka sig på en till, men... nja... Inte än i alla fall
    Nu är ju mina 2 år i juli och lillan på 2 månader. Tänker på hur det skulle vara att ha 3 barn men bara 2 händer, haha, tycker att de som har fler än 2 gör det bra. Men, sista ordet är inte sagt än, jag har ju två embryon i frysen efter mitt sista och 5:e ivf, och de får ligga två år till så jag kommer kanske försöka tina dem.
  • challis777
    Vilda Tiger skrev 2010-06-06 13:40:07 följande:
    Hej! Jag har inte läst ikapp än men vill berätta att jag klockan 21 den 3 juni födde en son. Han vägde 4450 gram, var 53 lång och heter Benjamin. Bilder finns i bloggen om ni vill kika: www.troll.bloggagratis.se Han har legat bra i socker hela tiden och jag har gett ersättning via sondslang som fästes vid bröstet, så han inte vänjer sig vid att få mat på annat sätt än att suga. Nu börjar nog min mjölk komma igång för varannan gång nöjer han sig med bara tutte. På natten får jag dock ge ersättning efter amning än då jag inte får sova ngt annars. Vi kom hem idag och nu ska man bara förstå att man ÄN EN GÅNG inte stoppades då man fick hem från bb med världens finaste bebis. Att han är min på riktigt...
    Grattis vilda tiger! Jag trodde ju hela tiden på en kille för dig Han var jättesöt, lik sin syster! Rätt stor också, men inte farligt. Hoppas amningen kommer igång på riktigt för dig.
    Håller med om att det känns otroligt att det är SANT att man har barn, två till och med, och det är verkligen värt varje vakennatt med känningar och koller hit och dit och foglossning och hela kittet
  • challis777
    Nasse7 skrev 2010-06-07 14:04:34 följande:
    Har precis pratat med diabetesmottagningen och de ville jag skulle bli igångsatt tidigare än nästa vecka om det var möjligt eftersom de tyckte att insulinbehovet hade minskat så mycket.
    De tog kontakt med barnmorskorna dit jag ska på kontroll imorgon och sa till att de skulle göra igångsättningsbedömning redan imorgon istället för nästa vecka vilket var tanken.  Så vi får väl se vad de säger imorgon.
    Förra veckan när läkare kände på mig, så var jag öppen 1 cm, men tappen var helt omogen och då vill de ju oftast inte sätta igång någon om de inte behöver.
    Känns ändå ganska skönt att man inte behöver hålla koll på allting själv utan att andra har koll åt en.
    Åh, vad spännande!
    Då har du snart din bebis här du med

Redan i morgon kanske, det kan ju ha hänt mycket, kanske tappen har mognat?
    Lycka till!!!
    Berätta sen om hur det har gått.
  • challis777

Hej Tjejer!
    Här är jag igen, konstigt nog...
    Har bytt alias, först hette jag challis77
    Sen tredjejuli.

Villhabarnigår, visst var du från pergotråden? Har för mig att du lyckades bli gravid när min lilla var ganska nyfödd.

Så här är det i min chockartade värld just nu:

Har en son, Leonard 2,5 år. Han kom till efter 7 års kämpande och 5 ivf-behandlingar.

Har en dotter, 10 månader, Naima. Hon kom till efter 4 kurer pergotime.

Jag har PCO och har aldrig, mig eller läkarna vetligt, haft ägglossning av mig själv.
    Har nästan aldrig mens heller.

MEN, av någon anledning så kände min kropp att något var konstigt, så jag köpte graviditetstest, trots min historia och trots att jag och mannen bara orkat sexa 2 ggr de senaste 2 månaderna.
    Och nu sitter jag här med ett test från clearblue som säger

Gravid 1-2 veckor

Chock!
    Jag har svängt en delt i mitt socker de senaste veckorna, har liksom tagit semester från sjukdomen lite...
    Herregud, klarar man av tre små, äldsta kommer ju vara drygt 3 år när nya kommer!

Förlåt för mitt förvirrade inlägg, men jag kan inte tänka klart än. Men trots allt är jag glad.
    Har inte sagt nåt till nån än, måste ju vara i v. 3-4 bara så mycket kan ju hända...
    /Charlotta

• challis777

Tack så mycket för era fina ord tjejer!

Känner mig väldigt välkommen tillbaka hit.

Jag ringde specMVC samt diabssk i går. Ska in och träffa BM samt ssk 28/2. Ska bli kul att se vilken vecka jag är i.

Mitt HbA1c har sen flera år tillbaka aldrig överstigit 6,0 mmol/l så det känns bra.

Jag har börjat föra matdagbok och testar ofta nu så jag hoppas att det ska gå vägen det här.
    Och med ert stöd så känner jag mig tryggare.

Ang att ta med sötsaker till förlossningen; ta med söt dricka också, jag hade med mig MER. Under mina värkar hade jag INTE kunnat äta något, kunde bara dricka. Men jag fick sockerdropp också kopplat ifall jag skulle dimpa.

Nu har jag tagit till mig tanken på att bli trebarnsmamma, och jag är så glad Det kommer bli jobbigt så klart men jag kommer klara det.

• challis777

Paeony, sonen kom 5 veckor för tidigt. Började med att vattnet gick, så man ska aldrig vara säker på att gå alla 40 veckor... Inte riktigt vad jag hade väntat mig, men det gick bra.

Ang pumpen och att det tar slut så snabbt, kan man inte ta måltidsdolerna med penna? Har bytt till pump för bara ett halvår sen och har själv tänkt tanken för man tar ju väldigt höga doser i slutet. Annars måste man väl byta varje dag?

Vad roligt att du närmar dig förlossningen, är du nervös eller känns det bra än?

• challis777
    helena76 skrev 2011-02-05 16:40:26 följande:
    Hej alla!

Har inte kunnat skriva på ett tag nu...tiden räcker inte till! :(

Var på mitt första TUL i onsdags och bebben låg på +20%, ca 1,5kg(!).....inte så kul, men den höll sig visst på den  övre av de 3 "normal-kurvorna".... Var beredd på att bebben var av det större slaget, men det är aldrig kul när det ligger på så mkt pluss! :( Läkaren var dock inte orolig...så det kändes skönt! Får hoppas att jag kan få ner storleken framöver....på ngt sätt!?!

Blev sjukskriven 25% igen pga att jag själv bad om det...hoppas att det ska räcka för att ge mig lite mera ork de sista veckorna innan jag går på havandeskapspenning! Går den 28/2...väldigt snart! Ska bli sååå skönt!

Tiden går så fort...fattar inte att jag snart ska ligga och klämma ut en bebbe...;) Spännande och skrämmande!

Lycka till nu alla som snart är på dagen D! Hoppas ni får en bra förlossningsupplevelse!

Trevlig helg på er! Själv ska jag få besök av mina föräldrar...vi ses tyvärr inte så ofta då vi bor en bra bit ifrån varandra, så man är sjukt tacksam för lite avlastning och hjälp med Thilda när de kommer! Tänk vilken lyx ni har ni med föräldrar nära! ;)
    Min son låg på +33% ett tag...
    Läkaren jag hade förklarade att stora barn kan kompensera med att komma ut lite tidigare än mindre barn.
    Sonen kom i v. 35 (3475g)

Dottern var också lite större (15-25%) och hon kom i v. 37 (3641g)

Har det stämt för någon annan också? Alltså att stora barn kommer tidigare?
Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare